En keksi 17-vuotiaalle tytölle lahjaa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eeeee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eeeee"

Vieras
Haluaisi läppärin, uuden television, kallista tietotekniikkaa mutta minulla ei ole sellaiseen varaa. Max 80e voisin käyttää hänen lahjaansa.

Ei ole sellainen joka nauttisi kauneudenhoidosta erityisemmin, sosiaalisesti vähän erakkoluonteinen joten ei sitä saa "mihinkään". Vaatteet, meikit jne. valitsee itse ja on aika tarkka niistä. Vaatekauppaan on usein saanut lahjakorttia mutta nyt haluaisin ostaa jotai muuta.... mutta mitä :(

Vuoden päästä muuttaa omaan asuntoon. Ollaan kerätty jo jotain kippoja ja kuppeja jne. ja tuntuu ettei nyt tällä hetkellä vielä arvosta lahjoina oman kodin tuotteita.

Kylmää käteistä, niin saa itse päättä mitä ostaa? Tai voi vaikka laittaa säästöön, niin saa sitten myöhemmin vaikka telkkarin tjm. Entäs jos suku vaikka keräisi kimpassa jonkun summan, niis voisi ostaa jotain isompaa?

Saako tyttö mistään muualta rahaa? Siis esim. viikkorahaa, lahjarahaa sukulaisilta, tienestejä jostain työstä tmv. Jos saa, niin anna 80 euron lahjakortti johonkin liikkeeseen josta voi ostaa sen läppärin tai television, ja tyttö voi muuten saamillaan rahoilla sitten maksaa loput?

Sitten antaisin nimenomaan rahaa ja perustaisin teinin kanssa säästötilin ja yrittäisin opettaa taloushallintaa.

Eli jos alkaisi pitää kirjaa jokaisesta menostaan kanssasi, niin saisi muutaman euron siitä hyvästä ja vähän oppisi näkemään mitä raha on ennen kuin muuttaa omilleen. Alkaa olla kiire opettaa.

http://www.timanttiset.fi/suomeksi/Tuotteet/Tuotemerkit/Nomination/tabid/159/language/fi-FI/Default.aspx

Nomination rannekoru. Jos hänellä ei jo ole sellaista. Näistä omat nuoret tykkää.

[QUOTE="Piika-äiti";24829702]Sitten antaisin nimenomaan rahaa ja perustaisin teinin kanssa säästötilin ja yrittäisin opettaa taloushallintaa.

Eli jos alkaisi pitää kirjaa jokaisesta menostaan kanssasi, niin saisi muutaman euron siitä hyvästä ja vähän oppisi näkemään mitä raha on ennen kuin muuttaa omilleen. Alkaa olla kiire opettaa.[/QUOTE]

Tiedän jo että tuhoon tuomittu ajatus, kiitos kuitenkin :) taloushallintaa opeteltu ekalta luokalta lähtien kun alkoi saamaan viikkorahaa ...

[QUOTE="mie";24829706]http://www.timanttiset.fi/suomeksi/Tuotteet/Tuotemerkit/Nomination/tabid/159/language/fi-FI/Default.aspx

Nomination rannekoru. Jos hänellä ei jo ole sellaista. Näistä omat nuoret tykkää.[/QUOTE]

Sellaisen omistaa jo ja onkin jatkuvassa käytössä. Mummoilta tulikin lahjaksi nyt lisäpalat koruun :)

Mä en ehkä sitten antaisi käteistä, jos tyttö laittaa kaiken heti herkkuihin ja tupakkaan... Voisiko joiltakin sukulaisilta pyytää osallistumista yhteislahjaan? Tai jos hankit sen 80 euron lahjakortin elektroniikkaliikkeeseen, luuletok, että hän tajuaa ja haluaa säästää että saa sillä ostettua jotain kalliimpaa, vai jääkö lahjakortti käyttämättä?

[QUOTE="vieras";24829732]Mä en ehkä sitten antaisi käteistä, jos tyttö laittaa kaiken heti herkkuihin ja tupakkaan... Voisiko joiltakin sukulaisilta pyytää osallistumista yhteislahjaan? Tai jos hankit sen 80 euron lahjakortin elektroniikkaliikkeeseen, luuletok, että hän tajuaa ja haluaa säästää että saa sillä ostettua jotain kalliimpaa, vai jääkö lahjakortti käyttämättä?[/QUOTE]

Hmmm... saisi hän sillä ainakin lisävarusteita järkkärikameraansa. Ja eikös elektroniikkaliikkeissä myydä myös mm. dvd:itä? Parin tv - sarjan dvd- bokseja on halunnut myös. Lahjakortti elektroniikkaliikkeeseen voisi olla hyvä, kiitos kaikille sitä ehdottaneille! :)

[QUOTE="vieras";24829732]Mä en ehkä sitten antaisi käteistä, jos tyttö laittaa kaiken heti herkkuihin ja tupakkaan... Voisiko joiltakin sukulaisilta pyytää osallistumista yhteislahjaan? Tai jos hankit sen 80 euron lahjakortin elektroniikkaliikkeeseen, luuletok, että hän tajuaa ja haluaa säästää että saa sillä ostettua jotain kalliimpaa, vai jääkö lahjakortti käyttämättä?[/QUOTE]

Unohtui vielä äskeiseen lisätä, että voisithan antaa vaikka joululahjaksi toisen lahjakortin, tai antaa vain jotain ihan pientä nyt (vaikka edulliset korvikset ja suklaalevy) ja laittaa mukaan lapun, että jouluna on tulossa isompi paketti...

[QUOTE="vieras";24829746]Unohtui vielä äskeiseen lisätä, että voisithan antaa vaikka joululahjaksi toisen lahjakortin, tai antaa vain jotain ihan pientä nyt (vaikka edulliset korvikset ja suklaalevy) ja laittaa mukaan lapun, että jouluna on tulossa isompi paketti...[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä! :)

Yhteistyössä