En ois IKINÄ uskonu tekeväni tällästä alotusta mutta minkä kokosia 3v..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iso äiti/pieni poika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iso äiti/pieni poika

Vieras
..Teillä on..

Me juur käytiin nvl. poika oli 89cm ja 12.5kg.
LIIAN PIENI muka.. Ikinä ei ole pieneks sanottu missään. Sit terkka katsoi minua ja sanoi et, perintötekijät viittasi isompaan lapseen ja lähetti lääkärin pakeille.

Mä olen hiemna hölmistynyt.

No onhan tuo pienehkö. Meillä keskosena syntynyt tyttö on aina ollut ikäisiään pienempi ja siro ja oli nyt 3 vee neuvolassa 93 cm ja vajaat 13 kg. Miinuskäyrillä hiukka menee.

Onko poika koko ajan kuitenkin kasvanut samalla käyrällä?

97cm, 13kg. Meillä seurataan käyrällä pysymistä. JOs eroa tulee kahden käyrän verran, saa lähetteen lääkärille. Neuvolatädin mukaan yleensä ei ole muusta kyse kuin kasvupyrähdyksen ajoituksesta. Meitä seurailtiin jossain vaiheessa, kun pojalla oli allergioita, sairastamista ja kasvu pysähtyi.

kolmonen 3v. 11.5 kg ja 84 cm , esikoinen 14.6 kg ja 95 cm ja kakkonen 16.8 kg ja 100 cm.
Ja kolmosen kanssa käydään nyt jatkuvasti keskussairaalassa seurannassa kasvun suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytön äiti:
No onhan tuo pienehkö. Meillä keskosena syntynyt tyttö on aina ollut ikäisiään pienempi ja siro ja oli nyt 3 vee neuvolassa 93 cm ja vajaat 13 kg. Miinuskäyrillä hiukka menee.

Onko poika koko ajan kuitenkin kasvanut samalla käyrällä?

Öh, on varmaan. Ei ole koskaan mitää sanottu. Samankokoinen miusta poika on ku ikäsetkiin.

No meillä tyttö oli 3v 88cm, lähes -2 käyrällä meni tuolloin. Eli onhan teidän lapsi keskikokoista pienempi. Jos kasvu kuitenkin ollut tasaista, niin ei varmasti ole mitään hätää. Mä oon kyllä huomannut, että tyttö ikäisiään pienempi, monet vuotta nuoremmat ovat saman kokoisia.

Tyttö on lyhyt ja silti pituutta oli 3v tarkastuksessa 93cm ja painoa 15.5kg, joten kyllä poikasi lyhyeltä vaikuttaa. Ei sillä, että jotain olisi vialla vaan keskimäärin muihin ikätovereihin on lyhyt noilla mitoilla. Voihan hänellä olla vasta kasvupyrähdys edessä ja pian ottaa muutkin kiinni tai kasvaa vasta armeijassa.

Esikoinen on ollut 97,5cm ja 14kg ja kaksi vuotiaana ollut aivan ap:n pojan mittainen, muut pojat pikkaisen lyhempiä.

Alkuperäinen kirjoittaja iso äiti/pieni poika:
..Teillä on..

LIIAN PIENI muka.. Ikinä ei ole pieneks sanottu missään. Sit terkka katsoi minua ja sanoi et, perintötekijät viittasi isompaan lapseen ja lähetti lääkärin pakeille.

Aika pieni on toki. Meillä aika iso :). 105cm ja 18kg oli 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja iso äiti/pieni poika:
..Teillä on..

MInusta kummallinen toi kommentti, että perintätekijät viittaisivat isompaan lapseen!?
Meidän esikoinen on aina kasvanut +25 - +30 käyrällä, 3v neuvolassa pojalla oli mittaa 107cm ja 20,5kg (4veenä jo 116cm ja 24kg). Itse olemme miehen kanssa keskikasvuisia, minä 164cm ja mies 175cm, poika on saanut ennusteeksi 195-200cm :D Poika ei ole vielä kasvun takia mihinkään tutkimuksiin joutunut, koska kasvu on ollut tasaista. Eihän tämän neuvolatätin kommentin mukaan meidän perintötekijät pitäisi mitenkään antaa tälläistä pituuskasvua???
Kuopuspoika taas on aina ollut nollakäyräläinen, nyt ikää 2v8kk ja pituutta n. 91cm, painoa 13,5kg. Lapset nyt vaan kasvavat kovin eri tahtiin!

Yhteistyössä