En jaksa tätä elämää paniikkihäiriön ja ahdistuksen takia

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Puhkesi uudestaan 3 v. oireettoman ajan jälkeen.
Juhannuksena oikeastaan tosi paha paniikkikohtaus, siitä asti ollut käytössä opamox säännöölisesti ( 15 mg , 3 kertaa päivässä)

Cipralexia kokeilin 3 viikkoa, teki hirveän olon ja lopulta kun oltiin 10 mg menossa oli pakko lopettaa, kpska alkoi tulla agitaatio oireita ja sydän hakkasi 120 vaikka olin ottanut jo monta opamoxia sille päivälle.
Eli aktivoi minua siis liikaa.
Oli todella negatiivinen elämäni ensimmäinen mielialalääke kokemus!!
Ja kognitiivisessa terapiassa käyn, mutta valoa ei näy tunnelin päässä.

Tänäänkin koko päivän ollut ( ehkä välillä vähän parempi)huimaava, horjuva, levoton ja sekava olo päässä.
Sydän pamppailee. Johtuuko tämä ahdistuksesta vai paniikista??
Mitä itse hoito keinoja tähän vois kokeilla.

Tajuton syyllisyys ja lisä ahdistus tuosta opamoxista, olen varmaan kohta koukussa siihen.

Lääkäri ehdotti seuraavaksi trisyklistä mielialalääkettä, mutta oli niin hirveä olo tuosta ciprasta, että en enää tiedä uskallanko kokeilla.

Mutta auttakaa jos keksisitte jotain....en jaksa
 
hei ap sä syöt aivan liikaa niitä opamoxeja!!!! jestas mimmosen reseptin on lekuri sulle kirjottanu!!! nehän on vaan lyhytaikaseen käyttöön eikä todellakaan noin montaa varmaan tarttis päivässä ottaa.

vähennä ekaks niitä opamoxeja ja kokeile sitte sitä cipralexiä uudestaan. eli alotat sillä pienimmällä cipralexillä etkä ota opamoxia silloin ollenkaan. näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi suurilla annostuksilla olla juurikin tuo mistä kerroit.

ja jos ei cipralex käy niin vaadi lääkäriäsi vaihtamaan tuo lääke toiseen. on harmittavaa jos se ei käy koska se on juuri tuohon paniikkihäiriöön erinomainen täsmähoito ja toimii useimmilla. tuo opamox sitten taas tasoittaa ahdistuskohtauksia ja kunhan sulla saataisiin tuo cipralex kunnolla toimimaan niin luulisin että voisit jättää opamoxit pikkuhiljaa veks.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
hei ap sä syöt aivan liikaa niitä opamoxeja!!!! jestas mimmosen reseptin on lekuri sulle kirjottanu!!! nehän on vaan lyhytaikaseen käyttöön eikä todellakaan noin montaa varmaan tarttis päivässä ottaa.

vähennä ekaks niitä opamoxeja ja kokeile sitte sitä cipralexiä uudestaan. eli alotat sillä pienimmällä cipralexillä etkä ota opamoxia silloin ollenkaan. näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi suurilla annostuksilla olla juurikin tuo mistä kerroit.

ja jos ei cipralex käy niin vaadi lääkäriäsi vaihtamaan tuo lääke toiseen. on harmittavaa jos se ei käy koska se on juuri tuohon paniikkihäiriöön erinomainen täsmähoito ja toimii useimmilla. tuo opamox sitten taas tasoittaa ahdistuskohtauksia ja kunhan sulla saataisiin tuo cipralex kunnolla toimimaan niin luulisin että voisit jättää opamoxit pikkuhiljaa veks.


