En kestä vappua kun joudun olemaan täysin yksin eikä ole ketään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miina"

Vieras
En enää jaksa tätä, jos taas olemme vapun yksin, siis minä ja lapseni.
Haluaisin tavata ihmisiä ja vaikka vähän olla juhlamielellä.
Mulla ei ole ketään jota tavata ja jonka kanssa mennä mihinkään..
Enkä ole vielä mikään mummu joka jää sisälle istumaan.

En jaksa! Toiset hehkuttaa vapunviettoaan ja mm. fb:ssa.

Mun yks tuttu ei pidä yhteyttä, ei ehdota tapaamisia, ei kutsu mökille.

Henkisesti erittäin raskasta tämä vapuntienoo. Mitä teen?

Onko asuinalueellasi mitään vappujuhlia tms mihin voisi osallistua? On hyväkin vähän lähteä kotoa välillä pois. Esim. joidenkin järjestöjen, seurakunnan, kaupungin/kunnan...? Rohkeasti vaan uusien ihmisten kanssa juttelemaan, sellaisissa tilaisuuksissa voi hyvin tutustua ihmisiin! Voimia kovasti!

Meillä vappu on ihan samanlainen päivä kun muutkin päivät.Ei sitä ole pakko juhlia.Mikset liiku lapsen kanssa niin että saisit uusia ystäviä?Joku toinen samanlaisessa elämäntilanteessa oleva.

Miksi kaikista juhlista moni ottaa nykyään hirveän paineen..? Mun mielestä vappu on siinä mielessä helppo juhla, että sitä ei mielletä samalla tavalla perhejuhlaksi kuin esim. joulua ja yleensä on vapputorit ym. melkein joka paikkakunnalle mistä saa sitä vapun tunnetta, vaikka olisi ihan yksin.

Entä jos kävisitte vaikka siellä vapputorilla, tekisitte hyvät eväät ja menisitte piknikille? (jos sää sallii)

Voi sua !
Olen ollut lapsen kanssa kaksin jo vuosia ja lopettanut tämmöset "pakkojuhlat". Taidan pestä saunan tms kun on ylimääräinen vapaapäivä. Lapsi "bilettää" koulussa, hyvä niin.
Kotiin vaan herkkuja ja hyviä leffoja vaikka; siinäpä se.

No miten se vappu nyt niin kovasti arjesta poikkeaa?

Me juhlitaan ihan vaan perheen kesken, eli grillataan, puhalletaan ilmapalloja kämppö täyteen ja koristellaan kotia myös serpentiinillä. Paistetaan varmaan munkkejakin.

Jos on nätti sää, niin mennään vaikka pihalle pelaamaan pihapelejä.

Ja ihan tyytyväisiä ollaan vappuumme :)

voihan sitä lapsenkin kanssa tehdä kaikkea kivaa. Meillä vietetään aina tällaiset juhlat perheen kesken, tai sitten kutsutaan meille myös muita lapsiperheitä. Mut ohjelmaan kuuluu grillaaminen, vapputorilla käyminen, sima & munkit. Eipä siinä mitään kovin erikoista ole :)

Voi että :/ Yritä keksiä kaikkea mistä lapset tykkäis. Ostat niille jotain viuhkoja ja naamareita ja syökää munkkeja ja juokaa simaa. Varmaan on jotain lasten vappujuhliakin monessa kaupungissa? Ite muistan lapsuudesta että ihan vaan vapputorilla ollaan käyty perheen kanssa. Menkää vaikka leikkipuistoon syömään herkkuja jos ei muuta :) Kyllä se siitä!

Lähdet vaan lapsesi kanssa ulos hummailemaan, käykää limsalla baarissa ja vapputorilla. Ei sitä sen kummemmin tarvi juhlia! Huom. lapsenkin voi viedä vaikka ravintolaan syömään!

Mä tiedän tuon tunteen. Mullakin oli aika kun olin yh (no olen sitä taas) ja ei ollut ketään jonka (tai joku muu) on päivä muiden joukossa, silti yksinäisyys korostuu kaikkien ns. "yleisten juhlien" aikoina. On eria asia että pitää sen tarkoituksella päivinä päivien joukossa kuin että ei ole ketään kenen kanssa sen viettää. Se on se tunne, se tieto että on aikalailla yksin tässä maailmassa, noin niinkuin kuvaannollisesti.

Yhteistyössä