En sit pääse lääkäriin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Mulla on kaulalla turvonneet imusolmukkeet ja vatsassa tuntuu pieniä ja isompiakin möykkyjä kun oikein kokeilee. Yritin päästä lääkärille, mutta en saa aikaa ennenku käyn sairaanhoitajalla ensin.
Pitääköhän ne mua ihan sekopäänä kun juoksen siellä parin viikon välein jonku asian takia...
Nää patit on olleet mulla mahassa jo monta kuukautta. HUomasin ne sillon kun raskaus kasvatti mahaa ja se meni pinkeeksi. Ihon alla siis tuntuu semmoisia möhkyjä ja pallean päällä kaks mantelin muotoista pattia kahdella puolin.
Korvatulehdus on ollut, et siitä voi johtua tuo imusolmukehomma, mutta huolestuttaa silti. Haluisin kunnolliset labrakokeet, mutta sairaanhoitaja voiko laittaa niihin lähetettä?

Mistä muuten tieää onko esim. sisäreisissä tuntuvat möhkyrät rasvakudosta vai jotain muuta? Mulla on löllyä läskiä siellä ja muutama ovempi pahkura. Ovat olleet kyllä varmaan teinistä asti...

Sun pitäisi nyt antaa niiden pattien olla! Jos ne on tulehtuneita imusolmukkeita niin ne tulehtuu vain lisää kun mälväät niitä. Mitään imusolmukesyöpää sulla ei taatusti ole!!!!!! Eikä ne labrakokeet usein edes kerro yhtään mitään.

Mutta mene ihmeessä puhumaan lääkärille asiasta kuitenkin. Älä pilaa raskauttasi tuolla pelolla enempää. Itse pelkäsin koko raskauden kaikkia kauheita tauteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Sun pitäisi nyt antaa niiden pattien olla! Jos ne on tulehtuneita imusolmukkeita niin ne tulehtuu vain lisää kun mälväät niitä. Mitään imusolmukesyöpää sulla ei taatusti ole!!!!!! Eikä ne labrakokeet usein edes kerro yhtään mitään.

Mutta mene ihmeessä puhumaan lääkärille asiasta kuitenkin. Älä pilaa raskauttasi tuolla pelolla enempää. Itse pelkäsin koko raskauden kaikkia kauheita tauteja.

Mulla on nyt muutaman viikon tuntunu kurkun alaosassa semmoinen puristava tunne. En tiiä johtuuko se jäykistä niskoista vai mistä...
Mä oon ajanu ihteni niin loppuun tämän asian kanssa jo, et en tiiä miten jaksan. Jos pääsisin edes johonkin kokeisiin, mutta terkka sano neuvolassa et mitään kokeita ei tehdä ennen synnytystä kun jos se on syöpää niin sille ei mitään voida tehdä kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:

Mulla on nyt muutaman viikon tuntunu kurkun alaosassa semmoinen puristava tunne. En tiiä johtuuko se jäykistä niskoista vai mistä...
Mä oon ajanu ihteni niin loppuun tämän asian kanssa jo, et en tiiä miten jaksan. Jos pääsisin edes johonkin kokeisiin, mutta terkka sano neuvolassa et mitään kokeita ei tehdä ennen synnytystä kun jos se on syöpää niin sille ei mitään voida tehdä kuitenkaan.

Kuristava tunne kurkussa tai palan tunne kurkussa on klassinen esimerkki ahdistuneisuudesta. Erittäin yleinen oire siis luulosairailla.

Joo mä tiiän. Ja tiedän senkin et henkee voi ahdistaa toi raskausmahakin jo...

Niin eli sinä tiedät itsekin, että vain luulottelet ja suurentelet asioita. Eikö totta? Ymmärrät itsekin, että sinulla ei ole mitään syöpää, mutta kun saat sen päähäsi niin asia jää kiertämään kehää etkä meinaa päästä yli ja olet VARMA että kyllä se on syöpää.

Paljonko sinulla on raskausviikkoja? Sinä voit hyvin varata itsellesi ajan joltain muultakin lääkäriltä eikä siitä tarvi neuvolassa mitään edes puhua.

