En sitten saanut kelan rahoja!

:headwall: :headwall: :headwall:

Siis mä oon toimittanut sinne jälkitarkastustodistuksen, mutta nyt muka sen uupumisen takia ei rahoja makseta. V*tun kiva käänne päivään. Kaupungilla jo olin ja suunnittelin ostavani pojalle toppapuvun ja menin sit nostaa rahaa, mut kas kummaa tilin kate ei riitä!! :'(
 
Ikävää tuollanen:/ Mulla on kyllä kans samoin käynyt monesti kelan kanssa. Esim. kun hain lapsilisää vein hakemuksen itse henkilökohtaisesti kelaan. Kun tuli lapsilisä päivä, kävin tarkastamassa tilin niin eipä siellä rahoja ollutkaan, soitin kelaan ja sieltä ne sano ettei kuulema koko hakemusta oo sinne tullut! :eek:
 
Marilii
Miten tää Kela voikin olla semmonen pulju, jossa mikään ei toimi. Ei niin MIKÄÄN. Ja kahta virkailijaa sieltä ei löydy, jotka neuvois samalla tavalla jonkun asian. Ja tää tilanne on ollut niin kauan olemassa kuin muistan ja se on pitkä aika se.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Kopioita kannattaa ottaa.
Pari kertaa ovat "hävittäneet" tarvittavan paperin ja kopioin aina muutamat itselle.
Viimeeksi kun "hävittivät" sanoin että älkää enää kadottako ei ole varaa kopioida monia kappaleita.
 
Paras mitä mulle on kelan kans sattunu on se, että mulle oli laitettu kotihoidontuelle maksueste sen takia, ku avopuoliso oli sairaslomalla. Sitä sitte selviteltiin että miks... Noh, ei kelalla oikeen itekkään tienneet, että minkätakia se oli laitettu ja ku kysyin et miks siitä ei oo ilmotettu mitään mulle että se maksueste laitetaan ni sanoin täti mulle että: "Me emme tiedä täällä kuka on kenenki avopuoliso, aviopuolisot me kyllä näemme, mutta ei avopuolisoita, joten emme tiedä kenelle ilmotus pitäisi lähettää"

olivat kuitenki mulle osanneet laittaa maksuesteen :whistle:

Hain sitte käteisellä mun kotihoidontuen kelan toimistosta :xmas: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Paras mitä mulle on kelan kans sattunu on se, että mulle oli laitettu kotihoidontuelle maksueste sen takia, ku avopuoliso oli sairaslomalla. Sitä sitte selviteltiin että miks... Noh, ei kelalla oikeen itekkään tienneet, että minkätakia se oli laitettu ja ku kysyin et miks siitä ei oo ilmotettu mitään mulle että se maksueste laitetaan ni sanoin täti mulle että: "Me emme tiedä täällä kuka on kenenki avopuoliso, aviopuolisot me kyllä näemme, mutta ei avopuolisoita, joten emme tiedä kenelle ilmotus pitäisi lähettää"

olivat kuitenki mulle osanneet laittaa maksuesteen :whistle:

Hain sitte käteisellä mun kotihoidontuen kelan toimistosta :xmas: :whistle:
Meilläpäin ei nähdä edes aviopuolisoita... :whistle: :LOL: Eka lapsilisä mikä oli viime kuussa, olisi tullut yh-korotuksella, että näin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Hyvä idea ! Mä vein sen todistuksen siihe kelan postilaatikkoon, mihin hakemuksetki jätetään. Nyt tympäsee ihan törkeen paljon. Enkä mä nyt todellakaan tiedä mistä saan tähän hätään hommattua uuden todistuksen ja alle 20 euroo on rahaa.
 
!!
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Hyvä idea ! Mä vein sen todistuksen siihe kelan postilaatikkoon, mihin hakemuksetki jätetään. Nyt tympäsee ihan törkeen paljon. Enkä mä nyt todellakaan tiedä mistä saan tähän hätään hommattua uuden todistuksen ja alle 20 euroo on rahaa.
Menet sinne Kelaan ja käsket avata sen postilaatikon HETI, siellä se sun hakemus varmasti lojuu! Ja sanot, ettet poistu Kelasta ennen kuin virkailija on hakemuksen käsitellyt ja laittanut rahat maksuun!!
Kelan on jostain, TOSI syvältä. :(
 
kopio
Niistä papereista voi pyytää kelan tiskillä kopion. Ei tarvitse lähteä itse kopioimaan. Lisäksi laittavat leiman paperin saapumisesta siihen kopioonkin, ei tarvitse sitten jäljestäpäin ainakaan tapella.
 
hemuli
Mie vien aina nuo tiskille että saan sekä leiman siihe paperii siinä omien silmien alla että kopion siitä todistuskesta =) suosittelen tätä. Tosin kun kelasta kyse niin voi olla että tääki systeemi joku päivä pettää ja ne hukkaa mun paperit.
Typeetä tietty jonottaa siellä, mut on se tähän saakka aina kannattanu.
 
