En pysty antamaan miehelle anteeksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas valvottu yö..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taas valvottu yö..

Vieras
Kaikki voisi olla hyvin,mutta ei..
Napanuora ei ole katkennut, äiti ja isä menee oman perheen edelle :( Lähden lasten kanssa pois viikonlopuksi kun anoppi tulee taas tänne höyryämään.

Viimeisinpänä peruttu kesälomareissu,jonka suunnittelu alkoi jo viime syksynä eli ostettiin asuntovaunu (vanhemman lapsen lievän sairauden takia on helpompaa että on vaunu mukana!). Mies antoi kuitenkin autotallimme appivanhampien käyttöön vuoden loppuun asti,eli ei päästä laittamaan vaunua katsastuskuntoon.Laittoi sen myyntiin.

Ei se vaunu ehkä ole niin tärkeä,vaan se mitä se edustaa;unelmia joita meillä oli. kaikki jo sovittu,sitten minun selkäni takana tekee jatkuvasti tällaista.Kaikki mitä tehdään,tehdään lasten parhaaksi.
Olen aika varma,että appivanhemmat toivovat meidän eroa. Heillä itsellään on mennyt huonosti jo kauan,ja meidän onni tuntuu häiritsevän.

Tiedän,turha syy erota,mutta olen niin loukkaantunut että esim.seksiin en pysty enää.Ällöttää.
Ollaan lasten kanssa kakkossijalla miehen elämässä,se on pahinta! Itse kyllä rakastan,yhdessä 13 vuotta.

Mitä voin tehdä,kun tuntuu pahalta enkä haluaisi enää jatkaa? Lasten takia tuntuu todella pahalta,isi on tärkeä.
Onko vika nyt minussa kuitenkin,vaadin liikaa??

No mitäs sinä teit? En halua kuulostaa syyttävältä mutta tosi usein naiset vain alistuu siihen kun mies tekee päätöksen. Miten teidän talliin voi mitään tuoda ellet sinä suostu.
Puhu miehelle, älä riitele. Puhu appivanhemmille, älä syytä.

Olen sanonut ja kertonut myös pelkääväni että tämä ajaa meidät eroon :( ja taidan olla oikeassa.
En saanut vastausta.Huomasin eilen että mies oli kuitenkin tosi pahalla mielellä,että ei kai se ihan tunteetonkaan ole.

Meillä olisi muuten kaikki hyvin! Minä olen se joka näyttää yleensä kaapin paikan (näin ollut aina!), en tiedä miten mies nyt alkaa tekemään temppuja,ja aina niihin liittyy appivanhemmat!

Tietääkö miehes edes puoliakaan sun ajatuksista?

Ja vähän sitä mieltä minäkin, että eihän se autotalli yksin sun miehen ole. Tollasiin asioihin vaan reilusti mukaan päätöksentekoon ja esittämään oma mielipide :)

Nyt vähän takerruin tuohonkin että mitäs sinä Ihan Oikeasti ajattelet. Parisuhteessa tulee riitoja ja erimielisyyksiä mutta se että autotalli estää seksin kun ällöttää niin kuulostaa vähän joltain muulta. En siis tiedä vaan veikkailen.
Riita ei tarkoita eroa tai vihaa, se on asia josta täytyy puhua uudelleen, seksi mikä on kahden toisiinsa vetoa tuntevien ihmisten tapa nauttia ei taas liity (ei ainakaan pitäisi) liittyä mitenkään autotalliin. (ellei ny sitten siellä sitä harrasta).

[QUOTE="aloittaja";23267510]Olen sanonut ja kertonut myös pelkääväni että tämä ajaa meidät eroon :( ja taidan olla oikeassa.
En saanut vastausta.Huomasin eilen että mies oli kuitenkin tosi pahalla mielellä,että ei kai se ihan tunteetonkaan ole.

Meillä olisi muuten kaikki hyvin! Minä olen se joka näyttää yleensä kaapin paikan (näin ollut aina!), en tiedä miten mies nyt alkaa tekemään temppuja,ja aina niihin liittyy appivanhemmat![/QUOTE]
Ei tuokaan nyt kovin kivalta kuulosta.

Pariterapiaan, jos joku sais taottua ukon päähän järkeä että aikuinen mies ja nainen erotkoon vanhemmistaan ja liittyköön puolisoonsa... Jos ei, aika mahdoton tilanne. Ei sunkaan pidä aina määrätä kaapin paikkaa vaan yhteistyössä jutella.

[QUOTE="aloittaja";23267510]Olen sanonut ja kertonut myös pelkääväni että tämä ajaa meidät eroon :( ja taidan olla oikeassa.

Meillä olisi muuten kaikki hyvin! Minä olen se joka näyttää yleensä kaapin paikan (näin ollut aina!), en tiedä miten mies nyt alkaa tekemään temppuja,ja aina niihin liittyy appivanhemmat![/QUOTE]

Tämä kuulostaa kyllä vähän siltä että olet valinut miehen joka on naisen hallittavissa, valitettavasti se vain ei useinkaan onnistu niin että hallinta siirtyy äidiltä suoraan vaimolle.

