En ole vihervassari, mut en todellakaan myöskään persu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AntiCancel_81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AntiCancel_81

Vieras
Minua etoo nykyinen cancel-kulttuuri. Se etoo varmaan aika monia muitakin. Minun mielestä tuo kyseinen vitsaus on hyvin pienen piiriin pyörittämää (niinkuin tosin on moni muukin juttu), mutta muiden on sitten tanssittava heidän pillin mukaan.

Ymmärrän, että rasismi ja epätasaarvo ovat yhä ongelmia. Ymmärrän ja tunnustan rakenteellisen rasismin ja sukupuolisen syrjinnän. Suomessa varsinkin jälkimmäinen on melkoisen vähäistä, tilanne on mielestäni suorastaan niin hyvä kuin se vaan voi olla. Mutta silti parannettavaa piisaa.

Naisen euro ei ole 80 sentiiä. Se on lähes euro. Miehet ovat vaan kilpailuhenkisempiä (keskimäärin) ja sellaisissa asioissa vähän lahjakkaampia (keskimäärin jälleen), jotka tuottavat lisäarvoa. Ero ei ole niin iso, mutta se on havaittava. Lahjakkailla naisilla on yhteiskunnan puolesta kaikki mahdollisuudet nousta huipulle Suomessa.

Olen ajatuksiltani liberaali. Kannatan markkinataloutta, mutta en voi hyväksyä sitä, ettö pääomat kasaantuvat hyvin pienelle porukalle. Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Palkkaerot ja verotus on Suomessa hyvöllä tolalla. Veroja ei tarvitsisi nostaa, ehkä niitä voisi jopa laskea, jos verotus ulottuisi ihan kaikkiin rikkaimpiinkin. Ongelma on vielä suurempi ulkomailla.

Näillä ajatuksilla täytyy todeta, että mikään puolue ei osu kovin lähelle. "Pakko" äänestää Kokoomusta, vaikka puolue on alennustilassa. Seuaava vaihtoehto mulle olisi Vihreät, mutta valitettavasti ko. puolueessa on aivan liian monta epäloogisuutta (esim. ydinvoiman vastustus). Ja juuri tuossa porukassa on näitä cancel-kulttuurin edustajia.

Kertokaa te muut (?) tolkun ihmiset, että mitä te äänestätte ja miksi. En kaipaa persuja tänne selittelemään, palsta on teidän paasausta jo muutenkin täynnä. Täysin poissuljettu vaihtoehto minulle. Mutta kertokaa muut, ettö miksi ja mitä äänestätte? Tai miksi ette edes äänestä. Ymmärrän tätä kantaa varsin hyvin, mutta itse olen päättänyt että ääni jollekkin puolijärkevällekkin on periaatteessa sentään ääni pois kaikenmaailman tavioilta, turtiaisilta ja vastaavilta.

Olen aika maltillinen ajatuksiltani, mutta ääneni menee varmaan jollekkin Lepomäelle.

Valitettavaa, että poissuljet vaihtoehtoja, etkä ajattele avoimesti. Fakta on se, että vain ja ainoastaan perussuomalaiset vastustavat tuota kehitystä, Perussuomalaiset on osapuilleen ainoa voima, joka noudattaa järjen ääntä. Se ajaa Suomen ja sinun etua. Tavallisen suomalaisen etua. Ainoana puolueena. Kannattaisi miettiä tätä. Muuten saat syyttää vain itseäsi, että homma menee vain entistä hullummaksi.

Aloittaja on just tämmönen hölmö, jonkakaltaisten ansiosta Cancel-porukka saa jatkaa tyranniaansa. Luulet olevasi fiksu, mutta et lähde taistelemaan vastustamaasi asiaa vastaan.

Valitettavaa, että poissuljet vaihtoehtoja, etkä ajattele avoimesti. Fakta on se, että vain ja ainoastaan perussuomalaiset vastustavat tuota kehitystä, Perussuomalaiset on osapuilleen ainoa voima, joka noudattaa järjen ääntä. Se ajaa Suomen ja sinun etua. Tavallisen suomalaisen etua. Ainoana puolueena. Kannattaisi miettiä tätä. Muuten saat syyttää vain itseäsi, että homma menee vain entistä hullummaksi.

:D

”Olen aika maltillinen ajatuksiltani, mutta ääneni menee varmaan jollekkin Lepomäelle.”
Ko. henkilö vaihtoi takaisin tyttönimensä Valtonen.
Kokoomus in tosiaan hajaantunut tyhjä-äänestys kannassaan.
Kannattaa äänestää henkilöä, joka vaikuttaa asuinseutusi asioihin.
Puolueella ei ole niin väliä.

