En olisi ikinä uskonut itse tekeväni tälläistä alotusta, mutta taitaa tämäkin suhde lähestyä loppuaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kehtaa vikistä mustana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kehtaa vikistä mustana

Vieras
Mies lähti töihin tunti sitten, äsken tuli viesti: En jaksa enää, tässä ei ole mitään järkeä, sulla koko ajan vaan "väsymystä ja kiukuttelua" hyvin harvassa on nykyään hyvät hetket.

Pääsiäisenä oltiin koko poppoo raveissa, käytiin shoppailemassa, ulkona syömässä, leffassa kuvittelin ainakin että kaikilla oli mukavaa. Alku viikosta pukkasi flunssa kaikille, likka huusi öisin ja päivisin, itsellä voimavarat vähissä, +keskiviikkona leikattiin 2 hammasta pois itsetäni, ja menkat.. Kuopuksella ilmeisesti maitoallergiaa, kipu itkua itkee öisin ja päivisin, kutiavaa ihottumaa koko kehossa jne..

Mies nukkuu sohvalla ja lähtee kuuden jälkeen töihin, tulee 4 aikaan, kuopus menee kuuden aikaan nukkumaan. Minä olen 24/7 tämän huudon keskellä, ja itsellänikään ei mikään hyvä olo ole.

Nyt tämä tähän vielä..

Olisko teillä mahdollisuutta saada lapsia johonkin yöksi tai vaikka koko viikonlopuksi hoitoon? Saisitte hoitaa parisuhdettanne ja olla ihan vaan rauhassa kahdestaan. Lisäksi kannattaa varata aikaa perheneuvolaan, josta varmasti saisitte ainakin henkistä tukea tilanteessa.

Mies on selvästi myös hyvin väsynyt henkisesti, koska muuten hän haluaisi auttaa sinua. Nyt vain kahdenkeskinen keskustelu päälle ja yritä tehdä sitä varten suunnitelmia tulevaisuuden parantamiseksi, koska niitä pitää sitten esitellä siinä keskustelussa.

Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Olisko teillä mahdollisuutta saada lapsia johonkin yöksi tai vaikka koko viikonlopuksi hoitoon? Saisitte hoitaa parisuhdettanne ja olla ihan vaan rauhassa kahdestaan. Lisäksi kannattaa varata aikaa perheneuvolaan, josta varmasti saisitte ainakin henkistä tukea tilanteessa.

ei kipeitä lapsia minnekään hoitoon! lapset terveiksi ja sitten miettiä asiaa uudestaan.. ei kenenkään avioliitto lopu päivässä tai kahdessa tai edes viikossa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

ei kipeitä lapsia minnekään hoitoon! lapset terveiksi ja sitten miettiä asiaa uudestaan.. ei kenenkään avioliitto lopu päivässä tai kahdessa tai edes viikossa..

Mitä kipeitä lapsia? Alkuviikosta oli flunssa, mutta eiköhän se ole jo helpottanut. Kuopuksella kuului olevan maitoallergiasta johtuvaa vatsakipuilua öisin ja ihottumaa vartalossa. Miksi esim. isovanhemmat tai muut läheiset eivät voisi lapsia katsoa, jotta vanhemmat saisivat hengähtää?

Mun oli tarkoitus laittaa lapset vkonloppuna mun äidille 1 yöksi, ja eilen siitä miehelle sanoin ja kysyin että mitä kivaa tehtäisiin? Vastaus oli vaan että hänen pitää autoa laittaa joku päivä, nuku vaikka kotona univelkojas.

se siitä siis.

Aamulla kuopus heräsi miehen aamutoimiin ja aloitti kamalan huudon, mä nousin nopeasti ylös ja hipsin lapsen kanssa äkkiä pois makkarista jotta esikoinen ei herää. Siinä silmät sikkarassa keittiössä totesin miehelle että "Voi perkele mikä olo, ja tänään on vissiin ohjelmassa 5.30 asti huudon kuuntelua" (kuopus siis karjui taas ja raapi reittänsä) tähän mies totesi että kuuntelee 100x mielummin ******n huutoa kuin mun kiroilua.
Minä olin kuopukselle juuri puuroa laittamassa ja en tiedä miksi mutta suutahdin miehelle ja korotin ääntäni ja sanoin että senkus, minähän kiroilen jos siltä tuntuu.

