J
juu-u
Vieras
Olen pahimman luokan pessimisti näemmä
, mutta jotenkin tässä ihanan kesän keskellä vilahtaa kaamea ajatus siitä, että syksykin tulee ja mikä kauheinta, talvi sen jälkeen. En enää kertakaikkiaan jaksa tätä Suomen ilmastoa, jossa jotain loskapaskalunta sataa yhdeksän kuukautta ja kesä on parhaimmillaan lämmin ja mukava - vaan ei aina. Jokainen talvi on raskaampi, ei ihmisen pitäisi täristä kylmästä suurimman osan vuotta. Pimeys väsyttää ja masentaa.
Vaan minne lähtisi? Olen tosissani puhunut miehelleni esimerkiksi Australiasta. Mieheni on ihana, mutta jostain kumman syystä viihtyy Suomen ilmastossa. Vaan itse niin kaipaisin iloisten ja puheliaiden ihmisten luo aurinkoon. "Etelässä" on niin se oma tunnelmansa. Viime syksyn asuin Italiassa työjuttujen takia ja täytyy sanoa, että ei ollut Suomen talvea ikävä, vaikka en edes puhu italiaa ja olin muutenkin pikkukaupungissa pieneissä piireissä. Tosin nyt se Italia-korttikin on käytetty eikä sinne ole mahdollista saman työn perässä mennä.
Löytyykö mulle sielunkumppaneita täältä?
Vaan minne lähtisi? Olen tosissani puhunut miehelleni esimerkiksi Australiasta. Mieheni on ihana, mutta jostain kumman syystä viihtyy Suomen ilmastossa. Vaan itse niin kaipaisin iloisten ja puheliaiden ihmisten luo aurinkoon. "Etelässä" on niin se oma tunnelmansa. Viime syksyn asuin Italiassa työjuttujen takia ja täytyy sanoa, että ei ollut Suomen talvea ikävä, vaikka en edes puhu italiaa ja olin muutenkin pikkukaupungissa pieneissä piireissä. Tosin nyt se Italia-korttikin on käytetty eikä sinne ole mahdollista saman työn perässä mennä.
Löytyykö mulle sielunkumppaneita täältä?