En malta odottaa raskautumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiero

Vieras
Tein tyhmästi tiedän sen mutta silti...

Eli sanoin miehelleni että olen raskaana ehkäisystä huolimatta koska mies ei vielä halua lasta. Noh nyt mies on ihan innoissaan tulevasta vauvasta vaikka mitään vauvaa ei edes vielä ole ! Vasta ensi viikolla on aika ehkäsykapseleiden poistoon.

Kauankohan siinä menee että raskaudun...? Pitäisiköhän kertoa miehelle totuus ? Kiva nyt kun hän oli laskenut että vauva syntyy about syyskuun puolvälissä mutta jos raskaudunkin vasta joskus helmikuussa niin vauvahan syntyy vasta marraskuussa ! PRKL !

Vaikka olen perjaatteessa tyytyväinen että mies haluaa lapsen niin silti tuntuu siltä että olen pettänyt hänet. :(

Onko kukaan muu tehnyt vastaavaa ?

Yököttävää. Pahin petos minusta, minkä toiselle voi tehdä, on huijata lapseen liittyvissä asioissa, koska siinä a) sitoudutaan loppuelämäksi, ja pitää olla mahdollisuus valita se itse. Vahingot toki erikseen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. b) leikitään kolmannen, viattoman osapuolen elämään suuresti vaikuttavilla asioilla.

Vastenmielistä. Kerro nyt hyvänen aika totuus.

Mullakin on vauvakuume ja oikeastaan mitä enemmän ajattelen sitä, sitä hullumpia ideoita tulee. Poikaystävä ei ole valmis siihen mutta tiedän miten sekin innostuisi, jos/kun raskautuisin. Ja äiti varsinkin. Ei auta kun ajatella järjellä, suosittelen sullekin! Malttia, malttia!

Aijai! Todellakin teit typerästi :( Sinuna kertoisin totuuden ennenkuin miehesi innoissaan kertoilee läheisille "vauva onnestanne". Mutta jos meinaat luikerrella valheesta pois kertomatta totuutta niin keskenmenohan on aina mahdollinen...

Mullakin on vauvakuume ja oikeastaan mitä enemmän ajattelen sitä, sitä hullumpia ideoita tulee. Poikaystävä ei ole valmis siihen mutta tiedän miten sekin innostuisi, jos/kun raskautuisin. Ja äiti varsinkin. Ei auta kun ajatella järjellä, suosittelen sullekin! Malttia, malttia!

No et sinä kyllä sitä voi tietää, joten lopetappas höpinät. Parikymppiset jätkät ei kuitenkaan ihan kaikki hingu vielä isäksi. Ja hyvä niin.

Ja oikeasti se, että mies toivoo myös raskautta on mahtavaa. Muistan kuinka vielä jännitettiin yhdessä raskaustestin tulosta. Itse en haluaisi tulla edes raskaaksi ilman, että mies sitä myös todella haluaa, eikä vain mukaudu tilanteeseen pakon edessä.

Mua kaduttaa aivan älyttömästi... Me kyllä sovittiin ettei kerrota kenellekään ennen np-ultraa. Mutta nyt mies kokee olevansa valmis ja haluaa lapsen ja on todella innoissaan. Sanoi jopa että haluaa yrittää oikeasti jos menee kesken, joten kannattaako nyt loukata toista vai valehdella keskenmenosta jos en raskaudukaan niin helposti uudestaan ? Näitä ehkäisystä huolimatta raskauksia on muutama. Juurikin näiden kapseleiden kanssa ja molemmat on menneet kesken. Mies tietää niistä kyllä vaikka ei olekaan ollut niiden alkujen isä...

Mua kaduttaa aivan älyttömästi... Me kyllä sovittiin ettei kerrota kenellekään ennen np-ultraa. Mutta nyt mies kokee olevansa valmis ja haluaa lapsen ja on todella innoissaan. Sanoi jopa että haluaa yrittää oikeasti jos menee kesken, joten kannattaako nyt loukata toista vai valehdella keskenmenosta jos en raskaudukaan niin helposti uudestaan ? Näitä ehkäisystä huolimatta raskauksia on muutama. Juurikin näiden kapseleiden kanssa ja molemmat on menneet kesken. Mies tietää niistä kyllä vaikka ei olekaan ollut niiden alkujen isä...