Tästä se taas lähti, loppu aamuna ei puhuttukkaan. Miehellä on ehdoton nollaraja kiroilussa jota kaikkien olisi noudatettava, mutta itsellä aivot aamuisin niin jäässä ja ensimmäisen kahvikupin jälkeen vasta multa voi olettaa jonkin näköistä keskustelua... Tiedän sen, ja niin pitäisi miehenkin tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Eivät ole muten enää kipeitä, kuopus itkee tuota ihottumaansa/vatsakipuja, itse olen se ainoa köhivä räkänenä enää.

Olette kumpikin nyt väsyneitä. Luulen, että se on vaan sitä. Ainakin oma mieheni tulee kiukkuiseksi väsyneenä. Jos hän käy vaikka vanhempiensa luona viikonloppuna (pitempi matka) , niin tiedän, että seuraavasta viikosta tulee vaikea. Teillä on ollut normaalista poikkeavaa ohjelmaa: ravit, ulkona syömiset yms. Vaikka ne kivoja ovatkin, niin ne saattavat myös väsyttää. Ainakin minun mieheni väsyisi. Siihen päälle sairastelut, niin ei muuta tarvitakaan. Kyllä se siitä ohi menee.

Keksit jotain kivaa viikonlopuksi (tai siis yhdeksi yöksi). Tai vietätte sen vain rauhassa kotona, kahdestaan. Luulisi miehenkin ymmärtävän että autoa voi laittaa jonakin muunakin päivänä. Käytte elokuvissa, syömässä, vuokraatte leffan kotiin, tms. Yhdessä oloa ja rauhallisesti keskustelua tilanteesta.

Niin olet väsynyt. Ja voisin kuvitella että jos mun mies kirotapärräis vaan sentakia,tulis mulle aika toivoton olo kun en pystyisi auttaan vaan joutuisin lähteen töihin. Ja kun ei se tilannetta paranna. Sitten kun lapset kunnossa ja olet saanut nukkua näyttää taas varmasti paremmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
no vie lapsi ehdottomasti tutkimuksiin ja selvitä tämä allerkia homma. hommaa lääkäristä kunnon rasvat ja vaikka antihistamiinia kutinaan

Kortisooni voidetta laitetaan 3x päivässä ja maidottomalla linjalla ollaan, jos ei tepsi niin 3 viikon päästä jatkotutkimuksiin kun kaikki aineet on eliimistöstä poistunut. Tälläiset ohjeet saatiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Niin vasta- kuin myötämäessä. Kestääkö miehesi vain myötämäkeä?

Ilmeisesti. Mutta toisaalta ymmärrän häntä, ei ole kuin reilu kk aikaa kun oltiin minä ja lapset taas kipeinä, ja itse olin silloinkin väsynyt ja kiukkuinen joten ei ole ensimmäinen kerta.

Mutta hän näkee kavereitaan ja saa heidän kanssaan vapaasti tulla ja mennä, itse en pitkään aikaan ole nähnyt, asutaan sen verran korvessa että harvoin kukaan edes kahville tulee tänne meille, ja itse en tällä poppoolla kovin mieleläni lähde kaupunkiin kahville.. Viimeksi on lapset olleet joulukuussa hoidossa, ja silloin muutamalla oluella kävin yhden ystäväni kanssa, muutoin ehkä kerran kuussa käydään lasten kanssa jotain ystävääni moikkaamassa. Ja usein muo ärsyttää kun mies näkee kavereitaan monesti viikossa, ja käy heidän kanssaan oluella, pizzalla, ajelemassa, pelaamassa jne..

Tuo on ap normaalia että tuollaisessa tilanteessa väsyy. Kuitenkin jaksat vielä huolehtia ja välittää parisuhteestasi, se on hyvä.

Mua alkaa välillä ottaa aivoon sellaiset jutut, kun miehen eteen tehdään kaikkea mahdollista ja taivutaan kaksinkerroin että se vaan jaksais eikä lähtis. Mun mielestä sellanen mies joka ei jaksa arkea jakaa tasavertaisen ei ole perheensä arvoinen. Minusta osoittaa melkoista kypsymättömyyttä mieheltä, jos ei itse tajua, että lasten pienenä ollessa ei vain kaikki voi mennä samalla tavalla kuin lapsettomalla parilla. Ei silloin kun on perhe niin enää vain voi käyttää aikaansa samalla tavalla itsekkäästi, kun on muitakin ihmisiä jotka tarvitsevat huolenpitoa ja välittämistä. Joskus vaan täytyy jaksaa sitä paskaa arkeakin, että sitten on taas niitä hyviä hetkiä. Ei voi säilyttää kakkua ja syödä sitä, tai jotain sinne suuntaa.

Yhteistyössä