en saa vauvaa juomaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mulla on 5kk ikäinen vauva, joka on kiinteiden aloittamisen jälkeen vähentänyt huomattavasti maidon juontia.
Nyt helteiden aikaan oon tarjonnut vettä ja maitoa vähän väliä, muttei mikään kelpaa.:/ Huolettaa että pieni kuivuu, kun kuitenkin hikoilee paljon.
Millähän sais juomaan edes jotain??
Muutenki ollu kaks päivää pirun kiukkunen, eikä oo kunnolla nukkunu..
Joo, kesä ja lämpö on kivoja, mutta..:/

Seuraa pissan määrää. Jos vauva pissaa edes suht normaalisti eikä pissa ala haista pahalle / muutu tummaksi niin tuskin on paniikkia. Älä tuputa vähän väliä. Et sä vauvaa voi millään pakottaakaan. Kyl terve vauva osaa juoda sit kun on oikeasti jano.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Seuraa pissan määrää. Jos vauva pissaa edes suht normaalisti eikä pissa ala haista pahalle / muutu tummaksi niin tuskin on paniikkia. Älä tuputa vähän väliä. Et sä vauvaa voi millään pakottaakaan. Kyl terve vauva osaa juoda sit kun on oikeasti jano.

Vauva saa nyt osan nesteestä ruuasta. Seuraat just pissaa ja jos sitä tulee eikä vauva muutu uniseksi kaikki on ok.

Oletko koittanut antaa juotavaa nokkamuksita tai tavallisesta mukista hörpyttämällä? Yleensä tuo uutena asiana ihastuttaa vauvaa ja siisä sivussa saa ujutettua juotavaa ihan huomaamatta ;)

meillä ollu ihan samaa kiinteiden alottamisen jälkeen ja oon siitä useasti neuvolassakin jutellu. olivat sitä mieltä, että kunhan saa menemään 500ml päivän aikana nestettä ruoan lisäksi, niin se riittää. mä laitan joka päivä ylös juonnit, niin pysyy paremmin kärryillä kuinka paljon menee. koita vettä/maitoa eri konstein nokkamukista, kupista hörppyyttämällä...kylmänä, huoneenlämpösenä, lämmitettynä... meillä ei maito kelpaa jollei se ole lämmitetty..vettä juo sitten kylläkin kylmänä..nyt helteillä on tuola lattialla vesipullo ja tyttö (8kk) käykin aina välillä ottamassa pienen huikan.

Mulla vähän sama ongelma 8kk vauvan kanssa. Ei oikeen millään kelpaa mikään neste. Eilen varsinkaan. Tänään onneksi juonu aamulla tissiä ja sitten yhteensä 150ml korviketta ja 50ml vettä.
Meillä oli jo vaipassa hieman tummempaa pissaa, mutta ei auta kun juottaa useesti.

Mulla oli viime kesänä saman ikäinen ja sama ongelma, paitsi ettei se edes syönyt päivisin. (Oli täysimetyksellä.) Yöllä se sitten heräilikin syömään sitäkin tiheämmin, eli ilmeisesti lämpimällä kelillä ei ollut nälkä eikä janokaan, mutta yöllä tuli nälkä.

tuoremehuakin voi koittaa laimentaa 50/50 ja koittaa jos se maistuu..ei ole sokereita eikä muitakaan aineita..itse olen myös antanut 1v-> tarkoitettuja lasten pillimehuja ja smoothieita..nekään eivät sisällä sokereita eikä muutakaan, vain pelkkää hedelmää/marjaa.

meillä terkkari neuvoi viime kesän helteillä laittamaan veden joukkoon tilkan sokeroimatonta mehua, nektaria tms 6kk:n ikäiselle. Tätä voi tilapäisesti kuulemma tehdä, että saa lapsen nesteytettyä.

Yhteistyössä