en osaa pyytää sairaslomaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terve

Vieras
mulla on vielä noin neljä viikkoa äitiyslomaan, eikä suurempia vaivoja ole. mullä vaan töissä niin kauhea stressi, etten jaksais siellä enää olla. neuvolalääkäri on sitä mieltä, että raskaus ei ole sairaus ja sen vuoksi ei sairaslomaa saa ja sen kyllä ymmärränkin. en vaan jaksais millään enää olla töissä. pitääkö oikeesti alkaa keksimään konkreettisia vaivoja ja oireita, kun tuo henkinen jaksaminen ei ole syy jäädä sairaslomalle. en siis koskaan sairastele muuten, koko 7 vuoden aikana nyk. työpaikassa olen ollut viitisen päivää poissa. olisi niin kiva päästä kotiin jo huilaamaan ja hengähtämään ja odottamaan vauvaa ja tehdä valmisteluja.

joo, sanoin, että selkä pettää välillä ja supisteluherkkä olen. nämä ovatkin totta. mutta koska en tee fyysistä työtä, tuo selän pettäminen ei merkkaa mitään ja supistelut on normaalia. kuulemma.

niinpä. olen vain aina lääkärin edessä niin pirteä ja hyvävointinen, etten osaa muistaa kuinka raskasta siellä töissä sitten taas on. oma vika. ajattelen lääkärin ajattelevan, että mitä toikin tossa ihan työkykyisenä ruikuttaa :)

En vaan koskaan ole pyytänyt sairaslomaa, en teveenä enkä sairaana. Lääkäri on määrännyt mikäli katsonut aiheelliseksi esim.keuhkokuume. poskiontelo- ja keuhkoputkentulehduksessa vain antibiootti. Muuten en käy lääkärillä flunssan tai kurkkukivun vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinpä. olen vain aina lääkärin edessä niin pirteä ja hyvävointinen, etten osaa muistaa kuinka raskasta siellä töissä sitten taas on. oma vika. ajattelen lääkärin ajattelevan, että mitä toikin tossa ihan työkykyisenä ruikuttaa :)

Lääkäri ei vaan voi tietää, miten vaikeelta susta tuntuu olla siellä töissä. Rohkeesti vaan ja ihan pikkasen paisutellen. ;)

Yhteistyössä