Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miksi et?
Minulla on pikemminkin vain hyviä kokemuksia heistä. Että pikemminkin olisi otsikoksi voinut laittaa, että en pidä lestadiolaisuudesta.Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:Onko sinulla huonoja kokemuksia heistä? nimimerkillä: minulla ainakin on, ja paljon.
Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miksi et?
Jos vielä jatkan, niin ehkä toisaalta hieman myös ihailen tuollaista "kulttia", joka on niin vahva, että se saa varmasti varsin älykkäätkin ihmiset olemaan ajattelematta omilla aivoillaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Minulla on pikemminkin vain hyviä kokemuksia heistä. Että pikemminkin olisi otsikoksi voinut laittaa, että en pidä lestadiolaisuudesta.Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:Onko sinulla huonoja kokemuksia heistä? nimimerkillä: minulla ainakin on, ja paljon.
Että et tiedä paremmasta.Alkuperäinen kirjoittaja lesta:Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miksi et?
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Että et tiedä paremmasta.Alkuperäinen kirjoittaja lesta:Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miksi et?
Korjasin jo, että en pidä lestadiolaisuudesta. Miten te järkevät ihmiset voitte tuollaisessa olla mukana? Kai se on se aivopesu vauvasta asti vain niin tehokasta. Ihmettelen vain, etteikö aikuisiällä edes oikeasti alkaisi miettiä tätä maailman menoa hieman rationaalisemmin.Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Loistava homma. Oletko vielä nainen, silloin se on entistäkin parempi homma.Alkuperäinen kirjoittaja lesta:Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miksi et?
Tämän takia PIDÄN lestadiolaisuudesta. Tosin en siitä VAIN ME- opista, vaan arvoista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Epäilisin, että lestoja ei edes kiinnosta, pidätkö heistä vai et. Yleensäkään ihmisistä joko pidetään tai ei, on lesta tai ei. Lestat tuovat paljon rauhallisuutta tänne Pohjois-Pohjanmaalle, alkoholittomuudellaan.
Melkoinen sherlock. Kiinnostaisi vain se, että eikö oikeasti ajatuksia pyöri koskaan mielessä tämän aatteen suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Epäilisin, että lestoja ei edes kiinnosta, pidätkö heistä vai et. Yleensäkään ihmisistä joko pidetään tai ei, on lesta tai ei. Lestat tuovat paljon rauhallisuutta tänne Pohjois-Pohjanmaalle, alkoholittomuudellaan.
Hmm, no en sanoisi pahin, mutta sellainen, johon olen eniten törmännyt ja itse perusluterilaisen kasvatuksen saaneena hyvin hämmentynyt, kun törmäsin siihen ensimmäistä kertaa armeijassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko lestadiolaisuus ainoa asia josta et pidä? Vai onko se vaan se pahin?
Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Miten asia on sinun mielestäsi?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Teidän aatteenne mukaan vain te pelastutte ja muut ilmeisesti joutuvat kadotukseen eli tästä voisi noin äkikseltään tehdä hyvin varovaisen päätelmän, että kyllä pidätte.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten asia on sinun mielestäsi?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Tuo viimeisin kysymys ei ollut lestadiolaisen kirjoittama, ihan vaan mielenkiinnosta kysyin kun sai kysyä. Pidätkö itseäsi muita parempana tai älykkäämpänä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teidän aatteenne mukaan vain te pelastutte ja muut ilmeisesti joutuvat kadotukseen eli tästä voisi noin äkikseltään tehdä hyvin varovaisen päätelmän, että kyllä pidätte.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten asia on sinun mielestäsi?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
En.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo viimeisin kysymys ei ollut lestadiolaisen kirjoittama, ihan vaan mielenkiinnosta kysyin kun sai kysyä. Pidätkö itseäsi muita parempana tai älykkäämpänä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Teidän aatteenne mukaan vain te pelastutte ja muut ilmeisesti joutuvat kadotukseen eli tästä voisi noin äkikseltään tehdä hyvin varovaisen päätelmän, että kyllä pidätte.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miten asia on sinun mielestäsi?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
emme pidä vaan kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä!Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?