En oikein osaa tulkita yhtä ihmistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endever
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

endever

Vieras
Yleensä olen aika hyvä tulkitsemaan ihmisten tarkoitusperiä. Nyt olen kuitenkin vähän hämilläni.

Minulla on eräs sellainen... no, voisi sanoa ehkä että kasvotuttu? Olemme samoilla luennoilla n. 30-40 henkilön ryhmässä, muutamilla eri kursseilla. En ole koskaan jutellut hänen kanssaan kuitenkaan, en siis tunne muuta kuin nimeltä ja ulkonäöltä. En tiedä tietääkö hän esimerkiksi minun nimeäni.

Hänen kanssaan on ollut useamman kerran tilanne, jossa on katsonut minua tietyllä tavalla, tai reagoinut jotenkin tai antanut sen vaikutelman, että haluaa sanoa minulle jotain. Jää käytävälle seisomaan ja tuijottaa minua, ilmettä en osaa lukea, jos jotenkin edes aion hymyillä tai tervehtiä niin kuin normaalisti tuttuja tai puolituttuja tervehdin, kääntää katseensa äkkiä pois.

Tämä kuulostaa nyt vähän tyhmältä, kun en osaa kuvailla oikein. Mutta monesti tullut sellainen olo, että hakee puhekontaktia, muttei koskaan saa sanotuksi minulle mitään. Itse asiassa käytös muistuttaa todella paljon sitä, kun eräs entinen poikaystäväni, joka oli hyvin ujo, yritti moneen kertaan tulla tutustumaan minuun, muttei saanut sanaa suustaan.

Erona kuitenkin se, ettei tässä nyt olevassa tilanteessa ole mitään sellaista viritystä tai virettä, että asia tuntuisi mitenkään seksuaaliselta.

Eilen sitten osuimme sattumalta samaan bussiin. Huomasi minut, jotenkin säpsähti ja kääntyi ensin takaisin päin. Minä siis istuin jo bussissa, kun hän tuli kyytiin myöhemmältä pysäkiltä. Kääntyi siis ensiksi kävelläkseen alkupäässä oleville penkeille, sitten kääntyi uudelleen jotenkin päättäväisesti ja tuli viereeni istumaan. Ei tervehtinyt minua, piti kuulokkeet koko ajan korvillaan niin kuin minäkin. Istui hermostuneena vieressäni ja aina kun käänsin päätäni katsoakseni ulos, vilkaisi minua. Kun käännyin katsomaan kohti, käänsi oman katseensa muualle. Jäi bussista ennen minua, ei sanonut sanaakaan tai ottanut kontaktia.

Olisin tietysti voinut siinä bussissa alkaa jutella, muttei tuntunut ihan luontevalta siinä kaikkien ihmisten keskellä. Ja kun en todellakaan osaa tulkita tätä käytöstä, joka kuitenkin jollain tavalla on "häiritsevää" koska se on monesti kiinnittänyt huomioni.

En oikein ymmärrä. Emme tunne toisiamme mistään muustakaan yhteydestä, emme ole tavanneet ennen opintoja. Ei meillä kai ole yhteisiä tuttujakaan, ja asumme aivan eri kaupunginosissa. Ja kuten sanoin, vaikka monet näistä reaktiosta ja käyttäytymisestä tuovat mieleen ujon, ihastustaan lähestyvän pikkupojan, tämä ei ole tipan tippaa kuitenkaan mitään sellaista. Suoraan sanottuna, itseäni nyt mitenkään epäreilusti vähättelemättä, hän ei ole sellainen tyyppi joka kiinnostuisi minunlaisestani tyypistä.

Ja tuntuu jotenkin hullulta mennä kysymäänkään, että mikä juttu tämä on. Olen miettinyt, että olenko jotenkin epähuomiossa loukannut häntä, muttei kai kyse siitäkään ole. En osaa lukea kasvoiltaan mitään vihaankaan viittavaa. Lähinnä epävarmuutta.

Ujo tapaus joka ei saa aikaiseksi tehdä luontevaa aloitetta?

Ujo tapaus joka ei saa aikaiseksi tehdä luontevaa aloitetta?

Niin, mutten vaan ymmärrä, että mikä se aloite oikein olisi.

Voihan olla, että haluaa olla kaverini, mutten oikein ymmärrä, että miksi sitäkään. Tai onhan minulla tietysti kavereita, jotka pitävät minusta oikein paljon ;) , mutta en ihan ymmärrä, että miksi tämä ihminen nyt esimerkiksi tahtoisi ystävystyä tai miksi se olisi niin vaikeaa. Olemme samassa opintoryhmässä, joten ei tarvitse keksiä mitään tekosyitäkään.

Jollain lailla tuo bussikäyttäytyminen tuntuu oudolta...ehkä häntä jännittää niin paljon että tekee vähän tökeröitäkin eleitä, kuten istuu viereesi eikä sano sanaakaan, vaikka ilmeisesti paikkoja olisi bussissa ollut?

