En muistele häitä...

Menimme kesällä naimisiin. Häitä oli suunniteltu ja koko elämäni olen haaveillut ihanasta päivästä. Tämä kesähän oli aikamoisen sateinen, joten sattuipa satamaan hääpäivänäkin. Ei siinä muuten mitään, mutta kun terassi oli aika vilpoinen, ei sisätiloja. Kaikki kastuivat ja moni asia meni pieleen (kimput unohtui ym). Nyt häät ovat ohi, ja on ihanaa olla naimisissa, mutta surettaa, kun en muistele ilomielin häitä ollenkaan. Kun joku niistä puhuu, tahdon vaihtaa puheen aihetta. Tärkeintä, että nyt ollaan naimisissa, mutta olisi ollut mukavaa, jos se hääpäivä olisi ollut muutakin kuin pieleen menneet bileet. Oli ihaniakin hetkiä, mutta jotenkin harmittaa koko päivä. Voi, kunpa olisi ollut paljon rahaa, että olisi voinut järjestää täydelliset häät...
Kunhan tässä vuodatan...

äippä -84
Hei! minä pelkäsin myös tänä kesänä, että hääpäivänäni sataisi vettä, mutta vanhan kansan sanonnan mukaan vesisade tarkoittaa raharikasta avioliittoa ja myöskin onnellista avioliittoa!!! =) Tärkeintä että se oli teidän kahden elämänne onnelisen päivä! Sillä sinä päivänähän juhlittiin vain teitä kahta ja teidän onneanne kun olette löytäneet toisennne! Kaikkea hyvää jatkossakin!

ps. Hääpäivänämme ei satanut vettä ja edelleen ollaan p.a. ja silti hymyilen =)

amia
Laitan tässä sinulle muutaman asian tiedoksi
Omat häät olivat 6 vuotta sitten ja muistot ovat mitä ovat. :\|
Hääjuhlistasi sentään halutaan puhua mutta omistani ei vieläkään meinata tietyissä piireissä sanoa sanaakaan. Omat vanhempani eivät halua edes mainita sanallakaan mitään häistäni vaan ovat edellen loukaantuneita asoiosta jotka olisimme voineet tedhä toisin jos vain olisi puhuttu. Mutta itse miehni kanssa olemme onnellisia 2 lapsen vanhempia ja muistellemme häitämme sekavin tuntein eli haluan sanoa että ÄLÄ VÄLITÄ MITÄ MUUT AJATELEVAT JA SANOVAT VAAN NAUTI ELÄMÄSTÄ

Meillä häistä on jo melkeinpä kymmenen vuotta, ja aika on kullannut muistoja... Tai ainakin haalistanut niitä huonompia muistoja. ;) Mitään katastrofaalista ei tapahtunut, mutta niin moni pikkuasia meni pieleen, että paha mieli jäi, vaikka päivän piti olla yksi elämäni onnellisimmista. Aluksi ei ollut itkukaan kaukana häitä muistellessa...

Minäkin olen aina ajatellut, että otetaan vahinko takaisin sitten hääpäivänä myöhemmin. Tähtäin on ollut tuossa kymmenvuotispäivässä, joka on seuraavaksi ajankohtainen... :) Haaveilen ainakin kunnon juhlien järjestämisestä vihkivalan vahvistamisineen, mutta katsotaan nyt mitä saadaan aikaan. ;)

Ymmärrän tunteesi täysin, mutta älä jää suremaan asiaa liikaa, sillä ethän voi sitä jälkikäteen kuitenkaan enää muuttaa. Tulevaisuuteen voit vielä vaikuttaa! :heart: Luulenpa muuten, että aika yleistä on, että hääpäivä ei menekään ihan niin kuin olisi toivonut... Siihen ladataan kuitenkin niin paljon odotuksia etukäteen.

Dana
Olen itse ollut kohta neljä vuotta naimisissa mieheni kanssa, ja niin hölmöltä kuin se ehkä kuulostaakin, haluaisin mennä hänen kanssaan "uudelleen" naimisiin, vaikka viisivuotishääpäivänä! Haluaisin kokea sen tunteen rakastamani ihmisen kanssa uudelleen ja ehkä siinä on myös sitä "näyttämisenhalua" (olin yli 20 vuotta "hyljeksitty"), että mieheni yhä haluaa minut kaikkien yhteisten vuosien jälkeen. Ja sen ihanan juhlafiiliksen tunteminen uudelleen! Meillä oli loistohäät, vain 32 vierasta, kaikki kustannukset häistä yhteensä 3800 mk ja silti kaikilla oli hauskaa! (Jälkipuheissa kuultua)

Joten tuntuisiko ihan hupsulta ajatukselta ottaa uusintahäät vaikkapa siviilivihkimisellä hääpaikalla? Monet uudistavat vihkivalansa kirkossa siviilivihkimisen jälkeen, miksette tekin voisi tehdä siihen suuntaan? Jospa ensi kesänä olisi hieno sää! Omat hääni olivat keväällä, en tahtonut olla kesämorsian, mutta kuten huomaat, pienellä budjetilla voi saada unohtumattoman kokemuksen aikaan! =)

Ihmiset stressaa ihan turhaan lähes kaikista juhlista.

Totuus on kuitenkin se, että hääparia, kaasoa ja bestmania lukuunottamatta kukaan muu ei tiedä, miten juhlien oikeastaan on pitänyt mennä. Vaikka pöydässä olisi ollut ohjelmalehtinen, ei se mitään haittaa vaikka joku ohjelmanumero jäisi pois tai vaihtaisi paikkaa.

Ruokapuolesta ei myöskään kannata huolta kantaa. Jos pöydästä on unohtunut jotain tai joku ruoka on mielestäsi mennyt pilalle, ei vieraat sitä silti tiedä. Eihän hääväkikään mokia huomaa, kun seurustelevat pöydissä tai kuljeskelevat ympäriinsä.

Ja kukaan ei voi mitään säälle. Sen on mitä on!!! Kuono pystyyn nyt ja seuraavia juhlia miettimään...

Se on usein niin, että kun oikein lataa odotuksia johonkin päivään tai tapahtumaan, niin jälkikäteen jää ontto olo kun kaikki on ohi.
Mun mielestä liikaa keskitytään siihen itse juhlaan vaikka tärkeintähän on se tuleva yhteinen elämä ja rakkaus.

ja samantapaisia mietteitä kuin yllä esitetty. jännittää ja toisaalta on ruvennu ihmetyttämään, miten paljon ajatuksia ja odotuksia kasataan yhteen päivään... toivoisin että kaikki menisi hyvin, olisi hyvä tunnelma, itse hyvällä mielellä jne.
toisaalta lohdutan itseäni jo etukäteen sillä ajatuksella, ettei näiden tarvitse olla meidän elämän ainoat juhlat. voidaan myöhemminkin pitää kivoja juhlia hääpäivän tai synttärien kunniaksi tai ihan muuten vaan! eli jos se hääpäivä ei olekaan se "elämän suurin ja hienoin päivä" niin ei se mitään haittaa!
ymmärrän kyllä harmisi oikein hyvin. :'( mutta voithan alkaa jo nyt suunnittelemaan jotain tulevia megajuhlia, jotka pidätte vaikka sitten kun rahaa on rutosti ;) jos tuntuu että isompi budjetti olisi asiaa auttanut. ja tottahan sekin on, että itse asia on kuitenkin tärkein, juhlan yksityiskohdat ei sitä asiaa muuta :heart: !

Yhteistyössä