Oletkohan lääkäri tai sairaanhoitaja...?
 
kevät06
hei voimia, sinä selviydyt kyllä!!! Itse käytän paniikki häiriöön jotain cipramil kirjoitettu väärin...ja akuuttiin hätään zanoria, mutta kyllä se on aika vaan joka parantaa ja helpottaa oloa todella, oman kokemuksen mukaan se paniikki kohtaus tekee niin avuttomaksi ja kun ei sitä hallitse se masentaa, passivoittaa ja hallitsee elämää, itse uskalsin tehdä lapsen vasta nyt, kun paniikki häiriöt on lievenneet - siihen menikin 15 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
hei ap sä syöt aivan liikaa niitä opamoxeja!!!! jestas mimmosen reseptin on lekuri sulle kirjottanu!!! nehän on vaan lyhytaikaseen käyttöön eikä todellakaan noin montaa varmaan tarttis päivässä ottaa.

vähennä ekaks niitä opamoxeja ja kokeile sitte sitä cipralexiä uudestaan. eli alotat sillä pienimmällä cipralexillä etkä ota opamoxia silloin ollenkaan. näiden lääkkeiden yhteisvaikutus voi suurilla annostuksilla olla juurikin tuo mistä kerroit.

ja jos ei cipralex käy niin vaadi lääkäriäsi vaihtamaan tuo lääke toiseen. on harmittavaa jos se ei käy koska se on juuri tuohon paniikkihäiriöön erinomainen täsmähoito ja toimii useimmilla. tuo opamox sitten taas tasoittaa ahdistuskohtauksia ja kunhan sulla saataisiin tuo cipralex kunnolla toimimaan niin luulisin että voisit jättää opamoxit pikkuhiljaa veks.


Oletkohan lääkäri tai sairaanhoitaja...?
en mutta tiedän tuon jutun todella hyvin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kevät06:
hei voimia, sinä selviydyt kyllä!!! Itse käytän paniikki häiriöön jotain cipramil kirjoitettu väärin...ja akuuttiin hätään zanoria, mutta kyllä se on aika vaan joka parantaa ja helpottaa oloa todella, oman kokemuksen mukaan se paniikki kohtaus tekee niin avuttomaksi ja kun ei sitä hallitse se masentaa, passivoittaa ja hallitsee elämää, itse uskalsin tehdä lapsen vasta nyt, kun paniikki häiriöt on lievenneet - siihen menikin 15 v.
toi cipramil on ihan oikein kirjotettu. ja sekin on hyvä täsmälääke tuohon paniikkihäiriöön.

ja paniikkikohtauksessa voi pahimmillaan mennä muisti jopa parin päivän ajalta joten ne on kyllä aika vakavasti otettavia juttuja.

 
Kokenut kaiken tietää
Minä sinuna hakeutuisin osastohoitoon, että lääkitys tulisi kuntoon! Täällä ainakin on keskussairaalassa osasto. jossa imetettävä vauva voi olla mukana!
 
Aloittaja
Mulle siis lääkäri sanoi ettei ssrit sovi koska aktivoivat liikaa aivotoimintoa.
Tuli siis ihan järjetön ahdistus ja paniikki( ne olisin veilä "aloitusoireina" kestänyt) mutta kun meni terapeutin mukaan jo yliannostus oireiden mukaisiksi nuo omat oireeni.

Eli ssrit siis ei sovi, mutta trisyklistä siis ehdotettiin( trpityl), mutta uskallako edes kokeilla.

Mulla tulee tunne, etten selviä tästä enää ikinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut kaiken tietää:
Minä sinuna hakeutuisin osastohoitoon, että lääkitys tulisi kuntoon! Täällä ainakin on keskussairaalassa osasto. jossa imetettävä vauva voi olla mukana!
ei välttämättä ole tarvetta. mutta tuntuu vähän siltä niinkuin ap:n lekuri ei ois osannu kirjottaa oikein reseptejä hänelle.

sanotko ap vielä että missä ajassa sulla nostettiin tuo cipralex 10 mg:aan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
Mulle siis lääkäri sanoi ettei ssrit sovi koska aktivoivat liikaa aivotoimintoa.
Tuli siis ihan järjetön ahdistus ja paniikki( ne olisin veilä "aloitusoireina" kestänyt) mutta kun meni terapeutin mukaan jo yliannostus oireiden mukaisiksi nuo omat oireeni.

Eli ssrit siis ei sovi, mutta trisyklistä siis ehdotettiin( trpityl), mutta uskallako edes kokeilla.

