En löydä mistään tarkkaa listaa siitä, mitä karpatessa saa ja ei saa syödä! APUVA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tohelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tohelo

Vieras
Haluaisin kokeilla, mutta en tosiaan löydä mistään tarkkoja ohjeita.

Lisäksi olen erittäin ruokarajoitteinen, joten voi olla, ettei edes onnistu.
En voi syödä:
kananmunaa
tomaattia
palkokasveja
sipuleita
vahvoja mausteita
kaakaota sisältävää
omenaa
kaalia
kahvi/tee

Mitä luulette?

Ja saako imettäessä karpata, jos pitää huolen riittävästä kalorinsaannista?

Toi karppaus.info on tosi hyvä sivusto, suosittelen lukemaan sitä ja myös keskustelufoorumia, löydät paljon paremmin vastauksia kuin täältä ;) mun käsittääkseni siellä on oma keskusteluryhmä myös imettäville ja raskaanaoleville, joten uskon että karppaus sopii silloinkin. mutta tutustu tosiaan palstaan, niin tiedät miten voit karpata :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi karppaus.info on tosi hyvä sivusto, suosittelen lukemaan sitä ja myös keskustelufoorumia, löydät paljon paremmin vastauksia kuin täältä ;) mun käsittääkseni siellä on oma keskusteluryhmä myös imettäville ja raskaanaoleville, joten uskon että karppaus sopii silloinkin. mutta tutustu tosiaan palstaan, niin tiedät miten voit karpata :)

Kiitos vinkistä ja kannustavasta vastauksesta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ------------:
no en kyllä imetysaikana alkaisi karppaamaan..

Mäinä olen karpannut kaksi raskautta, nyt imetän kahta (vauva ja taapero) edellee karpaten.

Kiva kuulla! Mitä yleensä syöt? :)

Lihaa, kasviksia, maitotuotteita, marjoja,... Kaikkea tavallista ruokaa. Ketokarppaus vähentää joillain maidontuloa, joten ihan minimiin hiilareita ei välttämättä kannata vetää imetysaikana.

Jälkimmäisen raskausaikana "löysäilin", koska olin niin huonovointinen ja hajuherkkä. Välillä "elin" appelsiinimehulla, mutta olon normalisoiduttua niin kävi myös ruokavaliolle.

Yhteistyössä