En jaksaisi käydä töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laiskimus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laiskimus"

Vieras
En mitenkään jaksaisi käydä töissä. Olen tehnyt samaa työtä 15 vuotta, nyt alkaisi pikkuhiljaa kaivata jotain muuta. Haluaisin vaihtaa alaa, ja ehkä työskennellä kotona, tai ainakin kotoa käsin, ruuhkissa istuminen saisi riittää. Onko mitään järkeä, kun on vakituinen työsuhde, ikää lähemmäs neljäkymmentä eikä hajuakaan siitä mitä isona haluaisi tehdä. Onko täällä muita jotka ovat heränneet pohtimaan samaa näin vanhana?

Itsellä vähän sama ongelma, tosin itse olen ollut jo 20 vuotta samoissa hommissa. Työpaikka vaihtui 4 vuotta sitten ja työtehtävätkin nykyään erilaisia mutta siitä huolimatta koko ala on jotenkin alkanut kyllästyttämään. Jotain muuta haluaisin mutta ongelmana se että niitä töitä ei sitten välttämättä tästä läheltä löytyis ja kouluikäiset lapset niin se muuttaminenkaan ei niin helppoa ole. Niin ja sekin vähän hirvittää että oppiiko sitä enää mitään uutta ammattia kun ikää jo yli 40. Tai varmaan sitä oppisi mutta se vaan on niin vaikeeta ottaa se ratkaseva askel ja hylätä entinen ja aloittaa opiskelu.

Kyllähän niitä alanvaihtajia kouluissa on, vielä vanhempiakin. Ja varmasti oppii uutta jos (kun) löytää sen jutun joka oikeasti kiinnostaa. Se on varmaan se muutos joka pelottaa, ja kun ei ole varmuutta tulevasta. En itse edes vielä tiedä mitä haluaisin opiskella. Mutta joku sellainen juttu olisi kiva että voisi tehdä työt kotona. Olisi se sitten kotikampaamo tai vaikka käännöstöitä. Tai mitä vaan.

Eikä vieläkään tullut sitä lottovoittoa joka ratkaisisi kaikki ongelmat :) Rahallinen puoli ei ole kaikista pienin asia tässä prosessissa, opiskelu tulee kalliiksi. Siis kun ei saa palkkaa.

[QUOTE="Laiskimus";26443228]En mitenkään jaksaisi käydä töissä. Olen tehnyt samaa työtä 15 vuotta, nyt alkaisi pikkuhiljaa kaivata jotain muuta. Haluaisin vaihtaa alaa, ja ehkä työskennellä kotona, tai ainakin kotoa käsin, ruuhkissa istuminen saisi riittää. Onko mitään järkeä, kun on vakituinen työsuhde, ikää lähemmäs neljäkymmentä eikä hajuakaan siitä mitä isona haluaisi tehdä. Onko täällä muita jotka ovat heränneet pohtimaan samaa näin vanhana?[/QUOTE]

Minä olen 14v samalla alalla olleena ja nyt yt-neuvotteluissa. Ikää kohta 40v ja huolestuttaa kovin irtisanominen. En siis todellakaan suosittele vapaaehtoista irtisanoutumista, vaan ehdottomasti hae ensin uusi työpaikka. Tai tee nykyistä työtäsi ja mieti mitä haluat tehdä "isona". Itse olen miettinyt jo useamman vuoden uutta uraa ja se alkaa hahmottaa näköpiirissä.

Tässä iässä nuorempien ja perheettömien vallatessa alaa ei auta todellakaan jäädä muutamaksi vuodeksi oloneuvokseksi. Sitten ku haluaakin takaisin töihin ja rahat loppuu, niin voi olla vaikeaa uuden työpaikan löytäminen.

Yhteistyössä