En mahda mitään, mutta loukkaannuin...

• Viestiketjun aloittaja määäh
  • Ensimmäinen viesti
"milla"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22573381:
Mä pelkään itse, joten en halua lastenkaan oppivan. Ja sit tohon Mäkkäri-kommenttin. Ei olla hienoja. Ja lapset on lapsia. Ei tässä ole kyse hienoudesta vaan sivistyneisyydestä, siisteydestä ja lapsilähtöisyydestä!
Lapsilähtöinen kasvatustapa = XBOX!

"ite"
Ite aloitit tän ;-) Mahtaako jatkua vielä illalla, eli varaanko popparit?
Oliko ap siis myös vieny kahden viikoin välein jotain kun näkivät? Eikö jo silloin tajunnut et ystävä ei toimi niin ja silti pyysi ystävää kummiksi kuopukselle.
Ap on outo materialisti :-/

[QUOTE="vieras";22573346]Miksi siihen lupa pitäisi erikseen kysyä, että saako lapsi koskea eläimiin? Siinähän sitten lapset tottuvat eläimiin, kun pääsevät niiden kanssa kosketuksiin.[/QUOTE]

Juur näin. Meilläkään ei elukoita oo mut aivan rauhassa saa poika niihin koskea muualla.

"piippa"
Kaikki provo aiheet mitä vaan voi keksiä...

Materialismi...kalliit lahjat...irrallaan olevat eläimet..jauhelihakeitto vs mäkkäri ja huipuks lapset päiväkodissa vapaapäivänä =) Puuttumaan jäi että imetys on pereestä ja sektio ei ole synnytys.... mitä muuta?

"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572654:
KOSKA MÄKIN OSTAN AINA SEN MOLEMMILLE LAPSILLE LAHJAT. Pitäis nyt idiootinkin oivaltaa, kun tätä on jo viis vuotta jatkunut!
Miks sä ostat? Pitäshän sun nyt oivaltaa hänen vinkistään ettei tartte! Ja on meilläkin kaksi lasta ja koskaa ei ole toiselle ostettu jos toisella on synttärit. Niin outo tapa tuo kyllä. Ja tottakai lapsesi siitä pahastuvat jos ovat tottuneet siihen että aina pakettia ropisee.

Uskon et sä olet provo, kukaan ei oikeasti voi olla noin tyhmä.

[QUOTE="jep";22573580]Miks sä ostat? Pitäshän sun nyt oivaltaa hänen vinkistään ettei tartte! Ja on meilläkin kaksi lasta ja koskaa ei ole toiselle ostettu jos toisella on synttärit. Niin outo tapa tuo kyllä. Ja tottakai lapsesi siitä pahastuvat jos ovat tottuneet siihen että aina pakettia ropisee.

Uskon et sä olet provo, kukaan ei oikeasti voi olla noin tyhmä.[/QUOTE]

Toivottavasti ei olekaan oikeasti. Vaikka keksi kyl hyvän alotuksen.

"dille"
Alkuperäinen kirjoittaja määääh;22572848:
Tää on ihan toivotonta, koska kukaan ei näy ymmärtävän. Tää on siis oikeesti monen vuoden summa. Ensin meillä oli molemmilla yhdet lapset. silloin musta oli kiva ostella hälle lahjoja, kun nähtiin. Mutta hän ei koskaan ostanut mulle. Joten lopetin sen. Sit synty toiset lapset. Alussa hän kyseli, mitä esikoinen haluis, koska hän on tarkka poika ja haluu aina tietynlaista. Pariin vuoteen ei oo edes kysynyt. viime vuonna kun oli keskimmäisen, joka on tyttö, synttärit, sanoin et haluu barbien. niin tää tuo sen Steffi-halpisbarbin! Ja tosiaan meidän kolmannen, joka on hänen kummipoika, lahjat on ollu koko ajan aika kaameita ja nyt sit tää + kaikki se, jonka ootte jo kuulleet...Tavallaan siis tää oli viimeinen pisara :(.
Sä olet ooikeasti aika toivoton tapaus, ei voi muuta sanoa.
Ehkä ystäväsi arvostaa enemmän muita asioita kun materiaa. Vastapalvelus voi hänen puoleltaan olla lastenhoito.
Mitä väliä sillä on onko barbie halpis vai ei! Barbie kun barbie.
Ja sä voit vetää ne x-boxit hanuriis, jos ilman sellasia turhakkeita on tylsää ni kannattaa alkaa katsoa sinne peiliin!

