En jaksaisi ajatusta syksystä/talvesta. Talvea pakoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juu-u
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juu-u

Vieras
Olen pahimman luokan pessimisti näemmä :), mutta jotenkin tässä ihanan kesän keskellä vilahtaa kaamea ajatus siitä, että syksykin tulee ja mikä kauheinta, talvi sen jälkeen. En enää kertakaikkiaan jaksa tätä Suomen ilmastoa, jossa jotain loskapaskalunta sataa yhdeksän kuukautta ja kesä on parhaimmillaan lämmin ja mukava - vaan ei aina. Jokainen talvi on raskaampi, ei ihmisen pitäisi täristä kylmästä suurimman osan vuotta. Pimeys väsyttää ja masentaa.

Vaan minne lähtisi? Olen tosissani puhunut miehelleni esimerkiksi Australiasta. Mieheni on ihana, mutta jostain kumman syystä viihtyy Suomen ilmastossa. Vaan itse niin kaipaisin iloisten ja puheliaiden ihmisten luo aurinkoon. "Etelässä" on niin se oma tunnelmansa. Viime syksyn asuin Italiassa työjuttujen takia ja täytyy sanoa, että ei ollut Suomen talvea ikävä, vaikka en edes puhu italiaa ja olin muutenkin pikkukaupungissa pieneissä piireissä. Tosin nyt se Italia-korttikin on käytetty eikä sinne ole mahdollista saman työn perässä mennä.

Löytyykö mulle sielunkumppaneita täältä?

Olen täsmälleen samaa mieltä. Esi-isämme tekivät ison vrheen kun päättivät jäädä tänne. Kylmän vielä jotenkin kestää, mutta pimeältä ei voi suojautua. Pitkän tähtäimen suunnitelmamme onkin hankkia talvikämppä Maltalta tai Kyprokselta. Siihen kyllä taitaa mennä vielä aika kauan, kun on nykyinenkin asunto maksamatta. :(

Kiitos samoin, mäkään en voi ymmärtää et miten joku voi nauttia tästä Suomen ilmastosta.. Kesät on kivoja yleensä joo, mutta aivan liian lyhyitä.. Suomalaisetkin on aivan eri porukkaa kesällä kuin talvella! Ja sit nykyään meinataan torpata kaikki uudet ostoskeskus- yms. hankkeet, vaikka tässä ilmastossa pitäis olla edes paljon kaikkia paikkoja, joissa viettää aikaa se 9 kk, kun ulkona ei huvita olla.

Mä vihaan talvea ja jos olis rahaa vähän enemmän ja miehellä mahis olla töistä pois aina lokakuusta maaliskuun loppuun, niin lähdettäisiin varmasti tuoksi ajaksi lämpimämpiin ilmastoihin. Ollaan puhuttu ja haaveiltu sellaisesta ja +30 ja ylikin on meidän mielestä vaan ihanaa! Voi kun joskus olisikin mahdollisuus toteuttaa haave, kun lapsetkin vielä niin pieniä, ettei oo koulua. Suomen kesistä kyllä tykkään tosi paljon, vaikka ei hellettä koko ajan olekaan, syksy ja talvi ne vaan on ihan pyllystä!

Yhteistyössä