en taaskaan osannut sanoa ei

  • Viestiketjun aloittaja kummitäti
  • Ensimmäinen viesti
kummitäti
kohta hiihtoloma, minä lomalla, mies lomalla alkuviikon keskiviikosta eteenpäin töissä. Mein koululaiset lomalla ja tarhalainen lomalla.
Kummitytön äiti soitti ja kysyi että lähdemmekö lomalle. Samoin että ihan kotona olemme. Tyttö haluis tulla meille. Ja äiti ei jaksais olla lapsen kanssa. Tyttö 10 v, no meneehän se siinä omien joukossa, mutta kun äiti makaa, siis ihan oikein makaa kotona työttömänä.
Joskus vielä sanon että ei, vietämme lomaa oman perheen kesken....
 
kummitäti
Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Ihan laiskuuttaakon makaa?Vai olisiko esim.masentunut?Mutta hienoa tytölle,että otat jos äitinsä ei tosiaankaan jaksa.
ei ole masennusta tms.
Ja otanhan minä, ja tuskin koskaan sanon ei. Koen sen kummitätinä velvollisuutena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Ihan laiskuuttaakon makaa?Vai olisiko esim.masentunut?Mutta hienoa tytölle,että otat jos äitinsä ei tosiaankaan jaksa.
ei ole masennusta tms.
Ja otanhan minä, ja tuskin koskaan sanon ei. Koen sen kummitätinä velvollisuutena.
Onko sulla joku erityinen syy miksi et kehtaa kieltäytyä? Yritätkö korvata jonkin "elämän vajauksen" hänelle?
 
kummitäti
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Eikun soitat ja sanot, että mietit asiaa tarkemmin. viikko on liian pitkä aika ja kummityttö voi tulla joko ke-to tai to-pe.
en soita. en halua tuottaa tytölle pettymystä. Kotona loma olisi tv, dvd, tyyliin. Meillä ulkoillaan, syödään kotiruokaa. Mist molemmist tyttö tykkää, siis ulkoilusta ja kotiruuasta, niitä kun ei kotona saa.
 
kummitäti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Ihan laiskuuttaakon makaa?Vai olisiko esim.masentunut?Mutta hienoa tytölle,että otat jos äitinsä ei tosiaankaan jaksa.
ei ole masennusta tms.
Ja otanhan minä, ja tuskin koskaan sanon ei. Koen sen kummitätinä velvollisuutena.
Onko sulla joku erityinen syy miksi et kehtaa kieltäytyä? Yritätkö korvata jonkin "elämän vajauksen" hänelle?
Olen kummiksi lupautunut ja siksi koe tärkeänä olla osana lapsen elämää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja kielonmarja:
Ihan laiskuuttaakon makaa?Vai olisiko esim.masentunut?Mutta hienoa tytölle,että otat jos äitinsä ei tosiaankaan jaksa.
ei ole masennusta tms.
Ja otanhan minä, ja tuskin koskaan sanon ei. Koen sen kummitätinä velvollisuutena.
Onko sulla joku erityinen syy miksi et kehtaa kieltäytyä? Yritätkö korvata jonkin "elämän vajauksen" hänelle?
Olen kummiksi lupautunut ja siksi koe tärkeänä olla osana lapsen elämää.
Toki! Mutta joskus tarvitsee sanoa EI oman jaksamisen vuoksi. Oikeastaan jo vastasitkin. Kun sanoit että kotona dvd ym. Sun luona ulkoilua ja kotiruokaa
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko minul huono päivä, vai....
mutta hei kehukaa nyt kummitätiä kun niin hyvä äiti että kotiruokaa kummitytölleenkin tarjoo.
Ei toi kummitäti varmaankaan kehujen takia tänne kirjoittanut. Itsellä samanmoinen tilanne, monta lomaa mennyt kummilapsia hoidellessa, omat sit siinä sivussa. En myöskään osaa kieltäytyä..
 
kummitäti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko minul huono päivä, vai....
mutta hei kehukaa nyt kummitätiä kun niin hyvä äiti että kotiruokaa kummitytölleenkin tarjoo.
Ei toi kummitäti varmaankaan kehujen takia tänne kirjoittanut. Itsellä samanmoinen tilanne, monta lomaa mennyt kummilapsia hoidellessa, omat sit siinä sivussa. En myöskään osaa kieltäytyä..
Korvaavatko kummilapsiesi vanhemmat ns. lomahoitoa Sinulle mitenkään? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn.
 