Mulla tulee tunne, etten selviä tästä enää ikinä.
ahaa... musta tuntuu että sulla noi oireet tuli osaksi noin rajuina sen vuoksi että sulla oli niinkin suuri annostus tuota opamoxia. meinaan mitä itse tiedän, niin ensin vastaavankaltaisissa tilanteissa aloitetaan rauhoittavilla eli opamoxilla (aiemmin diapam) ja kun on saatu olo tasaantumaan niin sitten aloitetaan pikkuhiljaa 5 mg cipralexia päivässä ja pikkuhiljaa nostetaan sitten tuohon 10 mg:aan.

toi triptyl on aikas raju lääke... miten kauan olet imettänyt tähän mennessä?

niin, ja kyllä sä selviät
:hug:

niin ja vielä tuli mieleeni että kuinka pitkään sä ehdit tuota cipralexia syömään? aloitettiinko sekin heti juhannuksena kun tuo opamox?
 
kokeiltu ja hyvä
Perinteinen (ei onnellisuuspilleri) masennuslääke Klotriptyl. Ei sivuoireita, poistaa masennuksen ja ahdistuksen, soveltuu Oxaminin kanssa otettavaksi, voi käyttää huoletta jatkuvastikin. Käyttäkää lääkkeitä, kun tarvitsette. Mielen lääkkket ovat aivan samanveroisia asiallisia kuin kehon lääkkeet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kokeiltu ja hyvä:
Perinteinen (ei onnellisuuspilleri) masennuslääke Klotriptyl. Ei sivuoireita, poistaa masennuksen ja ahdistuksen, soveltuu Oxaminin kanssa otettavaksi, voi käyttää huoletta jatkuvastikin. Käyttäkää lääkkeitä, kun tarvitsette. Mielen lääkkket ovat aivan samanveroisia asiallisia kuin kehon lääkkeet.
samaa mieltä. ei niitä lääkkeitä kannata alkaa pelkäämään koska ne voi aina vaihtaa jos ei sovi. annostusta ja yhdistelmiä voidaan muuttaa semmosiksi jotka sopii.

ei ole mitään järkeä kärsiä kamalasta olosta jos siihen on olemassa ratkaisu.

ja ap: toi opamox on todella koukuttava lääke ja ihmettelen että olet jo kuukauden syönyt sitä 15 mg 3 kertaa päivässä! :eek: ei meinaan ole ihme että saat tommosia paniikki- ja ahdistuskohtausten kaltaisia tuntemuksia.
 
jenmo
Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeiltu ja hyvä:
Perinteinen (ei onnellisuuspilleri) masennuslääke Klotriptyl. Ei sivuoireita, poistaa masennuksen ja ahdistuksen, soveltuu Oxaminin kanssa otettavaksi, voi käyttää huoletta jatkuvastikin. Käyttäkää lääkkeitä, kun tarvitsette. Mielen lääkkket ovat aivan samanveroisia asiallisia kuin kehon lääkkeet.
samaa mieltä. ei niitä lääkkeitä kannata alkaa pelkäämään koska ne voi aina vaihtaa jos ei sovi. annostusta ja yhdistelmiä voidaan muuttaa semmosiksi jotka sopii.

ei ole mitään järkeä kärsiä kamalasta olosta jos siihen on olemassa ratkaisu.

ja ap: toi opamox on todella koukuttava lääke ja ihmettelen että olet jo kuukauden syönyt sitä 15 mg 3 kertaa päivässä! :eek: ei meinaan ole ihme että saat tommosia paniikki- ja ahdistuskohtausten kaltaisia tuntemuksia.
Mun miehellä meni samantien höpöksi noitten Oxaminien (sama ku Opamox) kanssa eikä ollu ehtiny ku pari viikkoa ottaa 3kpl/pvä....Sit söiki jo aivan tuhottomasti niitä ja tk-lekuri senkun kirjotti lisää.....
Nykyään saa haettua viikon kerrallaan, samalla annostuksella edelleen, mut lääkkeet on mulla ja saa yhen multa aina pyytäessään. Koukussa on, mut ite laskenu nyt 1kpl/pvä.
Kaverilla meni useampi vuosi samalla annostuksella (omalla luvalla toki söi enemmän heti ku koukkuun jäi) , mut hän onki katkolla tällä hetkellä. Bentsot on musta henk. koht. tuhat kertaa pahempia ku jotku huumeet! |O
 
täry
Onhan niitä muitakin rauhottavii ku opamox! Cipramilin kans ois pitänyt koklata jotain muuta rauhoittavaa alun pahaan oloon esim. xanor tai temesta! ja sit niitä vähennetty pikku hiljaa! Oliko lääkkeet määränny terv kesk. lääkäri vai psykiatri?
 