määh
Vieläkö tää oikeesti jatkuu?? Miten kauan jaksatte mua haukkua?? Uskonpa, että ei kovin moni teistäkään viittis vuosikausia ilman vastapalvelusta kantaa kalliita lahjoja yhdelle itsekkäälle perheelle. Ja korostan: en ole rikas, vaan olen sitä mieltä että lapsiin pitää satsata! Ja cittari on ruokakauppa! Ja kirppareilta saa esim. täitä! Ja kaikkien ei oo pakko pitää elukoista. Ja vielä: lapsilla on mun mielestä vapaus päättää edes ruuastaan, ja mun lapset vihaa jauhelihakeittoa! Tän vaan halusin sanoa. Ehkä joku nyt ymmärtää...:(

Alkuperäinen kirjoittaja määh;22574030:
Vieläkö tää oikeesti jatkuu?? Miten kauan jaksatte mua haukkua?? Uskonpa, että ei kovin moni teistäkään viittis vuosikausia ilman vastapalvelusta kantaa kalliita lahjoja yhdelle itsekkäälle perheelle. Ja korostan: en ole rikas, vaan olen sitä mieltä että lapsiin pitää satsata! Ja cittari on ruokakauppa! Ja kirppareilta saa esim. täitä! Ja kaikkien ei oo pakko pitää elukoista. Ja vielä: lapsilla on mun mielestä vapaus päättää edes ruuastaan, ja mun lapset vihaa jauhelihakeittoa! Tän vaan halusin sanoa. Ehkä joku nyt ymmärtää...:(
tuskin...

:popcorn:

Mä käytän paperit uudestaan jos mahdollista, siis ehjiä ja siistejä. Niin meillä tehty jo kun itse ollut lapsi.
Lahjoja en ole koskaan vienyt muille kuin päivänsankarille enkä tule viemään tulevaisuudessakaan.

meillä eivät lapset kukkoile
Kyllä minusta niin on että niin kauan kun lapset elää mun rahoilla ja katon alla he syövät sitä mitä minä lautaselle laitan tai sitten ovat ilman. Sama koskee vaatteita, toki omat mieltymykset otan huomioon!

On kyllä kummeus mennyt jossain vaiheessa metsään ja pahasti... Meillä on kummit valittu tulevalle lapselleen sillä perusteella, että jos meille vanhemmille jotain kävisi, luottaisin heihin 100%:sti, että olisivat valmiita ottamaan lapset heti... Esikoisen kohdalla yksi kummi on loistava, loput 4 valintaa meni pieleen ja pahasti... On jopa loukkaavaa että he kerran tai kaksi vuodessa leikkivät kummia lahjoineen ja muuten ei kuuluu mitään. Olisi ainakin itselleni ja lapsellekin hurjan tärkeää ja kivaa että he kävisivät kahvilla silloin tällöin ja moikkaamassa, lahjoista viis...

