En mene enää koskaan tytönmukaan ostamaan vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mikään ei kelpaa, kaikissa on joku vika ja vai KALLEIMMAT liikkeet käy.

Vaatteita sillä on kaappi täys useita käytetty vain kerran. ja sit nää vaatteet on RUMIA mitä ostaa. :snotty:

Kyllä pojan kanssa oli helppo käydä ostoksilla. Otti ihan mielellään äidin mukaan ja kysyi vielä mielipidettä, että kumpi väri on mielestäni parempi

Kysehän on siitä mihin itse olet opettanut hänet.
Eipä meillä ole lapsille annettu tilaisuutta nutista vaatteista, jos ei kelpaa ostakoot itse omilla rahoillaan on sanottu. Paha tietty ostaa kun kuukausirahan vaan saavat joten eipä nokka nyrpisty kun hankin jotain ja pistän nenän eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eipä meillä ole lapsille annettu tilaisuutta nutista vaatteista, jos ei kelpaa ostakoot itse omilla rahoillaan on sanottu. Paha tietty ostaa kun kuukausirahan vaan saavat joten eipä nokka nyrpisty kun hankin jotain ja pistän nenän eteen.

meillä ei sa kuukausi tai viikkorahaa.

Kerran vuodessa kyllä voin lapselle ostaa. Yleensä ostaakin itte.
Joas tyttö olis saanut täysinvalita, olis ostanut VIELÄ KALLIIMMAT . olin laittanut rajaksi että ENINTÄÄN 50e saa mennä vatteiiin ja sillä hän sai yhdet farkut ja neuleen. se neulekinoli iahn tavis harmaa eikä edes minkään näköinen.
ja mnyt laähdin mukaan,ett'ä osta edes vatteet eikä jotakin toppeja ja napapaitoja.

Sellaista se on teinitytöillä. Jos vaatekaappinsa on täynnä käyttämättömiä "turhia" vaatteita, ni sano tytölles et myy ne ja osta sillä rahalla jotain kivaa vaatetta.

Missä kaupoissa kävitte tytön kanssa? Mihin liikkeisiin tyttö haluaisi mennä ostamaan?

Käyttekö muuten kirppareilla? Mä kävin oman tytön kans aamupäivällä ja ostettiin mulle 2 housut+toppi, 2 koristetyynyliinaa, vauvalle mekko ja pipo. Rahaa meni hurjat 19e ja kaikki vaatteet olivat ku uusia :D

Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Sellaista se on teinitytöillä. Jos vaatekaappinsa on täynnä käyttämättömiä "turhia" vaatteita, ni sano tytölles et myy ne ja osta sillä rahalla jotain kivaa vaatetta.

Missä kaupoissa kävitte tytön kanssa? Mihin liikkeisiin tyttö haluaisi mennä ostamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

Joas tyttö olis saanut täysinvalita, olis ostanut VIELÄ KALLIIMMAT . olin laittanut rajaksi että ENINTÄÄN 50e saa mennä vatteiiin ja sillä hän sai yhdet farkut ja neuleen. se neulekinoli iahn tavis harmaa eikä edes minkään näköinen.
ja mnyt laähdin mukaan,ett'ä osta edes vatteet eikä jotakin toppeja ja napapaitoja.

Yyh, kerran VUODESSA?? Voi raukkaa. No, eihän ne vaatteet onnelliseksi tee. Paitsi teinitytön ;)

Ja muuten, ISTUVAT ja sopivat FARKUT on vaikea löytää jostain halpahallista tai Citymarketista. Jos haluaa kestävät ja hyvinsituvat farkut, saa kyllä pulittaa väh. 50e. Itse pulitin istuvista farkuista (siis farkkua ei mitään stretchiä) 60e, ja sain kympin halvemmalla. Normihinta ois ollu 70e.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:

No kyllä mäkin olisin kitissyt jos sais mennä 50euroa, eihän sillä saa edes yhtiä farkkuja ja kerran vuodessa..

Tätä minä EN allekirjoita, koska äitini ompeli itse paljon vaatteita ja kirppikseltä osti suurimman osan.
Joskus teininä sitten aloin vaatia itselleni kaupasta ostettuja vaatteita, eikä meinannut mikään halpis vaate kelvata. Mutta pakkohan se oli jotain päälle laittaa, vaikka inhosinkin niitä.....
Kärsin todella ja päätin, että omille ostan varmasti sellaiset mitkä haluavat.
Arvatkaa mitä ostin ekalla palkalla ekasta kesätyöpaikastani?!? Ja nyt omille lapsilleni ostan vain kauniita vaatteita. Vaikka äitini on muuta opettanut. Joskus äitini on tuonut lapsilleni aivan kauheita vaatteita, laitan kiertoon!
Että ei se aina äidin opettamisestakaan ole kiinni, jos tykkää kauniista vaatteista ja meillä kaikillahan on erilainen maku. =)

Siis tyttö saa 50? vuodessa vaaterahaa???? Mä en tiedä mikä sun mielestä on kallis liike, mutta iahn normaaliliikkeistäkin löytää kivpja neuleita jotka itsessään maksaa sen 50?. Se että tolla rahalla saa farkut ja neuleen niin niiden täytyy olla jo tosi edullisia kummankin.

