En sit vissii tajuu, mut jos hääkutsu on osoitettu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä x3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äippä x3

Aktiivinen jäsen
23.02.2008
2 848
0
36
Eli jos hääkutsu on osoitettu appiukolleni perheineen, niin eihän se enää kata mua ja lapsia??? Musta mä en kuulu lapsien kanssa enää appiukon perheeseen.

Tollanen kutsu siis appiukolle tuli ja kyselivät tullaanko me häihin. Mä sit sanoin että ei me nyt tulla kuokkimaan, mutta mieheni meni kun kutsu koski häntä. Olisin toki halunnut mennä, tai oltas haluttu koko perhe, mutten kehdannu. Nyt sit häät oli ja kaikki kysy miks me ei tultu. Jopa hääpari itsekkin... Anoppini oli vielä soittanut ilmeisesti sulhaselle ja hän olivahvistanut että kutsu tarkottaa appiukkoani perheineen.

Onko mulla nyt sitten jotenkin väärä kuva. Jos tuommoinen kutsu vielä käy, niin koskeeko se sit muka meitäkin? Mä en ymmärrä... Mä luulin tietäväni suht hyvin hääetiketin, mutta enpä sit näköjään...jos hääpari itekkin kyselee perään.

lisäys vielä: perhe tarkoittaa vain samassa taloudessa asuvia. Ei aikuista poikaa jolla oma koti ja oma perhe. Eli kutsu olisi pitänyt tulla teille miehen nimellä ja appiukolle oma kutsu

Ei mies asuu ihan meidän kanssa, mutta oli tarkoitettu appiukolleni ja anopille ja heidän 2 aikuiselle pojalleen. Laittoivat kutsun vaan heille, koska eivät saaneet (vaivautuneet) osoitettamme. Mutta jos olisivat halunneet meidätkin, mikseivät lisäänneet kutsuun pojat perheineen...

Ehdottomasti ihmiselle joka on muuttanut pois kotoa ja asuu omillaan oma kutsu, ellei osotetta tiedä eikä halua lähettää erikseen niin kuoreen sitten vaikka perheen lapsille kutsu johon kirjoitetaan myös puolison ja lasten nimet, jos heidät halutaan mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lisäys vielä: perhe tarkoittaa vain samassa taloudessa asuvia. Ei aikuista poikaa jolla oma koti ja oma perhe. Eli kutsu olisi pitänyt tulla teille miehen nimellä ja appiukolle oma kutsu

Tämän kyllä tiedän, mutta tiedän varmaksi myös että he tarkoittivat kutsulla myös näitä aikuisia poikia. Tästä olivat maininneet puhelimessakin.

Joo, kyllä teille ois pitänyt oma kutsu lähettää, sä et tehnyt mitään väärin :) Luulen, ettei hääpari edes halunnut teitä häihin, mutta kunhan "kohteliaasti" häissä sitten ihmettelivät että mikset tullut :whistle: you know? .....

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kutsu tuossa muodossa on tarkoitettu vain anopille ja apelle.
Ei edes niille pojille jos eivät kotona enää asu.Jos siis omat perheet ei koskettanut edes heitä.

Normaalisti näin menee, siis tiedän. Mutta sulhanen oli maininnut puhelimessa että tarkoittaa tällä myös näitä aikuisia poikia joilla on jo omat perheet. Joten he olivat myös kutsuttu. Sekin osuus kutsussa meni hassusti, mutta että tuon lisäksi sekutsu olisi tarkoittanut vielä minua ja lapsia. En koskaan ole moista kutsua nähnyt! Kyllä nyt harmittaa, kun kuulin heti häiden jälkeen että mekin oltiin toivottuja vieraita.

Itse kun tehtiin hääkutsut laitettiin joka talouteen oma kutsu. Jokaiselle oma joka oli jo kotoaan muuttanut pois, vaikka olisikin ollut kuinka nuori eikä ollut vielä perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
tiedän varmaksi myös että he tarkoittivat kutsulla myös näitä aikuisia poikia. Tästä olivat maininneet puhelimessakin.

Joissain suvuissa vaan oletetaan että kaikki tulevat häihin ja kutsukortti on lähinnä muistilappu päivämäärästä. Varsinkin, jos ruoka tehdään itse ja tilat ovat reilut, ei ole niin tarkkaa montako henkeä tulee juhliin. Koko suku mieluiten.

Vastaisuudessa kysy suoraan, ketä kutsu tarkoittaa.

