En jaksa pestä lapsiani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiskamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laiskamato

Vieras
8 vee käy kerran viikossa suihkussa, vaatteet vaihtaa joka toinen tai kolmas päivä. Vuoden vanhalla sama juttu. Kyllä nyt naama pestään, jos se oikein musta on, ja taaperolta pylly, mutta perusteellinen pesu tapahtuu vain n. kerran viikossa.

En tiedä liittyykö tämä nyt mitenkään tähän, mutta kauhistelijoille tiedoksi, taapero ei ole ollut kertaakaan kipeä, ja esikoinenkin viimeksi yli vuosi sitten oli yskässä, mutta ei muuta.

So? Ennenkin oli sauna kerran viikossa, jonka yhteydessä suihku. Tosin tuo 8v osaa varmasti itsekin suoriutua suihkusta, jolloin vaivaksi jää ainoastaan sanoa, että "käypäs suihkussa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
So? Ennenkin oli sauna kerran viikossa, jonka yhteydessä suihku. Tosin tuo 8v osaa varmasti itsekin suoriutua suihkusta, jolloin vaivaksi jää ainoastaan sanoa, että "käypäs suihkussa".

Juu, mutta kun tuntuu, että nykyään pitäisi joka päivä käydä suihkussa, ja anteeksiantamatonta on, jos ei alkkareita vaihda joka ikinen päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, mutta kun tuntuu, että nykyään pitäisi joka päivä käydä suihkussa, ja anteeksiantamatonta on, jos ei alkkareita vaihda joka ikinen päivä.

Meillä vaihtaa joka toinen päivä. Ei lapsilla mitään limoja niihin tule :)

Teitä on aika paljonkin olemassa jotka ette viitsi pestä lapsia. Olen nyt kiertänyt neljä viikkoa kouluterveydenhoitajan mukana eri ala-asteilla ja on surullista miten paljon on oikeasti likaisia lapsia =( Likaiset vaatteet ja hiukset...siis hoitamattoman näköisiä lapsia.

Kyllä mun mielestä kuuluu pestä ainakin alapää joka päivä. Haistapa niitä lapsesi alushousuja, hyhhyh. Ja se haisee läpi housujen, eli toiset ihmiset haistaa.

Mun 8v pesee hiukset noin kerran viikkoon. Joka päivä ei tarvitse mennä suihkuun, kunhan pesee alapään joka päivä. Välillä meneekin suihkuun pelkästään pesemään alapään.

no jos ei tuonvertaa jaksa et sanoo et käy pesulla tai että muksuille alkkarit vaihtas päivittäin ni kyllä vähän ihmettelen minä. että miten sitä semmonen ihminen jaksaa sitten mitään. esim ruokaa laittaa tai käydä ulkoilemassa tai .. no mitään.

minusta on kyllä harvoin jos 8v peseytyy kerran viikossa ja välillä vaan kasvot. Jos alkkarit vaihtaa joka 3. päivä, niin hyi hitto.... En oikein usko, että tuon ikäisen vessahygienia on vielä ihan viimeisen päälle.

Kyllä mun mielestä kuuluu pestä ainakin alapää joka päivä. Haistapa niitä lapsesi alushousuja, hyhhyh. Ja se haisee läpi housujen, eli toiset ihmiset haistaa.

Mun 8v pesee hiukset noin kerran viikkoon. Joka päivä ei tarvitse mennä suihkuun, kunhan pesee alapään joka päivä. Välillä meneekin suihkuun pelkästään pesemään alapään.

Ja 8v miettii, että onpas hänellä saastainen "se paikka".

Ja 8v miettii, että onpas hänellä saastainen "se paikka".

Eipä tuo kyllä pahalta haise, vaikka ei joka päivä peseydykään. Ei se taida vielä hikoilla, tai erittää muutakaan kuonaa mitä aikuiset.

mull a 9v tyttö käy 2-3 kertaa viikossa suihkussa..iho kuivuu muuten ja hiukset rasvottuvat kuitenkin jo seuraavaksi päiväksi eikä viitsi silti hiuspohjaa kiusata.. hormoni toiminta alottelee j apuihuin opettajankin kanssa tästä että että kyllä meillä peseydytään mutta silti nuo hiukset rasvottuu jne..

Ei meillä käydä suihkussa joka päivä :o Eikä pestä alapäätä, en minä eikä lapset. Joka toinen päivä on pesupäivä. Kohta 6vee osaa melko hyvin hoitaa pesunsa itse. Eli en ihan joka kerta puutu pesuun muuta kuin katson päältä et pesee pyllyn, kikulin ja kainalot. Samoin osaa kohta 4veekin tehdä. Ja pienin seuraa esimerkkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no jos ei tuonvertaa jaksa et sanoo et käy pesulla tai että muksuille alkkarit vaihtas päivittäin ni kyllä vähän ihmettelen minä. että miten sitä semmonen ihminen jaksaa sitten mitään. esim ruokaa laittaa tai käydä ulkoilemassa tai .. no mitään.

Ihmetteleppä vaan ihan kaikessa rauhassa. Mieti tätä vaikka vielä illalla ennen kuin nukahdat, jos oikein pistää mietityttämään.

Eipä tuo kyllä pahalta haise, vaikka ei joka päivä peseydykään. Ei se taida vielä hikoilla, tai erittää muutakaan kuonaa mitä aikuiset.

mä aattelisin, että semmonen laps joka on pienest asti opetettu siihen et suihkus kerta viikos, ni helposti tajua isompanakaan et hei useemmin vois käydä.
ei siel joka päivä tarvi lilluu,mut kerta viikkoon on kyl minust aika tosi harvoin jo tuonkin ikäiselle..

meilläkin lapset tuoksuvat hyvälle, eivätkä ole kipeitä. ´kerran viikossa pestään lapset. siis käyvät saunassa kerran viikossa. isompi koulussa, pienempi päiväkodissa.
pesen kylläkin kuopuksen pyllyn aina kakan jälkeen.

kun tulevat murrosikään ja alkavat hikoilla kainaloista, eivätköhän tajua itse alkaa suihkutella useammin.

meilläkin lapset tuoksuvat hyvälle, eivätkä ole kipeitä. ´kerran viikossa pestään lapset. siis käyvät saunassa kerran viikossa. isompi koulussa, pienempi päiväkodissa.
pesen kylläkin kuopuksen pyllyn aina kakan jälkeen.

kun tulevat murrosikään ja alkavat hikoilla kainaloista, eivätköhän tajua itse alkaa suihkutella useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Ihmetteleppä vaan ihan kaikessa rauhassa. Mieti tätä vaikka vielä illalla ennen kuin nukahdat, jos oikein pistää mietityttämään.

höpöhöpö.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ei meillä käydä suihkussa joka päivä :o Eikä pestä alapäätä, en minä eikä lapset. Joka toinen päivä on pesupäivä. Kohta 6vee osaa melko hyvin hoitaa pesunsa itse. Eli en ihan joka kerta puutu pesuun muuta kuin katson päältä et pesee pyllyn, kikulin ja kainalot. Samoin osaa kohta 4veekin tehdä. Ja pienin seuraa esimerkkiä...

Niin, onhan siis vaihtoehtoja muitakin kuin joka päivä tai kerran viikossa.

...oletkohan ap tottunut lastesi 'hajuun'? Eli omaan nenääsi eivät haiskahda...

Yhteistyössä