"Vieras"
Mä kanssa käytän ne paperit ja kassit uudestaan, eikä ole käynyt mielessäkään et joku voisi loukkaantua niistä?! :O
Enkä tosiaankaan vie kuin omalle kummilapselle sen synttäripäivinä ja muiden kummit tuo omilleen niiden synttäripäivinä.Mulla on 5 kummilasta jos kaikille sisaruksillekin veisin niin olisi kyllä aika kallista lystiä..

keksitty mikä keksitty!
Kiitos nauruista! :D

Mun äiti on niin kauan kuin minä muistan, käyttänyt nuukuuksissaan joululahjapaperit uudestaan. Minä en ole perinyt tätä jaloa tapaa mutta mikäs siinä jos on käyttökelpoinen.

minmin
Mun veljen lapset on opetettu siihen (molempien mummojen ja yhden tädin taholta) että aina kun yhdellä on synttärit, kaikille viedään lahjoja. Sitä en tiedä ovatko vanhemmat (eli äiti) loukkaantuneita kun me kaksi sivistymätöntä moukkamaista tätiä emme vie lahjaa kuin päivänsankarille. :D
Ja hui, en monesti paketoi lahjaa lainkaan! Eipä se ole näyttänyt lapsia haittaavan pätkääkään onko lahjan päällä rusettia vai ei.
En ymmärrä miten voi olla ongelma että lemmikkieläin on omassa kodissaan kuten yleensäkin. Useimpia lapsia eläimet kiinnostavat, onpa HIRVEÄÄ että lapsi menee eläimeen KOSKEMAAN! Miksei yksi lapsesi saisi pitää eläimistä, mikä ongelma se on sulle? Ei se tarkoita että sun pitäisi eläimistä tykätä. Täytyykö sun lapsesi tykätä/olla tykkäämättä kaikesta mistä sinäkin? Ja jos näin ei ole, se on ongelma?? Kylässä syödään sitä mitä on tarjolla ja kiitetään ruuasta (allergiat erikseen). Samoin lahjasta ja muistamisesta kiitetään, eikä arvuutella mistä se on ostettu ja sen jälkeen mietitä että ansaitseeko lahja kiitoksen.

iu
Voi ei, tähänks tää nyt loppu - ja mä kun tein niitä poppareitakin (ihan oikeesti tein!) ja valmistauduin lukemaan vielä vaikka mitä jännää... :(

määh, tuu nyt takaisin ja kerro lisää! :)

hassu tarina :D
Paras provo aikoihin :D Kukaan, EI KUKAAN, voi olla noi idiootti :D Mut ihan hyvä herätys tää ketju oli näin joulun alla, että ne joulupaperit voi oikeasti käyttää uudelleen ja kaiken ei tarvitse olla olla yltäkylläistä tavarapaljoutta.

"johanna"
Mä oikeasti tunnen tuollaisen aloittajan kaltaisen ihmisen. Kaikille lapsille pitäisi aina viedä lahjat, ja jos kysyy lasten lahjatoiveita, tietää että lahjan hinta on kymmeniä euroja, isovanhemmille toiveet ovat siinä 150 euron luokkaa. Lapset ovat alakouluikäisiä... Ja isovanhemmat eivät todellakaan ole varakkaita. Äiti katsoo hyvinkin tarkasti millaisia lahjoja lapset saavat, ja voin kuvitella hänen todella arvottavan lahjoja sen mukaan ja tuosta käytetystä lahjapaperista hän varmasti loukkaantuisi verisesti ja katkaisisi välittömästi yhteyden tähän törkeään lahjan antajaan. Hän itse ei kyllä kummiilapsensa olemassaoloakaan ole muistanut vuosikausiin, ja aikaisemminkin ne lahjat olivat täyttä krääsää. Häneen pätevät eri säännöt kuin muihin. Yhteisiin juhliin lapsille on omat eväät ja joka ruokailusta tehdään aina hirveä show kun lapset ovat niin nirsoja eivätkä syö suunnilleen mitään... Kun lapset ovat jossain syömässä ilman vanhempiaan (esim. hoidossa isovanhemmilla) niin ruokailu ei ole mikään ongelma ja lapset syövät sitä mitä eteen laitetaan. Ainoastaan vanhempien kanssa on tämä härdelli joka aterialla.

Yhteistyössä