Mitäpä lottoot mitkä on miehen aatokset sinusta kun totuus tulee julki? Ja sehän lipsahtaa ennemmin tai myöhemmin. On vaan ajan kysymys.

No et sinä kyllä sitä voi tietää, joten lopetappas höpinät. Parikymppiset jätkät ei kuitenkaan ihan kaikki hingu vielä isäksi. Ja hyvä niin.

Hassua miten ajat ovat muuttuneet. Vielä sata vuotta takaperin oli ihme jos et ollut jo vähintään yhden lapsen äiti ja naimisissa. Nykypäivänä vanhemmat ihmiset kuten anoppini nalkuttaa jatkuvasti siitä miten lapset tulisi hommata vasta kun on täyttänyt vähintään 25.
Tosin ymmärrän senkin kun osa parikymppisistä on vielä viisitoista kesäisen tasolla...
Mutta paljon on poikkeuksiakin :)

Hassua miten ajat ovat muuttuneet. Vielä sata vuotta takaperin oli ihme jos et ollut jo vähintään yhden lapsen äiti ja naimisissa. Nykypäivänä vanhemmat ihmiset kuten anoppini nalkuttaa jatkuvasti siitä miten lapset tulisi hommata vasta kun on täyttänyt vähintään 25.
Tosin ymmärrän senkin kun osa parikymppisistä on vielä viisitoista kesäisen tasolla...
Mutta paljon on poikkeuksiakin :)

Itse en ole nähnyt yhtään poikkeusta vaan kaikki parikymppisenä isäksi tulleet ovat eronneet alta kolmekymppisenä. Muutaman tapauksen tiedän siis, ja he kaikki. Yksikään ei ollut valmis isäksi, vaikka sitä kotileikkiä jaksoivatkin jonkun aikaa, tosin aika paljon niissä ne äidit vaan jaksoi pitää kulissia yllä vaikkei isiä oo edes kiinnostanut.
Sääli kyllä, että ovat päästäneet lapsen sellaisessa iässä tulemaan, kun eivät selkeästi itse ole siihen olleet vielä valmiita.

Otapa nyt hyvä ap huomion, ettei raskaus ala välttämättä he kun ehkäisy on lopétettu. Meillä meni aikaa noin puolitoista vuotta ennen kuin tärppäsi. Että kerropas nyt vaan ukollesi, että olet pahemman kerran huijannut häntä

Ja vaikka raskautuisit hetikohta, niin pikkaisen heittää ultrassa alkion/sikiön laskettu aika ekaks kerrottuun.....

Miten olisi kemiallinen raskaus selitykseksi? Ja sitten yhdessä rehellisesti lasta tekemään.

Itse en ole nähnyt yhtään poikkeusta vaan kaikki parikymppisenä isäksi tulleet ovat eronneet alta kolmekymppisenä. Muutaman tapauksen tiedän siis, ja he kaikki. Yksikään ei ollut valmis isäksi, vaikka sitä kotileikkiä jaksoivatkin jonkun aikaa, tosin aika paljon niissä ne äidit vaan jaksoi pitää kulissia yllä vaikkei isiä oo edes kiinnostanut.
Sääli kyllä, että ovat päästäneet lapsen sellaisessa iässä tulemaan, kun eivät selkeästi itse ole siihen olleet vielä valmiita.

Oho, onpa väite!

Me ollaan miehen kanssa oltu 16 kesäisistä asti yhdessä ja eka lapsi syntyi kun mies oli 23. Nyt on neljäs tulossa. Ja yli kolmekymppisiä ollaan ja todella onnellisesti edelleen yhdessä. Ja kaveri- ja tuttavapiiristä löytyy useitakin samanlaisia "nuorena alottaneita", jotka myöskin yli kolmekymppisinä ovat edelleen yhdessä.

Joten kyllä meitä vain on!

Mutta ap:lle. Miten ihmeessä menit tuollaisen suustasi päästämään? Siis siinähän voi mennä vaikka kuinka aikaa ennen kun kapselin poiston jälkeen tärppää?

Yhteistyössä