Ikinä ei saisi hoitaa ahdistusta ja paniikkihäiriötä pelkästään bentsodiatsepiineilla, ei ikinä! Lääkityksenä tulisi aina olla jokin mielialalääke. Ja ikävä kyllä oikeastaan vain kokeilemalla löytyy se oma oikea lääke ja annostus.

Opamox on lyhytaikaisena lääkkeenä ihan ok, mutta siitäkin teho häviää, jos kauan sitä käyttää. Opamox ei ehkä myöskään ole paniikkikohtaukseen se paras.

Nyt kipinkapin ihan oikealle psykiatrille, jos et sellaisella ole jo käynyt, tosin aika omituisia lääkeratkaisuja on ap:n lääkäri tehnyt. :eek:

Terveisin psykiatrinen sairaanhoitaja sekä omien masennustensa ja paniikkiensa kanssa kohta 15 vuotta tuttavuutta tehnyt äippä.
 
jenmo
Psykiatri määräs mun ukolle alunperin Diapamia, sittemmin Oxaminia. Sit ku minä soitin ja pyysin ettei enempää ku lähteny jo hänellä hanskasta, sanoivat ettei enää MTT:n kautta em. lääkkeitä saa.

Sen jälkeen mies haki lisää TK:sta. Rinnalla hänellä on kuitenkin alusta asti ollut Fevarin ja Seroquel. Välillä tuntuu et ite oon paljon paremmin perillä näistä yhteensopivuuksista yms. ku MTT:n henkilökunta, TK-lääkäreistä puhumattakaan! :headwall:
 
Ketjun aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ilana:
Ikinä ei saisi hoitaa ahdistusta ja paniikkihäiriötä pelkästään bentsodiatsepiineilla, ei ikinä! Lääkityksenä tulisi aina olla jokin mielialalääke. Ja ikävä kyllä oikeastaan vain kokeilemalla löytyy se oma oikea lääke ja annostus.

Opamox on lyhytaikaisena lääkkeenä ihan ok, mutta siitäkin teho häviää, jos kauan sitä käyttää. Opamox ei ehkä myöskään ole paniikkikohtaukseen se paras.

Nyt kipinkapin ihan oikealle psykiatrille, jos et sellaisella ole jo käynyt, tosin aika omituisia lääkeratkaisuja on ap:n lääkäri tehnyt. :eek:

Terveisin psykiatrinen sairaanhoitaja sekä omien masennustensa ja paniikkiensa kanssa kohta 15 vuotta tuttavuutta tehnyt äippä.

Mikä lääkityksessäni sitten on outoa?
Mitä olisit "määrännyt" toisin?
Kyllä, psykiatrian erikoislääkäri! nämä lääkkeet on määrännyt.

Kun uskaltais alkaa kokeilemaan tuota triptylia.
10 mg iltaisin on ohjeena...

 
Ketjun aloittaja
Niin, itse halusin ennemmin opamoxin kuin xanorin koska olen tosiaan lukenut, että on tosi koukuttava.

Itselläni kamala ahdistus pelko tuosta opamoxista, että jään koukkuun, kun kuitenkin pikkuisen helpottaa oloa ja yöt nukun huomattavasti paremmin!
Eli lääke jonka pitäs auttaa ahdistukseen, aiheuttaakin sitä ...
aika jännää.
 
mulla
päivittäisessä käytössä sepram 20mg ja rauhoittavana tarvittaessa alprazolam 0.5mg. oli samat lääkkeet aiemminkinkin käytössä. lopetin lääkityksen kun tuntui, että pärjään ilmankin. pärjäsinkin pari vuotta. loppu raskausaikana alkoi oireita tulemaan taas pahemmin ja pahemmin. puolen vuoden päästä synnytyksestä oli pakko aloittaa lääkitys uudelleen. nyt olen taas vuoden syönyt ja suht hyvin pärjäilen.
 

Yhteistyössä