Kyllä nyt harmittaa, kun kuulin heti häiden jälkeen että mekin oltiin toivottuja vieraita.

Itse kun tehtiin hääkutsut laitettiin joka talouteen oma kutsu. Jokaiselle oma joka oli jo kotoaan muuttanut pois, vaikka olisikin ollut kuinka nuori eikä ollut vielä perhettä.

varmasti harmittaa ja syystäkin. Tuo teidän hääkutsusysteemi on se tavallisin ja selkein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämän kyllä tiedän, mutta tiedän varmaksi myös että he tarkoittivat kutsulla myös näitä aikuisia poikia. Tästä olivat maininneet puhelimessakin.
Siinä tapauksessa jos kyseessä on uht tuttu henkilö ja ei niin kauhean viralliset häät, olisin kyllä olettanu kuuluvani perheseen. Siis kyllä esim. meidän vanhuksien 30-vuotis perhekuvassa oli myös vävyt, kuuluuhan ne perheeseen.
Mutta mun mielestä olis ollu fiksua lähettää teille oma kutsu, ei se nyt niin paljoa olis maksanu :o !

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kutsu tuossa muodossa on tarkoitettu vain anopille ja apelle.
Ei edes niille pojille jos eivät kotona enää asu.Jos siis omat perheet ei koskettanut edes heitä.

Normaalisti näin menee, siis tiedän. Mutta sulhanen oli maininnut puhelimessa että tarkoittaa tällä myös näitä aikuisia poikia joilla on jo omat perheet. Joten he olivat myös kutsuttu. Sekin osuus kutsussa meni hassusti, mutta että tuon lisäksi sekutsu olisi tarkoittanut vielä minua ja lapsia. En koskaan ole moista kutsua nähnyt! Kyllä nyt harmittaa, kun kuulin heti häiden jälkeen että mekin oltiin toivottuja vieraita.

Olisivat voineet sitten lähettää kaikille kutsut anopin osoitteeseen jos eivät laiskuuttaan etsineet veljeksien osoitteita.Sieltähän ne perille olisi tullut.
Vähän minusta selittelyn makua jutussa.

Alkuperäinen kirjoittaja luulen ma:
Joo, kyllä teille ois pitänyt oma kutsu lähettää, sä et tehnyt mitään väärin :) Luulen, ettei hääpari edes halunnut teitä häihin, mutta kunhan "kohteliaasti" häissä sitten ihmettelivät että mikset tullut :whistle: you know? .....

Näin minäkin luulen tai luulin. Mutta oli kuulemma hämmästyneenä ja vilpittömänä kyselleet että miks vaimosi ja lapsesi ei tulleet mukaan? hmmbh... Eikä sit mies kehdannut sanoa, miten minä kutsun tulkkasin.

Mä oon kuullu semmosesta, että naimisissa oleville (nykyään laskettaisiin avoliittolaisetkin) omat kutsut, eli siinä vaiheessa kun muodostaa oman, uuden perheen, ei enää lasketa automaattisesti siihen vanhaan perheeseen!

Meillä ainakin näin. Jos mun isä kutsuttais "perheineen" jonnekin, niin eihän me herrajumala tultais sinne isä, uusi vaimo, hänen lapsi, mun pikkuveli, minä, mun lapsi, sisko, hänen miehensä, heidän kaks lasta... Meitähän olis 10! Jos joku kutsuis isoäidin "perheinensä..." ÖÖH. Siitä tulis jo tämmönen lista:

Isoäiti, miehensä.

Lapsi nro 1. Hänen miesystävänsä.

Hänen 4 lastansa, niistä yksi miehinensä ja lapsen kera.

Lapsi nro 2. Hänen kaksi lastansa.

Lapsi nro 3. Hänen vaimonsa. Vaimon lapsi. Hänen omat 3 lasta. Yksi lapsensa kera, yksi miehensä ja kahden lapsen kera.

Eli 23 ihmistä.

Kyllä jokaselle perheelle omat kutsut, tai sitten selkeästi ilmoitettu ketä sisällytetään perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No eihän se kutsu koskenut edes sun miestäs. Oma kutsu teille olis pitänyt tulla, jos teitä sinne odotettiin paikalle.

Jos kerran ennen häitä sait tietää, että kutsu tarkoittaa koko perhettä, niin olisit kyllä voinut mennä. Oikeestihan kutsun mukaan se ei koskenut edes miestäsi, koska hän ei asu lapsuuden kodissaan.

Yhteistyössä