Jollain lailla tuo bussikäyttäytyminen tuntuu oudolta...ehkä häntä jännittää niin paljon että tekee vähän tökeröitäkin eleitä, kuten istuu viereesi eikä sano sanaakaan, vaikka ilmeisesti paikkoja olisi bussissa ollut?

Oli kyllä, ei sen puolesta ollut tarvetta istua minun tai oikeastaan kenenkään muun viereen.

Olisin voinut tietysti itsekin siinä alkaa puhua, mutta hämmennyin niin paljon etten oikein tiennyt mitä minun olisi pitänyt tehdä.

Oli kyllä, ei sen puolesta ollut tarvetta istua minun tai oikeastaan kenenkään muun viereen.

Olisin voinut tietysti itsekin siinä alkaa puhua, mutta hämmennyin niin paljon etten oikein tiennyt mitä minun olisi pitänyt tehdä.

Juu, tulee jotenkin hänestä semmoinen estoinen vaikutelma.

Mee jutteleen sille jotain koskien opintoja. Ei senkään nyt niin vaikeaa luulisi olevan. Jos ei siitä myöhemmin rohkaistu niin sitten vaan on tuollainen ärsyttävä kyttäilijä tai sitten sä oot tulkinnu koko jutun väärin.

Mulle on kerran käynyt niin. Minusta tuntui, että eräs ällöttävä mies aina tuijotti minua ja tulin sitten aina asiaa tarkastaneeks,i eli katsoin takaisin, että taasko se tuijottaa. Mies tulkitsi asian niin, että haluan kontaktia häneen ja ehdotti treffejä! Hyi yäks! Se sen tuijotuksen kyllä aloitti. Oli tosi omahyväinen ja puistattaa kun ajattelen että luuli minun olevan kiinnostunut, huh.

[QUOTE="vieras";29035671]Mee jutteleen sille jotain koskien opintoja. Ei senkään nyt niin vaikeaa luulisi olevan. Jos ei siitä myöhemmin rohkaistu niin sitten vaan on tuollainen ärsyttävä kyttäilijä tai sitten sä oot tulkinnu koko jutun väärin.

Mulle on kerran käynyt niin. Minusta tuntui, että eräs ällöttävä mies aina tuijotti minua ja tulin sitten aina asiaa tarkastaneeks,i eli katsoin takaisin, että taasko se tuijottaa. Mies tulkitsi asian niin, että haluan kontaktia häneen ja ehdotti treffejä! Hyi yäks! Se sen tuijotuksen kyllä aloitti. Oli tosi omahyväinen ja puistattaa kun ajattelen että luuli minun olevan kiinnostunut, huh.[/QUOTE]

Menen vähän lukkoon, jos huomaan jonkun jännittävän minua. Pärjään ihan hyvin sosiaalisissa tilanteissa, mutta pohjimmiltani olen hyvin ujo itsekin. Varsinkin kun en osaa tätä ihmistä lukea yhtään. Hän saa minut jotenkin hyvin hämmennyksiin nykyisin. Tätä on siis jatkunut jo hieman alle vuoden.

Ei kuitenkaan tunnu mitenkään niljakkaalta ja creepyltä.

Itse asiassa minulle tulee usein vähän sellainen olo, niin kuin näkisi minun lävitseni jotenkin. Tai kai tämä kuulostaa nyt vähän humpuukilta. Tulee vaan joskus sellainen ensireaktio, että tuo lukee minua kuin avointa kirjaa, ja sekin lisää sitä kynnystä mennä juttelemaan.

Olen muutamia kertoja yrittänyt ottaa kontaktia kyllä, siis sanomalla ihan vaan hei tms.

Menen vähän lukkoon, jos huomaan jonkun jännittävän minua. Pärjään ihan hyvin sosiaalisissa tilanteissa, mutta pohjimmiltani olen hyvin ujo itsekin. Varsinkin kun en osaa tätä ihmistä lukea yhtään. Hän saa minut jotenkin hyvin hämmennyksiin nykyisin. Tätä on siis jatkunut jo hieman alle vuoden.

Ei kuitenkaan tunnu mitenkään niljakkaalta ja creepyltä.

Itse asiassa minulle tulee usein vähän sellainen olo, niin kuin näkisi minun lävitseni jotenkin. Tai kai tämä kuulostaa nyt vähän humpuukilta. Tulee vaan joskus sellainen ensireaktio, että tuo lukee minua kuin avointa kirjaa, ja sekin lisää sitä kynnystä mennä juttelemaan.

Olen muutamia kertoja yrittänyt ottaa kontaktia kyllä, siis sanomalla ihan vaan hei tms.

Onko se vastannut mitään sun tervehdykseesi?

Ei, kun se kääntää heti katseensa tai joskus selkänsä, kun näkee tai kuulee että edes avaan suuni.

Siis tavallaan käytös on myös hyvin torjuvaa. Muttei vihaisen tuntuista. Ehkä jotenkin suruvireistä? Niin kuin sanottu, en osaa yhtään tulkita!

Outoa...

Ei, kun se kääntää heti katseensa tai joskus selkänsä, kun näkee tai kuulee että edes avaan suuni.