Minua eivät appivanhemmat ole koskaan oikein hyväksyneet miniäksi. Ja mieheni oli oikea peräkamarin poika kun tavattiin. Paljon olen paskaa niskaani saanut ja monet itkut on itketty, mutta periksi en ole antanut ja nyt parin viime vuoden aikana on tilanne muuttunut paljonkin miehen osalta. Laittaa minut ja lapset etusijalle ja ajattelee perheen etua. Tuomitsee jopa vanhempiensa käytöksen. Yhdessä ollaan oltu 17 vuotta joten aikaa se vaati mutta nyt menee hyvin.
Joten tsemppiä ap.lle, jos ongelmana vain appivanhemmat niin jaksa taistella.

[QUOTE="aloittaja";23267510] Minä olen se joka näyttää yleensä kaapin paikan (näin ollut aina!), en tiedä miten mies nyt alkaa tekemään temppuja,ja aina niihin liittyy appivanhemmat![/QUOTE]

Eli olet saanut miehen alistettua niin, että hänellä ei ole omaa tahtoa. Miksi kuvittelet että hän pystyisi ilmaisemaan oman tahtonsa vanhemmilleen, jos ei saa ilmaista sitä sinullekaan?

Oisko miestä alkanut ärsyttään se kun sinä loppujen lopuksi päätät asioista. Siksi tekee asiat salaa kun haluaa jossain asiassa että tehdään hänen mielen mukaan. oletko asiaa ajatellut tältä suunnalta? Mun mies ei aina sano jos jokin ärsyttää. Huomaan vain sen käytöksestä. Ei osaa sanoa aina suoraan asioita ja itse taas en osaa olla hiljaa vaikka välistä vois olla parempi niin.

Sun miehesi voi ajatella että hänen ei kannata sanoa asioita. Että ei siitä ole kuitenkaan hyötyä. Että sinä et kuitenkaan kuuntele vaikka hän sanoisi. Ja appivanhemmat nyt vain voi olla miehellesi väline vaikuttaa asioihin..ei niillä sen kummempaa väliä miehellesi välttämättä ole.

Nyt vähän takerruin tuohonkin että mitäs sinä Ihan Oikeasti ajattelet. Parisuhteessa tulee riitoja ja erimielisyyksiä mutta se että autotalli estää seksin kun ällöttää niin kuulostaa vähän joltain muulta. En siis tiedä vaan veikkailen.
Riita ei tarkoita eroa tai vihaa, se on asia josta täytyy puhua uudelleen, seksi mikä on kahden toisiinsa vetoa tuntevien ihmisten tapa nauttia ei taas liity (ei ainakaan pitäisi) liittyä mitenkään autotalliin. (ellei ny sitten siellä sitä harrasta).

Olen taas erimieltä asiasta:) Kyllä mullakin vaikuttaa petihommiin heti se jos jostain riidellään, oli se sitte autotalli tai muu. Siis en panttaa tahallaan tai pihtaa, mutta ei vaan tee mieli jos jokin asia vaivaa. Oon sen verran tunteella eläjä. Mä luulen että AP tarkoitti että se kun mies lupas autotallin appivanhemmille ilman hänen lupaa, eli astui ikään kuin vaimon mielipiteen yli. Ei niinkään että autotalli on appivanhempien käytössä. Kun siitä ei kysytty häneltä.

Olisi varmaan ollut helpointa hoitaa asia suoraan appivanhempien kanssa.
Soitto vaan anopille ja kerrot ettei valitettavasti autotalli tule heidän käyttöönsä, mies ei ollut ajatellut asiaa loppuun ja tarvitsette sen asuntovaunuanne varten.

Sanot miehelle mitä ajattelet. Sanot, että se on joko sinä ja lapset tai hänen vanhempansa. Kerrot mikä ärsyttää. Laitat miehen koville ja ottamaan "eron" omista vanhemmistaan. Minulla on kotona samanlainen mies, mutta hänellä vain äiti elossa. Jossain vaiheessa huomasin anopin määräilevän mieheni tekemisiä ja tein sille täysin stopin ilmoittamalla oman tahtoni ja että siinä pysytään, kun MINÄ niin haluan. Valitettavasti mies on/oli tässä välikappale ja hänen piti valita minun horjumaton päätökseni tai anopin unelmat ja toiveet. Itse omasta tahdostaan se ei olisi pystynyt sanomaan vastaan äidilleen, mutta kun minä määräsin niin voi sanoa, että meille ei käy, vaimolla on muita suunnitelmia. Samoin teilläkin autotalliasiassa sinun olisi pitänyt pitää pääsi ja kieltää autotallin käyttö muuhun kuin teidän asuntovaunulle! Ilmoita mielipahasi miehellesi ja ettet halua asuntovaunua pois ja selitä asia. Sano, että hänen vanhempansa etsivät muun autotallin omille romuillensa. Vuokratkoon vaikka jostain.