”Olen aika maltillinen ajatuksiltani, mutta ääneni menee varmaan jollekkin Lepomäelle.”
Ko. henkilö vaihtoi takaisin tyttönimensä Valtonen.
Kokoomus in tosiaan hajaantunut tyhjä-äänestys kannassaan.
Kannattaa äänestää henkilöä, joka vaikuttaa asuinseutusi asioihin.
Puolueella ei ole niin väliä.

Itseasiassa mainitsin Lepomäen os. Valtonen, koska hän edustaa sitä ristiriitaisuutta mikä minussa on. En asu pk-seudulla. Eli kunnalisvaaleissa etsin toisen ehdokkaan, joka itseasiassa ei ole kokoomuslainen vaan eräs tuttuni.

Pidän Valtosta erittäin fiksuna ihmisenä. Kieltämättä hänen politiikka on minulle hieman liian oikeistolaista, mutta en nyt parempaakaan keksi. Monissa puolueissa (vaikkapa Vihreät ja SDP) on poliitiikkoja, joiden ajatukset sopivat omaan talouden keskilinjaan paremmin, mutta kun tosipaikan tullen molemmissa puolueissa mennään liian vasemmalle tai liian "muka-vihreästi" (= ydinvoiman vastustus), niin mieluummin en noille ääniä anna.

Minua etoo nykyinen cancel-kulttuuri. Se etoo varmaan aika monia muitakin. Minun mielestä tuo kyseinen vitsaus on hyvin pienen piiriin pyörittämää (niinkuin tosin on moni muukin juttu), mutta muiden on sitten tanssittava heidän pillin mukaan.

Ymmärrän, että rasismi ja epätasaarvo ovat yhä ongelmia. Ymmärrän ja tunnustan rakenteellisen rasismin ja sukupuolisen syrjinnän. Suomessa varsinkin jälkimmäinen on melkoisen vähäistä, tilanne on mielestäni suorastaan niin hyvä kuin se vaan voi olla. Mutta silti parannettavaa piisaa.

Naisen euro ei ole 80 sentiiä. Se on lähes euro. Miehet ovat vaan kilpailuhenkisempiä (keskimäärin) ja sellaisissa asioissa vähän lahjakkaampia (keskimäärin jälleen), jotka tuottavat lisäarvoa. Ero ei ole niin iso, mutta se on havaittava. Lahjakkailla naisilla on yhteiskunnan puolesta kaikki mahdollisuudet nousta huipulle Suomessa.

Olen ajatuksiltani liberaali. Kannatan markkinataloutta, mutta en voi hyväksyä sitä, ettö pääomat kasaantuvat hyvin pienelle porukalle. Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Palkkaerot ja verotus on Suomessa hyvöllä tolalla. Veroja ei tarvitsisi nostaa, ehkä niitä voisi jopa laskea, jos verotus ulottuisi ihan kaikkiin rikkaimpiinkin. Ongelma on vielä suurempi ulkomailla.

Näillä ajatuksilla täytyy todeta, että mikään puolue ei osu kovin lähelle. "Pakko" äänestää Kokoomusta, vaikka puolue on alennustilassa. Seuaava vaihtoehto mulle olisi Vihreät, mutta valitettavasti ko. puolueessa on aivan liian monta epäloogisuutta (esim. ydinvoiman vastustus). Ja juuri tuossa porukassa on näitä cancel-kulttuurin edustajia.

Kertokaa te muut (?) tolkun ihmiset, että mitä te äänestätte ja miksi. En kaipaa persuja tänne selittelemään, palsta on teidän paasausta jo muutenkin täynnä. Täysin poissuljettu vaihtoehto minulle. Mutta kertokaa muut, ettö miksi ja mitä äänestätte? Tai miksi ette edes äänestä. Ymmärrän tätä kantaa varsin hyvin, mutta itse olen päättänyt että ääni jollekkin puolijärkevällekkin on periaatteessa sentään ääni pois kaikenmaailman tavioilta, turtiaisilta ja vastaavilta.

Olen aika maltillinen ajatuksiltani, mutta ääneni menee varmaan jollekkin Lepomäelle.

Persut pelastavat ainakin sinua fiksumpien lastesi tulevaisuuden :love:
Ps sana on kaikille vapaa

Sinällään tykkään kun Tanskassa ja ilmeisesti nyt Ruotsissakin suhtaudutaan maahanmuuton aiheuttamiin ongelmiin lopultakin ihan vakavasti. Olen aivan varma, että koska olemme niin paljon noita maita jäljessä ns. haittamaahanmuutossa, niin asia ei tule täällä olemaan liian suuri ongelma.

