En ole tavannut "äitipuolta"

• Viestiketjun aloittaja Lasten Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Lasten Äiti
Luin muutamia kirjoituksia kamalista ex:stä,jotka terrorisoivat uutta parisuhdetta.

Itse en ole koskaan tavannut ex-mieheni uutta naisystävää,vaikka ovat jo pitäneet yhtä monta vuotta (ainakin kaksi). En edes ihan tarkkaan tiedä kauanko ovat yhdessä olleet.
Aluksi välillä mietitytti onko muilla näin ja olenko välinpitämätön,kun en ole häntä halunnut nähdä? (Tai tarkemmin halunnut häneen tutustua.) Alkuun mietin,et minkälainen hän mahtaa olla ja miten lapsiin suhtautuu. Olen kuitenkin luottanut aika pitkälle lasten kertomiin asioihin,mutta en heiltä ole udellut tekemisiään isän luona. Joskus he kertovat,et tämä uusi oli paikalla ja joskus taas häntä ei ole ollut. Niin he eivät asu yhdessä vielläkään.

Meidän erosta kulunut jo reilu kolme vuotta. Tietysti ennen "uusia" kumppaneita oli meilläkin omat kiistamme,mitkä varmasti jokainen erotessaan jollain tavalla läpi käy. Olen lasteni isälle kertonut,että toivon tapaamisia säännöllisesti lasten vuoksi ja meillä kaikki toiminut hyvin. Ei tulisi mieleenikään sekaantua heidän tekemisiin,reissuihin tai olemisiin,koska ne eivät minulle kuulu. Lasteni isä kuitenkin jonkin verran kertoo esim. nyt kesä aikana mitä lasten siellä ollessa meinaavat puuhailla. (äsken sain puhelun,et olivat käyneet angiinan takia lääkärissä) Pääasia,et lapset saavat tavata isäänsä ja tämä uusi nainen ei sitä estä millään tavoin. Minulle on sama onko hän siellä vai ei.

Olen lapsille hyvä ja rakastava äiti ja tiedän,ettei ketään muu voi sille paikalle päästä. Siksi kai en tunne suurta uhkaa tästä uudesta naisesta,joka viettää lasteni kanssa aikaa.

Niin ja mainittakoon tähän loppuun viellä,et elän parisuhteessa uusioperheessä.(ollaan oltu yhdessä hiukan pitenpään,kuin lasten isä ja "uusi"nainen) Meillä huitelee neljä (5,5,4,3 ikäistä) lasta saman katon alla. (tarkennus kihlattuni oli yhi) Vilinää ja vilskettä riittää siis muutenkin,kuin puimalla lasten isän "uutta" suhdetta.

Ps. kihlattuni ex on juuri tälläin asioihin sotkeutuva manipuloiva alkoholisti-äiti.

Samat sanat kuin edellisellä! Olen itse ex-vaimo, mutta myös minun miehelläni on ex. Hän on kontrollifriikki, joka valvoo kaikkea, sekaantuu kaikkeen, jopa ex-miehensä ja hänen veljensä väleihin. Siis kaikkeen. Heidän erostaan on vain muutama vuosi aikaa, mutta en jaksa uskoa, että tämän tyypin kontrolloijat muuttuvat koskaan.
Exän roolissani olen myös melko "välinpitämätön". En sekaannu ex-mieheni perhe-elämään mitenkään, eikä minulla ole mitään tarvetta soitella heille ja ryhtyä kyselemään heidän lomamatkoistaan, tai vaatia miestä ottamaan enemmän "vastuuta" lapsestamme. Puhumattakaan, että minua kiinnostaisi sekaantua ex-mieheni ihmissuhteisiin. Mistä ihmeestä se kertoo??? Kontrolloinnin tarve jatkuu joillakin avioliiton jälkeenkin. Mahtaa olla raskasta kontrolloijalle itselle!! :$

mso
Samoin meillä, exälläni on uusi, itse olen hieman ns. pidemmällä, eli uusperheen arkea vietetään, nyksän kanssa yhteinen lapsi. Mutta niin kauan kuin esikko tulee isältään tyytyväisenä, minua ei kiinnosta millainen nainen exälläni on. Pääasia että lapsella siellä on hyvä olla.!! Ei minuu kiinnosta millainen nainen siellä keittiössä häärii. Toisin oli asiat kun itse löysin nykyiseni. Ex oli ihan raivona ja oli jos minkämoisia mustasukkaisuus draamoja. Ei olis tullu itelle mieleenkään silloin tai nyt samoin käyttäytyä hänen naisiaan kohtaa. Pääasia miusta että jokainen on onnellinen. Ja se että lapsella on siellä kaikki hyvin!!

Yhteistyössä