En osaa löytää ystäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksin olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksin olen

Vieras
Olen ilmeisestikin jotenkin poikkeus naiseksi, sillä minulla ei käytännössä ole lainkaan ystäviä. Ei läheisiä, eikä myöskään tuttavakastiin kuuluvia. Läheisimmät ihmissuhteeni perheenjäsenten ulkopuolella ovat työkavereita. Ellei perhettä, vanhempiani ja sisaruksiani olisi, olisin varmaankin erakoitunut jo kokonaan muista ihmisistä.

Olen joskus koittanut olla aktiivinen, tutustua ihmisiin, osallistua erilaisiin harrastuksiin ja muuta sellaista laajentaakseni sosiaalista elämääni, mutta huoniin tuloksin. Minussa ilmeisesti on sitten jotain ihan perustavan laatuista vikaa, koska ihmiset eivät halua tutustua minuun. Se vain tässä on ongelmana, etten tiedä, mikä tuo "vika" voisi olla, sillä silloin voisin kenties yrittää tehdä asioille jotain.

Tosin pitkään aikaan en ole viitsinyt edes yrittää, kun kaikki tuntuu siltä, että hakkaa vain päätään seinään. Nykyisin sitä sitten työajan ulkopuolella oleilen kotona (katson telkkua tai olen netissä) tai sitten joskus puuhailen jotain muuta yksikseni ja joinain päivinä tuskin edes puhun muille kuin lähikaupan kassanhoitajalle maksaessani ostoksiani.

En tiedä onko tämä minulle ongelma, sillä en sinänsä koe kärsiväni yksinolostani. Kaitpa se on tämä jokapuolelta tuleva kommentointi sosiaalisten suhteiden tärkeydestä, mikä on ruvennut mietityttämään. Siis että onko minun elämäni pilalla ja tulevaisuuteni pelkkää kauhukuvaa, kun minulla ei ole laajaa ystäväpiiriä ja enkä ole hyvä sosiaalisissa taidoissa ja ihmissuhteissa.

[QUOTE="vieras";24975120]Oliko sinulla kavereita ennen miestäsi?[/QUOTE]

No ei minulla ole sitä miestäkään, (eikä lapsiakaan sen puoleen). Tuo taidottomuuteni tutustua ihmisiin ulottuu myös vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

Mulla on aivan sama ongelma. Ystäviä ei ole ollut alun alkaenkaan, kun pari joita en edes näe juuri ikinä välimatkan takia. Nyk. eronneena elämä on tosi yksinäistä, ainut joiden kans vietän aikaa on lapset. En edes tiedä kuinka löytää ystäviä

mulla ei ole omaa perhettä,siis miestä eikä lapsia.kaksi kaveria on ja sitten veljen perhe ja vanhemmat siinä mun sosiaalinen elämä on.Vielä puoli vuotta sitten mulla oli mies ja sen kautta miehen perhe ja suku mutta menetin kaikki kun mies pilas kaiken. tunnen oloni tosi yksinäiseksi mutta en vaan osaa tutustua uusiin ihmisiin,en kyllä harrastakaan mitään missä vois tutustua mutta vaikka olisin missä niin en mä osaa tutustua uusiin ihmisiin.Sinänsä hassua et ne mun kaksi kaveria on just samanlaisia ei nekään osaa tutustua uusiin ihmisiin.
kerran oli töissä yks ihminen joka lopetti siel ja kysy vaihetaanko numeroita ja soitellaan,vaihdettii mutta eipä kumpikaan sitten soittanu,kai kumpikin ootti et toinen soittaa.Ja nyt siitä on jo varmaan 3vuotta ja vieläkin harmittaa.

Yhteistyössä