Siis tavallaan käytös on myös hyvin torjuvaa. Muttei vihaisen tuntuista. Ehkä jotenkin suruvireistä? Niin kuin sanottu, en osaa yhtään tulkita!

Hyiii. Mua alkais tossa kohtaa jo jurppimaan. Olisko kyseessä nyt kuitenkin joku kyttäilijä?
Tulee mieleen että haluaakin sun hämmentyvän. Pelkäävän? Tuollaisen käytöksen kun voi helposti sitten myös kiistää.
Tunteeko sun ryhmästä kukaan sitä, mikä se on? Pyydä jotain ulkopuolelta seuraamaan tilannetta.
Mä kyllä kertoisin tuosta kaverille, ihan varmuuden vuoksi.

No kyllä :D

Kun tuntuu, että ainoa selkeä tulkinta mikä minulle tulee, on se että on todella jännittynyt. Se tuntuu aivan selvältä.

Miksi on jännittynyt, sitä en osaa arvata, ja nämä reaktiot tuntuvat jotenkin ristiriitaisilta ja hämmentäviltä. Ensimmäinen "kohtaaminen" oli sellainen, että luento loppui, olin viimeisenä lähdössä luokasta. Hän oli lähdössä minun edelläni. Sitten pysähtyi ja kääntyi, ja vain katsoi minua silmiin. Olimme siis reilun puolen metrin päässä toisistamme, hän vain katsoi silmiin, tilanne jatkui ehkä viisi sekuntia sillä tuijotuksella, sitten minä tein sellaisen pienen päänpudistuksen ja hymyilin, vähän sellainen "mitä ihmettä, minäpä tästä jatkan matkaani"-tyyliin, hän kääntyi ja lähti nopeasti pois.

[QUOTE="vieras";29035756]Hyiii. Mua alkais tossa kohtaa jo jurppimaan. Olisko kyseessä nyt kuitenkin joku kyttäilijä?
Tulee mieleen että haluaakin sun hämmentyvän. Pelkäävän? Tuollaisen käytöksen kun voi helposti sitten myös kiistää.
Tunteeko sun ryhmästä kukaan sitä, mikä se on? Pyydä jotain ulkopuolelta seuraamaan tilannetta.
Mä kyllä kertoisin tuosta kaverille, ihan varmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Mulla ei ole yhtään uhattu olo. Se vaikuttaa kiltiltä, ujolta, ystävälliseltä ja jotenkin surulliselta.

Ei pelottavalta eikä uhkaavalta.

En tunne sen kavereita kovin hyvin, viihtyy luennoilla eri porukassa kuin minä.

[QUOTE="jjj";29035791]Varattu mies joka on kiinnostunut sinusta ja kamppailee itsensä kanssa että halutako vaiko ei.[/QUOTE]

Joo, monet reaktiot on sellaisia että menisi ujon, ihastuneen pojan käytöksen piikkiin. Mutta niin kuin sanoin, kertaakaan mulla ei ole tullut sellainen olo, että olisi yhtään mitään seksuaalista viritystä meneillään.

Mulla ei ole yhtään uhattu olo. Se vaikuttaa kiltiltä, ujolta, ystävälliseltä ja jotenkin surulliselta.

Ei pelottavalta eikä uhkaavalta.

En tunne sen kavereita kovin hyvin, viihtyy luennoilla eri porukassa kuin minä.

Kuulostaa siltä minkä kerrot poliisille sitten kun tuo on käynyt puskasta kiinni.
Ei tuollainen kyttääminen ole normaalia. Kyllä ujo tajuaa, että nyt menee väärää viestiä jakeluun eikä tee tuollaista. Eikä ujo ihminen jää ketään puolenmetrin päähän viideksi sekunniksi tuijottamaan. Röyhkeyttähän tuo jo on.
Onko tuo surullisuus sitä että on "valinnut" sinut. Miksi ja mihin?

[QUOTE="vieras";29035828]Kuulostaa siltä minkä kerrot poliisille sitten kun tuo on käynyt puskasta kiinni.
Ei tuollainen kyttääminen ole normaalia. Kyllä ujo tajuaa, että nyt menee väärää viestiä jakeluun eikä tee tuollaista. Eikä ujo ihminen jää ketään puolenmetrin päähän viideksi sekunniksi tuijottamaan. Röyhkeyttähän tuo jo on.
Onko tuo surullisuus sitä että on "valinnut" sinut. Miksi ja mihin?[/QUOTE]

Kauanpa se sitten sitä tekoaan jaksaisi valmistella :)

Mielenterveysongelmainen. Ei sillä, oon kyllä itsekin, mutta tuo on se mikä tulee mieleen. Koki sut ehkä sen verran tutuksi että tuli viereen, ettei saa jotain ihan outoa viereensä.

Ehkä sä olet vaan itse ryhtyny kyyläämään sitä ja olet näkevinäsi miten hän muka yrittää katsoa tms sua, vaikka hän on ihmeissään, että miks sä koko ajan tunnut tuijottelevan sitä.

Uusimmat

Yhteistyössä