En ole koskaan vienyt päiväkodin tädeille tai opettajille mitään lahjaa. Enkä tule viemään, enkä antamaan ikinä.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eivät ole mielestäni niin mahtavaa työtä tehneet, että olisivat ansainneet. Enkä oikein muutenkaan ymmärrä heidän lahjomistaan. Saavathan he palkan työstään kuitenkin.
 
kaikennäköistä kokenut hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät ole mielestäni niin mahtavaa työtä tehneet, että olisivat ansainneet. Enkä oikein muutenkaan ymmärrä heidän lahjomistaan. Saavathan he palkan työstään kuitenkin.
kunnioitatko yleensäkään mitään ammattikuntaa, onko joku ammattiryhmä joka tekee mahtavaa työtä? Mitä teet itse? Kenellekään ei tarvitse varmasti mitään vielä eikä se ole mikään hyvän vanhemman mittari ollut itsellenikään koskaan mutta sinun mielipiteestäsi haiskahtaa juuri sellainen vanhempi joka ei ole koskaan tyytyväinen, kenen lapsia kukaan muu ei osaa hoitaa ja silti lapsi tuodaan hoitoon ekana aamulla ja haetaan viimeisenä....
 
Mä oon ap:n kanssa samaa mieltä. Enkjä oo koskaan miträän vienytkään.

Mutta nyt on pojalla oikein hyvä opettaja ja uskon, että vuoden päästä joku kesärehu annetaan kun opettaja sitten kaakkosen jälkeen vaihtuu.
Se onkin sit eka kerta ja tiedä vaikka jäis viimeiseksikin...
 
-
En minäkään ole heille koskaan mitään vienyt. Lapset on tosin joskus tehneet kortteja. Mutta siitä olen kanssasi eri mieltä, etteivätkö opettajat tekisi mahtavaa työtä.

Ei minusta siihen olisi.
 
lastentarhanopettaja
Minä kannatan sekä äitinä että opettajana sitä että jos haluaa jollain muistaa niin se on lapsen oma tekemä kortti tai vastaava. Kovin kalliita lahjoja on ainakin minusta vaivalloista vastaanottaa ja äitinä aiheuttaa päänvaivaa miettiä mitä viedä ja vielä muistaa muistaa kaikkia erikseen. =)
 
ap
Lapseni ei kyllä ollut vilkas päiväkodissa ollessaan. Kiltti ja rauhallinen. Nyt on kyllä koulussa ollut hieman vaikeuksia, mutta ei nyt mitään vakavaa. No esimerkiksi opettajat eivät ole puuttuneet lapseni kiusaamiseen. Minulle sanottiin suoraan ettei kuulu tai lapseni on liian herkkä. Varmasti on hyviäkin opettajia.
 
ex-ope
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapseni ei kyllä ollut vilkas päiväkodissa ollessaan. Kiltti ja rauhallinen. Nyt on kyllä koulussa ollut hieman vaikeuksia, mutta ei nyt mitään vakavaa. No esimerkiksi opettajat eivät ole puuttuneet lapseni kiusaamiseen. Minulle sanottiin suoraan ettei kuulu tai lapseni on liian herkkä. Varmasti on hyviäkin opettajia.
Ja kuka sanoi, että lastasi kiusataan? Olen entisessä työssäni törmännyt myös siihen, että sen esim. pahimman kiusaajan vanhemmat ovat siinä uskossa, että heidän lastaan kiusataan, vaikka homma on toisin päin...

Sitä vaan, että vanhempien kannattaa selvittää nämä asiat oikeasti eikä uskoa sokeasti sitä, mitä oma lapsi sanoo. Lapset valehtelevat - ja usein.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ex-ope:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapseni ei kyllä ollut vilkas päiväkodissa ollessaan. Kiltti ja rauhallinen. Nyt on kyllä koulussa ollut hieman vaikeuksia, mutta ei nyt mitään vakavaa. No esimerkiksi opettajat eivät ole puuttuneet lapseni kiusaamiseen. Minulle sanottiin suoraan ettei kuulu tai lapseni on liian herkkä. Varmasti on hyviäkin opettajia.
Ja kuka sanoi, että lastasi kiusataan? Olen entisessä työssäni törmännyt myös siihen, että sen esim. pahimman kiusaajan vanhemmat ovat siinä uskossa, että heidän lastaan kiusataan, vaikka homma on toisin päin...

Sitä vaan, että vanhempien kannattaa selvittää nämä asiat oikeasti eikä uskoa sokeasti sitä, mitä oma lapsi sanoo. Lapset valehtelevat - ja usein.
Ai siis lapseni valehteli kun monta päivää valitteli kipua ja halusi lääkäriin? Ei olisi lapseni mielikuvitus riittänyt, mitä kaikkea hänelle tehtiin. Pyysin apua, monta kertaa, sitä saamatta. Lapseni itki, monta kertaa. Eikä se ollut tekoitkua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-ope:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapseni ei kyllä ollut vilkas päiväkodissa ollessaan. Kiltti ja rauhallinen. Nyt on kyllä koulussa ollut hieman vaikeuksia, mutta ei nyt mitään vakavaa. No esimerkiksi opettajat eivät ole puuttuneet lapseni kiusaamiseen. Minulle sanottiin suoraan ettei kuulu tai lapseni on liian herkkä. Varmasti on hyviäkin opettajia.
Ja kuka sanoi, että lastasi kiusataan? Olen entisessä työssäni törmännyt myös siihen, että sen esim. pahimman kiusaajan vanhemmat ovat siinä uskossa, että heidän lastaan kiusataan, vaikka homma on toisin päin...