Ja kannattaa muista, että Tanskan ja Ruotsin talous on kivasti kukoistanut. Osana siinä on se hyödyllinen maahanmuutto vuosikymmeninä.

Pakki varmaan siirtyä vasemmistoliitosta KD n äönestäjäksi, syyt:

+ ne on sananvapauden ja uskonvapauden puolesta, toisin kuin suurin osa puolueista
+ järkevä eu-politiikka
+perhemyönteisin kaikista puolueista
+perinteet saa näkyä, Suvivirsi ja joulujuhlat, vaikka omat lapset ei kuulu kirkkoon niin mieluusti vaalitaan perinteisiä juhlamenoja
+haluavat säilyttää hyvinvoinnin ja palvelut ihmisiä lähellä.

Kaksi ensimmäistä oli syy vaihtaa vassareista pois. Vihreät edustaa samaa leiriä kuin se, ja muita puolueita en voisi harkita, ennemmin nukkuvissa. En kyllä ole kristillisten kanssa samaa mieltä kaikesta (mm. Päihdepolitiikka) mutta pitää miettiä mitkä on tärkeimpiä arvoja.

• Tykkää
Reactions: Echo

Jos sä vastustat sitä että isoimmat rahat menee hyvin pienelle poppoolle ja haluat että verot ulottuisivat kunnolla rikkaisiinkin, niin miksi äänestät kokoomusta?

"Kannatan markkinataloutta, mutta en voi hyväksyä sitä, ettö pääomat kasaantuvat hyvin pienelle porukalle. Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Palkkaerot ja verotus on Suomessa hyvöllä tolalla. Veroja ei tarvitsisi nostaa, ehkä niitä voisi jopa laskea, jos verotus ulottuisi ihan kaikkiin rikkaimpiinkin."

Ja äänestät kokoomusta :) mitä epäloogisuutta.

• Tykkää
Massamaahanmuuton ja ulkomaisen kolmansien maiden halpatyövoiman saatavuusharkinnan poistohalujen takia en voisi ajatella äänestäväni kokoomusta, keskustapuoluetta, rkp:tä enkä vihreitä, pahimmat maamuttajat ja Suomea halpatyömaaksi vievät. Vasemmistoliitossa on myös Kontulan ja joidenkin muiden mukana nousussa sama epäisänmaallinen toiminta. Ps ja sdp vastustavat EU:n ja ETA:n ulkopuolisen halpatyövoiman saatavuusharkinnan poistoa, joka on poistettu EU, ETA ja OECD -maista ainoastaan Ruotsissa.
On uskomatonta ettei muka Suomen noin 650 000 työnhakijaa ja EU-ETA-alueen yli 500 miljoonan ihmisen työmarkkina-alueelta löytyisi tarpeeksi työntekijöitä, onhan mukana myös Itä-Euroopan halpatyömaiden mm. Baltian maiden, puolan jne. työnhakijat käytettävissä.
Demarit haluavat lisäksi kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä antaa ay-liitoille ryhmäkanneoikeuden, joka tekee alipalkatun halpatyövoiman raijaamisesta Suomeen kannattamatonta ja kallista.

• Tykkää
Sinällään tykkään kun Tanskassa ja ilmeisesti nyt Ruotsissakin suhtaudutaan maahanmuuton aiheuttamiin ongelmiin lopultakin ihan vakavasti. Olen aivan varma, että koska olemme niin paljon noita maita jäljessä ns. haittamaahanmuutossa, niin asia ei tule täällä olemaan liian suuri ongelma.

Ja kannattaa muista, että Tanskan ja Ruotsin talous on kivasti kukoistanut. Osana siinä on se hyödyllinen maahanmuutto vuosikymmeninä.
Ei vaan oma valuutta euron sijaan.

Toinen talouden toimintaan vaikuttava asia ovat työläisten palkat, Suomen ylivoimaisesti Pohjoismaiden alimmat työläisten palkat ovat ainakin vuodesta 2007 asti vaikuttaneet negatiivisesti ostovoimaan, kotimaan kysyntään, talouden dynamiikkaan ja bkt:hen. Vanhasesta-Sipilään porvarijohtoisia hallituksia ja äärimaltillisia tai 0 -palkkakierroksia, jotka ovat etäännyttäneet palkkatasoamme muista Pohjoismaista ja vieneet Suomea lähemmäs Baltian halpatyömaita, vähän kuin neljänneksi Baltian maaksi. Moni on kysellytkin, olemmeko enää Pohjoismaa.

Tällä hetkellä olisi mieluisin yhdistelmä: persut, demarit, kepu ja kristilliset.
Kun otetaan noista parhaat puolet niin tulee hyvä.

Kokoomus ja vihreät yhdessä olis Suomen tuho.

Yhteistyössä