En saanu nestemäistä penisiliiniä annettua tuolle lapselle nesteenä? Saako sen lääkkeen vaihtaa jotenkin tabletiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Meillä ei ole tarvittu lääkkeitä kuin kerran aikaisemmin ja tuo nelivuotias on todella ennakkoluuloinen ja yökkivä tapaus. Eilen saatiin sitten lääkekuuri, joka nestemäistä. Ei pysty nielemään sitä vaan yökkii. Voinko vaihtaa lääkkeen tablettiin? Voikohan tuon toisen pullon vaihtaa yksistään tablettiin. Ajattelin, että jos tuon tabletin sais murskattua.

Mulla kokemusta molemmista lapsille ja nestemäinen on silti helpompi antaa mielestäni. Väkisin vaan suuhun niin syvälle kuin mahdollista ja sitten palkkioksi vaikka karkkipussi heti perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Tabletti maistuu tosi pahalle(en tiedä nestemäisestä) Itekin jätin kuurin kesken, koska veti myös mahan kuralle :/ YÖK!

Et sit käyttänyt maitohappobakteeri tuoteita saman aikaisesti?

Ap:lle kannattaa varmaankin ottaa yhteyttä lääkäriin ja kaeskustella hänen kanssa ongelmasta. Koska nestemäinen lääke on apteekissa teitä varten sekoitettu niin epäilen etteivät sitä vaihda tabletteihin ilman lääkärin määräystä.

Gefilusta kannattaa antaa lapselle ennen antibioottia. Jalat omien polvien väliin ja pää omaan kainaloon. Sit ruisku kielen takaosaan ja pidetään siinä niin kauan, että lääke on nielaistu. Näin opettivat meille sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Gefilusta kannattaa antaa lapselle ennen antibioottia. Jalat omien polvien väliin ja pää omaan kainaloon. Sit ruisku kielen takaosaan ja pidetään siinä niin kauan, että lääke on nielaistu. Näin opettivat meille sairaalassa.

Tässä kohtaa meillä lapsi oksentaisi heti nielaisemisen jälkeen. Oikein kadehdin joskus lapsia, jotka ottavat mielellään erilaisia lääkkeitä...

En käyttänyt. :ashamed: EN tiennyt. Hemmetti! Uskaltaako tota nyt jatkaa? Otin viimeksi to iltana, eli eilen jäi molemmat tabletit välistä.
Kai se täytyy johki soittaa. Tosin korva ei oo enää kovin kipeä..
(juujuu, tiedän, kuuri aina loppuun. Mutta meinasin, että saa kirjottaa mulle jtn korvatippoja, kuten joskus 2½v aiemmin, samaan vaivaan)

Nyt on ajatus se, että annamme vaikka pitkin päivää pikkuhiljaa tuon 9 ml (päivän kokonaisannos) tuolle lapselle esim. coca colassa. Oon aamulla käyttäytynyt niin rumastikkin lasta kohtaan, etten ikinä ja yrittänyt saada väkisellä ottamaan. Huutanut, räyhännyt, pitänyt kiinni väkisellä jne. Olen kieltänyt lauantaikarkit, lastenohjelmat jne. Ei ota niin ei ota. Nyt en enää väkisellä kokeile. Yritän rauhoittaa tilanteen ja mies saa vaivihkaa antaa lääkkeen cociksen mukana.

Minkäs sille teet kun toisen ei ole tarvinut ottaa lääkettä ja kun ei mene alas niin ei mene.

meillä oteteen väkisisn jos ei muu auta. aina on niellyt kun pää klainalossa takakenossa ja puol milliä kerrallaan. jos koko tröötällisen kerralla latasee ni tuntuuhan lapsesta siltä että tukehtuu. ja sitten piparii tai jotain päälle. pahin on ollu tuolle 5v:lle tramal kiputipat nielurisa leikkauksen jälkeen. maistuu tosi pahalle.

Kysäisepä lapselta, josko hän osaa sanoa miksei lääke mene alas... Auttaisiko, jos ise saa laittaa lääkkeen menemään, valvotusti. Voihan myös olla, että lääke on yksinkertaisesti niin pahaa, ettei se mene alas. Meidän lapsilta jää kirsikan makuiset lääkkeet yksinkertaisesti syömättä! Olen joutunut pyytämään muuta makua lääkärillä ja jopa vaihtamaan jo saadun lääkkeen (lääkärin kautta uusi resepti ja lääke)

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Tabletti maistuu tosi pahalle(en tiedä nestemäisestä) Itekin jätin kuurin kesken, koska veti myös mahan kuralle :/ YÖK!