Sitä vaan, että vanhempien kannattaa selvittää nämä asiat oikeasti eikä uskoa sokeasti sitä, mitä oma lapsi sanoo. Lapset valehtelevat - ja usein.
Ai siis lapseni valehteli kun monta päivää valitteli kipua ja halusi lääkäriin? Ei olisi lapseni mielikuvitus riittänyt, mitä kaikkea hänelle tehtiin. Pyysin apua, monta kertaa, sitä saamatta. Lapseni itki, monta kertaa. Eikä se ollut tekoitkua.
Lyötiinkö lasta? Koulussako? Miten pyysit apua? Keneltä? Kävittekö lääkärissä? Mitä hän sanoi? Soitit varmaan kiusaajien kotiin ja kävit siellä puhumassa asiasta? Mitä kiusaaja sanoi? Mitä kiusaajan vanhemmat sanoivat?
 
ap
Se on muuten aika jännä että kotiin tulee lappuja että kiusaamiseen pitää puuttua heti ja myös vanhempainilloissa siitä puhutaan. Mutta kun tulee tosi kysymykseen asiaa vähätellään, eikä siihen puututa. En tiedä missä mättää, mutta jossain ja pahasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitäpaitsi oli todistajia. Mutta sanottiin että pojat ovat niin rajuja leikeissään tai pojat on poikia tmv. Ja lapseni on liian herkkä ja heiveröinen.
Siis oliko kyse vahingosta? Osallistuiko lapsesi johonkin rajuun leikkiin, jossa häneen sattui? Vai vedetiinkö hänet mukaan väkisin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-ope:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapseni ei kyllä ollut vilkas päiväkodissa ollessaan. Kiltti ja rauhallinen. Nyt on kyllä koulussa ollut hieman vaikeuksia, mutta ei nyt mitään vakavaa. No esimerkiksi opettajat eivät ole puuttuneet lapseni kiusaamiseen. Minulle sanottiin suoraan ettei kuulu tai lapseni on liian herkkä. Varmasti on hyviäkin opettajia.
Ja kuka sanoi, että lastasi kiusataan? Olen entisessä työssäni törmännyt myös siihen, että sen esim. pahimman kiusaajan vanhemmat ovat siinä uskossa, että heidän lastaan kiusataan, vaikka homma on toisin päin...

Sitä vaan, että vanhempien kannattaa selvittää nämä asiat oikeasti eikä uskoa sokeasti sitä, mitä oma lapsi sanoo. Lapset valehtelevat - ja usein.
Ai siis lapseni valehteli kun monta päivää valitteli kipua ja halusi lääkäriin? Ei olisi lapseni mielikuvitus riittänyt, mitä kaikkea hänelle tehtiin. Pyysin apua, monta kertaa, sitä saamatta. Lapseni itki, monta kertaa. Eikä se ollut tekoitkua.
Lyötiinkö lasta? Koulussako? Miten pyysit apua? Keneltä? Kävittekö lääkärissä? Mitä hän sanoi? Soitit varmaan kiusaajien kotiin ja kävit siellä puhumassa asiasta? Mitä kiusaaja sanoi? Mitä kiusaajan vanhemmat sanoivat?
Lyötiin, tönittiin yms. Pyysin apua opettajilta. En saanut kiusaajien yhteistietoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on muuten aika jännä että kotiin tulee lappuja että kiusaamiseen pitää puuttua heti ja myös vanhempainilloissa siitä puhutaan. Mutta kun tulee tosi kysymykseen asiaa vähätellään, eikä siihen puututa. En tiedä missä mättää, mutta jossain ja pahasti.
Miten itse aisaan reagoit? Jos koulu on mielestäsi kädetön asiassa, kai itse otit asian selvittääksesi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitäpaitsi oli todistajia. Mutta sanottiin että pojat ovat niin rajuja leikeissään tai pojat on poikia tmv. Ja lapseni on liian herkkä ja heiveröinen.
Siis oliko kyse vahingosta? Osallistuiko lapsesi johonkin rajuun leikkiin, jossa häneen sattui? Vai vedetiinkö hänet mukaan väkisin?
Ei vahinko, tapauksia oli monia. Ja ihan tahallisia. No esimerkiksi otettiin syliin ja tiputettiin alas maahan. Tässä tapauksessa lapseni oli pieni ekaluokkalainen ja syliin ottaja vanhempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Onneksi et asu Englannissa, siellä joutuu lahjomaan maitomiehet sun muutkin.
Ai. Ei ainakaan meillä päin. Pian 7 vuotta Englannissa takana.
Lontoossa ihan yleisesti annettiin jouluna maitomiehelle ja green grocery miehelle käteistä lahjaksi.
En tiedä ketään joka olisi kehdannut jättää antamatta.
 

Yhteistyössä