En kai ollut ilkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mä olen siis kaasona kaverin häissä eli järjestän sinne ohjelmaa. En kaikkia, mutta siis ne, mitä ei hääparille etukäteen kerrota. Tai siis järjestän yhdessä bestmanin kanssa. Sulhasen sisko lähetti mulle viestin, et hän on nyt suunnittelemassa häihin ohjelmaa ja varaohjelmaa ja kysyi onko mulla jotain ideoita. :o Mä jäin vähän ihmettelemään ja kysyin sit morsiamelta miten toimin. Hän sanoi, että mulla on oikeus päättää ohjelmasta. Laitoin sit sille siskolle viestiä, että kerro mulle omat ideat, niin mä katon mitä niistä otan siihen mukaan. Siis apuhan mulle kelpaa aina, mutta päätösvalta on mulla ja bestmanilla. Laitoin vielä bestmanille viestin, et pyydä siltä siskolta niitä ideoita ja päätetään me sit yhdessä siitä ohjelmasta.
Mua vähän muutenkin ihmetyttää se sulhasen sisko; se esim. sanoi häämenun nähdessään "yök, ei tossa ole mitään syömistä". Mun kaveri sanoi, et hänen teki mieli sanoa sille, et ota sitten omat eväät häihin. :whistle:

No et ollut. Minä olen nyt juuri se "sisko" ja kaaso saa toimia aivan kuin haluaa. On kysynyt mielipiteitä ja joistain justuista keskusteltu, mutta minulle on ihan itsestään selvää että hän on se joka ohjelmarungon laatii. Ja hyvä niin. Ei tulisi mieleenkään pomottaa.

Tää vähän menee aiheen vierestä. Oli serkkuni häät ja olisin sinne halunnut jonkun ohjelmanumeron järjestää. Olin yhteydessä bestmaniin sitten ja kerroin mitä mulla on mielessä, sanoi että he juttelevat asiasta keskenään, soitti sitten perään että häissä ei järjestetä ohjelmaa.
No, täytyy myöntää että loukkaannuin tästä. Mielessä olisi ollut ukkomiesten laulu, siis missä he antavat ohjeita sulhaselle tai sitten sulhanen olisi saanut piirtää morsiamen kuvan. Ja koska siis sulhanen oli serkkuni, niin olisin häntä halunnut hieman vielä kiusata.... Nämä olisi olleet ihan sellaisia iisejä, ei mitään pahoja siis.
Olin siinä vaiheessa niin väsynyt, että en jaksanut alkaa vänkäämään sen bestamanin kanssa. Tuli vain sellainen tunne, että mua pidetään jonain hulluna/hölmönä jota ei saa päästää ääneen, koska kun häät tulivat ja ohjelma niin puheita sai pitää....
No, häät ovat olleet ja menneet mutta hieman paskanmaku siitä suuhun jäi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana nyt:
Tää vähän menee aiheen vierestä. Oli serkkuni häät ja olisin sinne halunnut jonkun ohjelmanumeron järjestää. Olin yhteydessä bestmaniin sitten ja kerroin mitä mulla on mielessä, sanoi että he juttelevat asiasta keskenään, soitti sitten perään että häissä ei järjestetä ohjelmaa.
No, täytyy myöntää että loukkaannuin tästä. Mielessä olisi ollut ukkomiesten laulu, siis missä he antavat ohjeita sulhaselle tai sitten sulhanen olisi saanut piirtää morsiamen kuvan. Ja koska siis sulhanen oli serkkuni, niin olisin häntä halunnut hieman vielä kiusata.... Nämä olisi olleet ihan sellaisia iisejä, ei mitään pahoja siis.
Olin siinä vaiheessa niin väsynyt, että en jaksanut alkaa vänkäämään sen bestamanin kanssa. Tuli vain sellainen tunne, että mua pidetään jonain hulluna/hölmönä jota ei saa päästää ääneen, koska kun häät tulivat ja ohjelma niin puheita sai pitää....

no halusiko morsiuspari leikkejä ym.?