Nyt näkyy HIUKAN valoa tunnelin päässä,juteltiin aamulla :) Nyt kaksi peräkkäistä yötä valvoin kun surin näitä asioita jan päätin että se saa riittää. Mies tuntui ymmärtävän ja sanoi että kunnioittaa vanhempiaan liikaa. Se on totta. Tällaista ongelmaa ei olisi jos asuisimme muualla.Tämä talo on ostettu appivanhemmilta ja he pitävät tätä vieläkin omanaan.

Noh arvatkaa missä mies on nyt,kun meillä kaikilla on vapaapäivä? Lähti appiukon luo! Tietokoneongelmia,kävi oikein kotoa asti miehen hakemassa avuksi....

No ehkä muutos ei tapahdu kovin nopeasti,ainakin asiosta on nyt puhuttu paljon. Mies on oikeasti aivan ihana muuten,ja ollaan vieläkin rakastuneita.Tämä asia nyt rassaa vaan minua..

Minä en tosiaan pysty seksiin jos on ongelmia miehen kanssa!

Selitin tuon asian asuntovaununkin kanssa,olisi tosi kova pala jos se myytäisi!Kuulemma laittaa sen ulkona kuntoon, autotallia ei siihen tarvita..

Ehkä se ongelma nyt on siellä appivanhempien päässä oikeasti.Rupean pistämään vastaan kun päivittäin tarvitsevat apua jossain.Ensi kesän lomareissua ei peruta,etsikööt maksullisen remonttimiehen itselleen,minun mies ei kerkeä :) ja minä sen niille kerron,ei mies.Ihan sama mitä ajattelevat.

Alkuperäinen kirjoittaja Taas valvottu yö..;23267482:
Ei se vaunu ehkä ole niin tärkeä,vaan se mitä se edustaa;unelmia joita meillä oli. kaikki jo sovittu,sitten minun selkäni takana tekee jatkuvasti tällaista.

Oletko ajatellut sellaista mahdollisuutta, että jos kyseessä ei ollutkaan teidän unelma, vaan sinun unelmasi? Aika usein tällaisissa tapauksissa "ollaan sovittu" tai "me sovittiin" tarkoittaa käytännössä sitä, että pirttihirmu päätti kaikkien muiden puolesta. Ja kun alistettu mies ei enää saa ilmaista omaa mielipidettään, niin silloinhan asia on yhdessä sovittu.

Toi on juuri se ongelma johon helposti ajautuu kun on liian liki, ja juurikin tuo että asutte heidän entisessä kodissa.

Oletteko saanneet paljon apua heiltä, näiltä appivanhemmiltasi siis? Lapsien kanssa, taloudellisesti, remonteissa ym ym? Jos olette niin miehesi ehkä kokee olevansa velvollinen apuun. Jotkut vanhemmat osaa sitä käyttää hyväksi, ehkä ymmärtämättäkään. Avunpyynnöt kannataa minimoida jotta he näkevät teidät itsenäisinä. Jos 13 vuotta olette olleet jo yhdessä, niin onkohan liittonne alkanut kun vielä olitte nuoria? appivanhukset saattavat nähdä teidät edelleen sellaisina "nuorina hupakkoina".

Mä suosittelisin miettimään isompaa kuvaa tässä, en usko että asia on siinä että olisitte lasten kanssa miehellesi kakkosia. Ajattele asiaa laajemmin, koita mennä miehesi saappaisiin, ja myös appivanhempien mietteisiin. Tämä ei tarkoita että syylistäisin sua - ei. Vaan että kun ymmärrät laajemmin ihmissuhdekirjon voi siihen olla helpompi tehdä muutostakin. Ilman riitoja, aikuismaisesti. Äläkä unohda katsoa peiliin, jokainen meistä on vailinainen myös, omat virheet kannattaa tunnistaa. Kun löydätte kompromissin sinun, miehesi ja appivanhempiesi väliin voi tilanne helpottaa todella ja välit ei mene. Se vaatii työtä, mutta voi onnistua.

Nimimerkillä KOKEMUSTA ON.

Jos olet oikeasti kakkossijalla, asiat voisivat vielä ehkä korjaantua keskustelemalla tai terapian avulla. Itse kun olin ex-vaimolle jollain seitsemännellä sijalla, niin varsinkin näin jälkikäteen ajateltuna se oli aivan kaameata alistamista ja ovimattona olemista. Miksi niin? - Suuri rakkaus.

Etkös sä ole tehnyt tästä samasta aiheesta ketjun jo aiemminkin?

Jos olet sama, mainitsit aiemmassa aloituksessasi, että appivanhemmillasi on avaimet teille...?

Ihan aluksi, vaadi ne avaimet pois, ei kenelläkään muilla kuin sinulla, miehelläsi ja lapsilla todellakaan tarvitse olla avaimia TEIDÄN kotiinne!! Olkoonkin talo ostettu appivanhemmilta, he ovat muuttaneet sieltä pois joten avaimet pois hallusta myös!!

Jos eivät suostu antamaan avaimia, lukkojen uudelleen sarjoitus on hyvä keino!

Tsemppiä, toivottavasti ongelmanne ratkeavat!

Yhteistyössä