No nyt faksasivat sen jälkitarkastus todistuksen suoraa kelalle niin 3 päivän päästä saa rahat. MIes kävi siellä kelallakin ja ne oli, että ei löydy mistään ja aikoja sitten se paperi on sinne toimitettu. No nyt pitää varmaa laittaa ketju voiko 15 eurolla pärjätä 3 päivää... :LOL: :LOL:
 
muutama vuos sitten kelalta tuli lappu kotia että et ole suomen kansalainen :eek: Olen kyllä ollut alusta asti suomen kansalainen vaikka synnynkin eri maassa, vanhempani ovat suomalaisia ja kirjoilla suomessa syntymäpaikasta huolimatta. Kelalta sitten sanovat että sori heillä kaatu kone ja kaikkien vuosina 81-87 suomeen ulkomailta tulleiden tiedot meni sen siliän tien ja minun olisi kuulemma pitänyt säilyttää todistukset siitä milloin olen suomeen tullut vanhempien matkassa ja anoa kansalaisuutta. Nostin ihan jumalattoman älämölön että perkele minkähän maan kansalainen mää sitten oon yms? lopulta täti sano että hän lisää sinut puhelimessa listaan että olet suomalainen vaikken olekaan toimittanut hänen pyytämiään dokumentteja, että säilyttäkää ihmeessä kaikki mitä pitää kelalle viedä!
 
Joskus kun mies haki jotain työttömyyspäivärahaa tms. Kelalta niin täti ihan pokkana vaati että pitää olla jokainen palkkatodistus 5 vuoden ajalta toimitettuna. :eek: Siis ei kelvannut sinne sellanen paperi palkkiksesta missä näkyy nuo samat ansiot, vaan piti olla joka kuukaudelta oma. Tarpeeksi kun siinä väännettiin niin kyllä sit lopulta onneksi kelpasi...
 
terkka
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Hyvä idea ! Mä vein sen todistuksen siihe kelan postilaatikkoon, mihin hakemuksetki jätetään. Nyt tympäsee ihan törkeen paljon. Enkä mä nyt todellakaan tiedä mistä saan tähän hätään hommattua uuden todistuksen ja alle 20 euroo on rahaa.
Siis synnytyksen jälkitarkastuslomakkeesta kyse? terveydenhoitaja sen todistuksen voi tehdä ja ei maksa mitään
 
öaofenv
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Ei riitä ainakaan Lappeenrannassa. Kun kela hävittää paperin, niin kelan ottama kopio ei riitä enää kelalle, koska kela vaatii alkuperäisen. Lääkäriltä kun hain uuden, niin kela totesi senkin olevan kopio. Ensimmäinen kopio oli kelan ottama ja toinen kopio oli keskus-sairaalalta, eikä kumpikaan kelvannut.

Sitten jouduin menemään terkkulan sairaanhoitajalle, joka antoi ajan lääkärille, josta sain lähetteen keskus-sairaalaan, jotta olisin saanut uuden lapun. Tässä olin kuitenkin kolmen kuukauden aikana sen verran parantunut, että keskus-sairaalan lääkäri ei kirjottanut enää uutta.
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja öaofenv:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Ei riitä ainakaan Lappeenrannassa. Kun kela hävittää paperin, niin kelan ottama kopio ei riitä enää kelalle, koska kela vaatii alkuperäisen. Lääkäriltä kun hain uuden, niin kela totesi senkin olevan kopio. Ensimmäinen kopio oli kelan ottama ja toinen kopio oli keskus-sairaalalta, eikä kumpikaan kelvannut.

Sitten jouduin menemään terkkulan sairaanhoitajalle, joka antoi ajan lääkärille, josta sain lähetteen keskus-sairaalaan, jotta olisin saanut uuden lapun. Tässä olin kuitenkin kolmen kuukauden aikana sen verran parantunut, että keskus-sairaalan lääkäri ei kirjottanut enää uutta.
Siinä vaiheessa kun kela on merkinnyt paperin vastaanoetetuksi voi pyytää kopion. Ihan sama kelpaako vai ei mutta itsellä on todiste siitä, että paperi on toimitettu kelaan.
 