Itselläni toimii se, että menen peilin eteen ja sanon ääneen itselleni että nyt tämä hullutus pitää lopettaa ja minä en ole kuolemassa syöpään vaan olen onnellisesti raskaana ja elämä hymyilee. Ja sitten annat olla. Pistät vaikka kädet takapuolen alle jos meinaat alkaa paineleen niitä patteja mahassasi ja kiellät niihin koskemisen täysin itseltäsi. Ulos lenkille raittiiseen ilmaan ja tapaamaan ystäviä ja mahdollisimman paljon kaikkea muuta puuhaa. Ja puhu ystävillesi. Kerro että hermoilet ihan hullua juttua ja kuvittelet, että sinulla on syöpäpatteja mahassasi. Saatat hyvinkin kuulla samanlaisia tarinoita ja se helpottaa, kun joku läheinen kertoo ne kasvokkain. Ja jo sekin helpottaa, kun ääneen sanoo ystävälleen niistä.

Koita jaksaa! Minulla on suuri huoli sinusta ja jaksamisestasi, koska tiedän niin tarkkaan mitä käytä läpi. :hug:

En mä voi puhua muille kuin omalle miehelle, koska alan itkemään ihan hysteerisesti.
En pysty ajattelemaan muuta kuin että tääsäkö tämä elämä oli. Saan tämän lapsen ja kuolen enkä saa nähdä hänen kasvavan. Tämä odotusaika on ollut pahinta elämässäni, koska ahdistus on ollut niin paha koko ajan.
Tuntuu siltä että joka puolelta on kuollut naisia, jotka sairastuivat syöpään raskausaikana.
Moni kertoo tuttavista, jotka menivät lääkäriin jonkin muun asian takia ja saivat kuulla sairastavansa syöpää ja mitään ei ollut enää tehtävissä.
En tiedä olisiko tämä pelko muuttunut näin pahaksi, jos ei se puolituttu olisi kuollut syöpään juuri oman raskauteni alussa. Hän siis sairastui omana odotusaikanaan. Ja kun se terkan asenne, että turha mitään tutkia vielä ainakaan.

En mä voi puhua muille kuin omalle miehelle, koska alan itkemään ihan hysteerisesti.
En pysty ajattelemaan muuta kuin että tääsäkö tämä elämä oli. Saan tämän lapsen ja kuolen enkä saa nähdä hänen kasvavan. Tämä odotusaika on ollut pahinta elämässäni, koska ahdistus on ollut niin paha koko ajan.
Tuntuu siltä että joka puolelta on kuollut naisia, jotka sairastuivat syöpään raskausaikana.
Moni kertoo tuttavista, jotka menivät lääkäriin jonkin muun asian takia ja saivat kuulla sairastavansa syöpää ja mitään ei ollut enää tehtävissä.
En tiedä olisiko tämä pelko muuttunut näin pahaksi, jos ei se puolituttu olisi kuollut syöpään juuri oman raskauteni alussa. Hän siis sairastui omana odotusaikanaan. Ja kun se terkan asenne, että turha mitään tutkia vielä ainakaan.

En enää tiedä mitä sinulle sanoisin muuta kuin, että varaa se lääkäriaika. OLen varma, että se helpottaa oloasi.

Ja ajattele mieluummin niin kuin minä tekisin eli että se on aika harvinaista, että joku sairastuu syöpään raskausaikana ja kuolee ja sinä olet jo läheltä sitä nähnyt niin ei nyt taas niin käy. Itse tekisin niin.

Luo sellaisia ns. turva-ajatuksia itsellesi. Eli selitä miksi se asia ei voi olla niinkuin sinä luulet.

Ja minä tosiaan tiedän imusolmukesyövästäkin aika paljon enkä todellakaan olisi huolissaan sinun tapauksessasi.

No mä kävin eilen sit siellä hoitajalla ja se kokeili noita patteja.
Se sanoi, et ne voi ehkä olla rasvapatteja, mutta ei todellakaan tiedä. Musta ne ei tunnu rasvapateilta kun ne on semmoisia pieniä ja kovia ja ne ei oikeestaan liiku.
Lääkäriaikoja annetaan vasta ens viikolla ja nekin vasta marraskuulle :| Ajattelin tänään mennä päivystykseen että pääsen lääkärin kokeiltäväksi. Ja jos sen mielestä ne patit pitää tutkia niin saan heti lähetteen.
Jos eivät meinaa niitä tutkia niin alan kyllä huutamaan et pakko!!! Sitten vasta saan mielenrauhan.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mee yksityiselle ja pyydä lähete sitten labraan.

Ei mulla oo rahaa mennä yksityiselle. Mut päivystyksen kautta saavat lähettää.
Tosi kiva täällä kun vaikka olis mikä niin lääkäriin pääsee vasta aikaisintaan kolmen viikon päästä.

Yhteistyössä