Kurjaa, kyllä. Mutta tämä sisko saa antaa niitä ideoita ihan mielellään, mutta me päätetään bestamanin kanssa mitä niistä otetaan ohjelmaan ja mitä pidetään varalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle tuli kans mieleen että ehkäpä morsiuspari oli ilmoittanut ettei sitten mitään leikkejä. Ja vaikka ne ois kuin ylläreitä niin mun mielestä morsiusparia tulee kunnioittaa tulee sitten jolle kulle paha mieli tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä:
kyllä mä yrittäisin olla aika yhteistyöhaluinen. Toivotaan mukavia häitä. ja ps. mä inhoan ihan kaikkia leikkejä häissä..

Mut enkö mä ole yhteistyöhaluinen, jos pyydän siltä siskolta niitä ideoita, mutten anna sen määrätä mitä niistä otetaan ohjelmaan (morsiamen toive ). Niin ja tämä hääpari haluaa ohjelmaa ja leikkejä. =)

termiä määrätä? Eikö ihmiset yleensä neuvottele ja tee kompromisseja? Teit aika selväksi, ette pidä tästä sulhasen siskosta, ota kuitenkin huomioon, että ehkäpä sulhanen ja hänen sukunsa pitää? ja kaverisikin joutuu sietämään jatkossa : )

No, mulle ei bestman kertonut sitä, että oliko morsiuspari ilmoittanut että ei leikkejä vai mitä lie. Oli se nyt sitten ihan miten vaan, ne on olleet ja menneet. Tuli sellainen mutu-tuntuma, että tuota ei saa päästää ääneen, kun en tiedä mitä se suustaan päästää.

Toivottavasti teidän järjestämät häät onnistuu ja on hyvä fiilis kaikilla =).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä onkin se oleellisin juttu. Mitä hääpari itse haluaa.

Meidän häihin oli kutsuttu myös tuttava, "Miia", joka ei ollut kaasona, eikä hänen miehensä bestmanina.
Miia ehdotti minulle, etä sinä aikana kun minä ja mies jäädään kuvattavaksi vihkimisen jälkeen, pitäisi juhlapaikassa olla ohjelmaa järjestettynä. Ei minulla siihen ollut resursseja, ei ollut kaasolla eikä bestmanillakaan eikä Miialla ollut mitään ideaa, minkä itse toteuttaisi, vaan vain se, että pitäisi olla jotain...
toinen vaihtoehto Miian mielestä oli se, että meidän hääkuva olisi ennen vihkimistä.
Siis hän alkoi sanella millä tavalla ja missä järjestyksessä minun häissäni olisi asiat.

No, hän varmaan pettyi meidän häiden ohjelmaan. Ja meihin. Koska hääjuhlan jälkeen meni muutama kuukausi ja Miia ja miehensä laittoivat välit meihin poikki.

Ovat he käyneet katsomassa missä ja miten me nykyään asumme ja tietävät meidän asioista sen verran mitä pihaportista pääsevät kyttäämään ja tämä on hämmästyttävää mutta totta, tiesivät miehen vaihtaneen työpaikkaa ja mihin, kun näkivät työauton. Ja työauton ovat nähneet vain meidän pihalla, liikutaan niin eri suunnilla sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja enpä tiedä:
termiä määrätä? Eikö ihmiset yleensä neuvottele ja tee kompromisseja? Teit aika selväksi, ette pidä tästä sulhasen siskosta, ota kuitenkin huomioon, että ehkäpä sulhanen ja hänen sukunsa pitää? ja kaverisikin joutuu sietämään jatkossa : )

Oletkos ollut ikinä kaasona ? Jos et niin voin vain kertoa kuinka sieltä sukulaisista löytyy aina joku joka haluaa kertoa miten kaikki asiat tehdään. Eli ei ehdota vaan kertoo että nyt sitten näin ja seuraavaksi näin....
Luovi sitten siinä jollei tee heti kauniisti selväksi kuka ns johtaa jottei homma mene ihan reisille.

tietääkö kukaan sen ukkomiesten laulun sanat? Voisitkohan laittaa niitä tänne kun se laulu ois just huippu kaverin häihin!
(tämä ei kyllä ollut nyt aiheeseen sopiva kysymys/vastaus mutta kun joku mainitsi tuossa sen laulun)

Yhteistyössä