äafnv
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja öaofenv:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Ei riitä ainakaan Lappeenrannassa. Kun kela hävittää paperin, niin kelan ottama kopio ei riitä enää kelalle, koska kela vaatii alkuperäisen. Lääkäriltä kun hain uuden, niin kela totesi senkin olevan kopio. Ensimmäinen kopio oli kelan ottama ja toinen kopio oli keskus-sairaalalta, eikä kumpikaan kelvannut.

Sitten jouduin menemään terkkulan sairaanhoitajalle, joka antoi ajan lääkärille, josta sain lähetteen keskus-sairaalaan, jotta olisin saanut uuden lapun. Tässä olin kuitenkin kolmen kuukauden aikana sen verran parantunut, että keskus-sairaalan lääkäri ei kirjottanut enää uutta.
Siinä vaiheessa kun kela on merkinnyt paperin vastaanoetetuksi voi pyytää kopion. Ihan sama kelpaako vai ei mutta itsellä on todiste siitä, että paperi on toimitettu kelaan.
Se antaa itselle mielenrauhaa ja moraalisen oikeutuksen omalle närästykselle. Muuta virkaa sillä ei ole, sillä sen avulla et saa lisäaikaa saman dokumentin uudelleenhankkimiseen ja se ei kelpaa todistuksesta, koska ei ole alkuperäinen.

Paskan saat niellä joka tapauksessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja öaofenv:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Ei riitä ainakaan Lappeenrannassa. Kun kela hävittää paperin, niin kelan ottama kopio ei riitä enää kelalle, koska kela vaatii alkuperäisen. Lääkäriltä kun hain uuden, niin kela totesi senkin olevan kopio. Ensimmäinen kopio oli kelan ottama ja toinen kopio oli keskus-sairaalalta, eikä kumpikaan kelvannut.

Sitten jouduin menemään terkkulan sairaanhoitajalle, joka antoi ajan lääkärille, josta sain lähetteen keskus-sairaalaan, jotta olisin saanut uuden lapun. Tässä olin kuitenkin kolmen kuukauden aikana sen verran parantunut, että keskus-sairaalan lääkäri ei kirjottanut enää uutta.
Kiva.. Hämeenlinnassa riittää ihan Kelan tädin ottama kopio ja alkuperäisen paperin saa itelle. Täytyykin pyytää se leima vastasuudessa niin eivät voi kitistä.
 
qqpsnd
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Alkuperäinen kirjoittaja öaofenv:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuku:
Joo Kelaan kun toimittaa jonkun paperin niin kannattaa pyytää kopio kun vastaanottaja on merkinny paperin vastaanotetuks.
Ei riitä ainakaan Lappeenrannassa. Kun kela hävittää paperin, niin kelan ottama kopio ei riitä enää kelalle, koska kela vaatii alkuperäisen. Lääkäriltä kun hain uuden, niin kela totesi senkin olevan kopio. Ensimmäinen kopio oli kelan ottama ja toinen kopio oli keskus-sairaalalta, eikä kumpikaan kelvannut.

Sitten jouduin menemään terkkulan sairaanhoitajalle, joka antoi ajan lääkärille, josta sain lähetteen keskus-sairaalaan, jotta olisin saanut uuden lapun. Tässä olin kuitenkin kolmen kuukauden aikana sen verran parantunut, että keskus-sairaalan lääkäri ei kirjottanut enää uutta.
Kiva.. Hämeenlinnassa riittää ihan Kelan tädin ottama kopio ja alkuperäisen paperin saa itelle. Täytyykin pyytää se leima vastasuudessa niin eivät voi kitistä.
Tiedän sitten seuraavan kerran ajella kelan ottaman kopion kanssa Hämeenlinnaan, jos se siellä kelpaa. Pääsee paljon helpommalla, kun ei tarvitse ensin terveyskeskuksesta hakea lähetettä erikois-sairaanhoitoon yhden paperin takia.
 
Mä käyn aina toimittamassa omat asiani siellä toimistossa eikä koskaan oo mitään ongelmia ollu. Onhan siinä vaiva jonotella mut eipä tarvii ootella kotiin lappuja "kun et ole toimittanu sitä ja sitä liitettä" :)
 

Yhteistyössä