Missä liikkeissä sulla on tapana shoppailla jos 50? hinnalla saat vuoden vaatteet ostettua? Ja vielä teini-ikäiselle jolle ne vaatteet on tärkeä osa identiteettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Siis tyttö saa 50? vuodessa vaaterahaa???? Mä en tiedä mikä sun mielestä on kallis liike, mutta iahn normaaliliikkeistäkin löytää kivpja neuleita jotka itsessään maksaa sen 50?. Se että tolla rahalla saa farkut ja neuleen niin niiden täytyy olla jo tosi edullisia kummankin.

Missä liikkeissä sulla on tapana shoppailla jos 50? hinnalla saat vuoden vaatteet ostettua? Ja vielä teini-ikäiselle jolle ne vaatteet on tärkeä osa identiteettiä.

Vaatteet kannattaa ostaa oman varallisuuden mukaan. En mäkään nuorena saanut kovin usein uusia vaatteita, saati mitään hintavia. Vaatteet tosin ei ollu mun identiteettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaatteet kannattaa ostaa oman varallisuuden mukaan. En mäkään nuorena saanut kovin usein uusia vaatteita, saati mitään hintavia. Vaatteet tosin ei ollu mun identiteettiä.

En minäkään ja muistan kuinka mulla ärsytti kun muilla oli nättejä vaatteita. Johtusko siittä että nyt aikuisena olen kauhea vaate friikki, kokoajan pakko saada uusia vaatteita, kenkiä ja laukkuja.

Kyllä se 50?/vuosi on aika vähän vaaterahaa kelle hyvänsä. Yhtiin kenkiin menee jo enemmän.

Jos sitten on niin pa ettei enempää ole laittaa lapsen vaatteisiin niin pitääkö sitten väittää että lapsi on nirsoilija ja haluaa vain kelleimpiin liikkeisiin? Voi edes myöntää että ongelma on siinä ettei äidillä ole varaa lapsensa vaatteisiin.

En minäkään ja muistan kuinka mulla ärsytti kun muilla oli nättejä vaatteita. Johtusko siittä että nyt aikuisena olen kauhea vaate friikki, kokoajan pakko saada uusia vaatteita, kenkiä ja laukkuja.

Mä taas en piittaa vaatteista vieläkään :D Toki en nyt alasti kulje.

Kyllä se 50?/vuosi on aika vähän vaaterahaa kelle hyvänsä. Yhtiin kenkiin menee jo enemmän.

Jos sitten on niin pa ettei enempää ole laittaa lapsen vaatteisiin niin pitääkö sitten väittää että lapsi on nirsoilija ja haluaa vain kelleimpiin liikkeisiin? Voi edes myöntää että ongelma on siinä ettei äidillä ole varaa lapsensa vaatteisiin.

No onhan se periaatteessa nirsoilua jos ei kelpaa samankaltainen halvempi vaihtoehto. Oli sitten varaa ostaa vaatteita tai ei, niin jokaisella on omat rajansa mitä vaatteisiin suostuu uhraamaan.

Mä taas en piittaa vaatteista vieläkään :D Toki en nyt alasti kulje.

Sä olet sitten varmaan poikkeus jos et koskaan teininäkään kapinoinut vaateasioista? Valtaosa teinitytöistä vaan pitää vatteita tärkeinä, jos ei muuten niin ympäristön painostuksesta. Harvoin tuolloin maku osuu yhteen äidin kanssa joten kiistoja tulee puoli väkisinkin. Jos sitten äidillä ei ole antaa vaatteisiin kuin se 50?/vuosi niin mä kyllä ymmärrän hyvin että tyttöä ottaa päähän.

No onhan se periaatteessa nirsoilua jos ei kelpaa samankaltainen halvempi vaihtoehto. Oli sitten varaa ostaa vaatteita tai ei, niin jokaisella on omat rajansa mitä vaatteisiin suostuu uhraamaan.

Sä siis olet oikeasti sitä mielotä että 50? riittää hyvin vuoden vaateostoksiin? Takit, kengät, ja joka vuodenaikaan sopivat vaatteet sekä alusvaatteet ja sukat päälle saa siis normaaleista liikkeistä tohon hintaan?
Ei toi summa kovin pitkälle riitä edes H&M:ssä jos oikeasti on tarkoitus koko vuosi pärjätä niillä.

Ei mun mielestä ole pääpaino tossa nuoren nirsoilulla vaan sillä ettei äidillä ole varaa vaatettaa lastaan.

Yhteistyössä