Et sit käyttänyt maitohappobakteeri tuoteita saman aikaisesti?

Ap:lle kannattaa varmaankin ottaa yhteyttä lääkäriin ja kaeskustella hänen kanssa ongelmasta. Koska nestemäinen lääke on apteekissa teitä varten sekoitettu niin epäilen etteivät sitä vaihda tabletteihin ilman lääkärin määräystä.

Ei ne maitohappobakteerit aina tuota estä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysäisepä lapselta, josko hän osaa sanoa miksei lääke mene alas... Auttaisiko, jos ise saa laittaa lääkkeen menemään, valvotusti. Voihan myös olla, että lääke on yksinkertaisesti niin pahaa, ettei se mene alas. Meidän lapsilta jää kirsikan makuiset lääkkeet yksinkertaisesti syömättä! Olen joutunut pyytämään muuta makua lääkärillä ja jopa vaihtamaan jo saadun lääkkeen (lääkärin kautta uusi resepti ja lääke)

Maistuu vain pahalle! Itse ei ala ottamaan yhtään. On niin jästipääkin ettei. Mä en voi väkisellä laittaa lääkettä kun pitää suun supussa ja riehuu sekä yökkii. Kokeiltu on aamulla! Jos ei ala tänään yhtään menemään lääkettä, niin soitan päivystykseen. Vaihtaakohan ne ihan soittamalla?

meillä on yökkiä tapauksen kanssa auttanut kiristys ja lahjonta eli muksu pois leikeistä; ei pääse leikkimään ennenkö lääke on otettu.. Ja lääkkeen jälkeen saa mehua, jolla saa pahan maun pois ja sitten vielä jätskiä/keksiä tms... Ja lääke lusikkaan, ei ruiskulla...

pitää ottaa annos kerralla,vähintäänkin tunnin sisään, valitetavasti,tehot ei muuten riitä. anna vaik 2m kerrallaan ja siinä välissä saa juoda mehua hörpyn. mut kannattaa mahd napakasti saada otettua, mitä enemmän pitkittää niin vaikeemmaksi henkisesti menee.

Tuon kokoiselle ne tabletit menevät vielä huonommin alas, odota vielä jokunen vuosi ennen tabletteja. Ja ne ovat jauhettuna vielä kamalampia. Meiden murkku oli pienenä juuri tuollainen, ainoa tapa saada alas oli lahjonta, herkkukarkki aina lääkkeen syönnin perään. Muuten vaikka oksensi ne lääkkeet, jos väkisin laittoi. Älä mene sekoittamaan ruokaan tai juoman, lapsi maistaa sen läpi, kokeiltu on. Sen jälkeen voi jäädä jopa se saimainen ruoka-aine kokonaan syömättä jatkossa. Äläkä mene mihinkään cola-limppariin sekoittelemaan, siellä voi tapahtua odottomattomia kemiallisia reaktioita ja lääke ei toimi.

Soita ja pyydä uusi resepti. Meillä olen itse syönyt jo hyvin pienestä kaikki tablettimuodossa. Samoin tuo meidän esikoinen. Mitä hyötyä on pakottaa lapsi syömään lääkettä sellaisessa muodosa, joka aiheuttaa valtavan pahoinvoinnin. Esikoisen kohdalla painotin lääkärille kerran, että antaa tablettina, antoi nestemäisenä ja eikun vaihtamaan. Oli vähän hyödytön kuuri, kun joka kerta oksensi lääkkeen ulos sen nieltyään. :|

penisilliinit on vaan niin isoja tabletteja etten mä itekään meinaa aikuisena saada niit nielastua,esim kefexin
ja jos ne jauhaa maistuu taatusti ihan hirveälle... ja makua on paha saada suusta pois.

kokeilisin viel lahjontaa

Lapsi oli siis jo piiiitkään ilman namuja, jäätelöä, leikkiä, telkkari jne. Ei auttanut. Ei ota, itkee vain ja on sängyssään. Lahjonta ei tehoa. Meillä ei ne karkit ole niin herkkua, että auttaisi edes tuohon. En tiedä. Rauhoitamme tilanteen nyt välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:

ei mee kuralle jos ottaa samalla maithappobakteeria

Hmm... penisiliini tappaa myös ne hyvät maitohappobakteerit, joten muutama tunti kannattaa olla välissä ennenkuin ottaa ne maitohappobakteerit

Yhteistyössä