maanvaiva
kannattaa olla tyytyväinen jos oma elämä on iin hyvin, että pystyy muitakin auttamaan. kannattaa todella olla tyytyväinen. muiden auttaminen ei ole itseltä pois, loppupeleissä. sen varmaan tiedätkin.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko minul huono päivä, vai....
mutta hei kehukaa nyt kummitätiä kun niin hyvä äiti että kotiruokaa kummitytölleenkin tarjoo.
Ei toi kummitäti varmaankaan kehujen takia tänne kirjoittanut. Itsellä samanmoinen tilanne, monta lomaa mennyt kummilapsia hoidellessa, omat sit siinä sivussa. En myöskään osaa kieltäytyä..
Korvaavatko kummilapsiesi vanhemmat ns. lomahoitoa Sinulle mitenkään? Ihan siis uteliaisuudesta kysyn.
Eivät korvaa. Ei ole tullut kyllä mieleeni edes pyytääkään.
 
kummitäti
Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
kannattaa olla tyytyväinen jos oma elämä on iin hyvin, että pystyy muitakin auttamaan. kannattaa todella olla tyytyväinen. muiden auttaminen ei ole itseltä pois, loppupeleissä. sen varmaan tiedätkin.
Tiedän! Ja eipä se kauppalaskua paljon lisää vaikka yhden viikon ajan katan 6 lautasta pöytään.
 
manvaiva
[Tiedän! Ja eipä se kauppalaskua paljon lisää vaikka yhden viikon ajan katan 6 lautasta pöytään.[/quote]


aivan, auttaja on enemmänkin saamapuolella. se kannattaa muistaa. hyvä
 
Luulen, että sillä kummilapsesi äidillä ei oikeestikkaan ole helppoa ja varmasti onkin väsynyt. Se minkä sinä näet, että hän VAAN makaa tekemättä mitään ja vielä työtönkin niin voi oikeesti olla hänelle kovakin paikka ja hän voi oikeesti olla uupunut ja masentunut, vaikka ei sitä kenellekkään näyttäisikään.
Ei se niin kovin vaikeaa ole näytellä ulospäin, että kaikki on ok, vaikka ei oikeesti olisikaan.

Ja varmasti kummityttösi viihtyy teillä, kiva kun otat... se ei vaan oo enää niin kivaa, kun sen ottaminen kuitenkin sua selkeesti jurppii, kun joskus vielä sanot ei, mutta samassa sanot, että et koskaan sano ei, koska se on sun velvollisuus. Ymmärrän kyllä, että kaipaatte oman perheen keskeistä aikaa, mutta sitten olisi oikeesti pitänyt sanoa ei tai ottaa vain vähäksi aikaa.
Toivottavasti harmisi ei näy tälle kummilapsellesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Luulen, että sillä kummilapsesi äidillä ei oikeestikkaan ole helppoa ja varmasti onkin väsynyt. Se minkä sinä näet, että hän VAAN makaa tekemättä mitään ja vielä työtönkin niin voi oikeesti olla hänelle kovakin paikka ja hän voi oikeesti olla uupunut ja masentunut, vaikka ei sitä kenellekkään näyttäisikään.
Ei se niin kovin vaikeaa ole näytellä ulospäin, että kaikki on ok, vaikka ei oikeesti olisikaan.

Ja varmasti kummityttösi viihtyy teillä, kiva kun otat... se ei vaan oo enää niin kivaa, kun sen ottaminen kuitenkin sua selkeesti jurppii, kun joskus vielä sanot ei, mutta samassa sanot, että et koskaan sano ei, koska se on sun velvollisuus. Ymmärrän kyllä, että kaipaatte oman perheen keskeistä aikaa, mutta sitten olisi oikeesti pitänyt sanoa ei tai ottaa vain vähäksi aikaa.
Toivottavasti harmisi ei näy tälle kummilapsellesi.
Peesi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Luulen, että sillä kummilapsesi äidillä ei oikeestikkaan ole helppoa ja varmasti onkin väsynyt. Se minkä sinä näet, että hän VAAN makaa tekemättä mitään ja vielä työtönkin niin voi oikeesti olla hänelle kovakin paikka ja hän voi oikeesti olla uupunut ja masentunut, vaikka ei sitä kenellekkään näyttäisikään.
Ei se niin kovin vaikeaa ole näytellä ulospäin, että kaikki on ok, vaikka ei oikeesti olisikaan.

Ja varmasti kummityttösi viihtyy teillä, kiva kun otat... se ei vaan oo enää niin kivaa, kun sen ottaminen kuitenkin sua selkeesti jurppii, kun joskus vielä sanot ei, mutta samassa sanot, että et koskaan sano ei, koska se on sun velvollisuus. Ymmärrän kyllä, että kaipaatte oman perheen keskeistä aikaa, mutta sitten olisi oikeesti pitänyt sanoa ei tai ottaa vain vähäksi aikaa.
Toivottavasti harmisi ei näy tälle kummilapsellesi.
Peesi!
mä peesaan kans tätä
 

Yhteistyössä