T
todellakin harmaa
Vieras
Hänellä on skitsofrenia. Välillä menee paremmin välillä huonommin. Ollaan tunnettu ihan teinistä asti ja monet hauskat hetket yhdessä koettu. Nyt ilmeisesti taas huono kausi meineillään. Hän oli meillä perjantaina ja otimme viiniä. Hän on ihan selkeä alkoholisti juo todella paljon ja usein. Perjantaina hän puhui todella outoja juttuja. Pahoilaisista sänkynsä alla jotka raiskaavat tai rakastelevat häntä Hell kittyistä yms yms siis ihan outoja. Aina hän on ollut outo ja joskus ikävää myöntää että olen hävennyt hänen seuraansa baareissa. Vitivalkoiseksi meikattu naama ihmeellisiä tyllivirityksiä päällä. huoh.
Silti hän on ihana ystävä. Tämä on todella hankalaa. Hän tulee loistavasti toimeen tyttäreni kanssa ei sekoile hänelle mitään. Päinvastoin leikkivät yhdessä teekutsuja jne. Olen melko varma ettei ystäväni ota lääkkeitä enää. Voinko puuttua asiaan? Olen kysynyt käykö terapiassa ottaako lääkkeet? Hän väittää ottaneensa kaikki miten pitääkin. Myöskin pelkään ettei ystäväni elää enää kauaa. Kymmeniä itsemurha yrityksiä alle kymmenenvuotiaasta alkaen, kädet kamalilla syvillä arvilla.
Mitä mä teen? Kellään kokemuksia skitsofrenia potilaista?
Silti hän on ihana ystävä. Tämä on todella hankalaa. Hän tulee loistavasti toimeen tyttäreni kanssa ei sekoile hänelle mitään. Päinvastoin leikkivät yhdessä teekutsuja jne. Olen melko varma ettei ystäväni ota lääkkeitä enää. Voinko puuttua asiaan? Olen kysynyt käykö terapiassa ottaako lääkkeet? Hän väittää ottaneensa kaikki miten pitääkin. Myöskin pelkään ettei ystäväni elää enää kauaa. Kymmeniä itsemurha yrityksiä alle kymmenenvuotiaasta alkaen, kädet kamalilla syvillä arvilla.