En jaksa pestä lapsiani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiskamato
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kuuluu pestä ainakin alapää joka päivä. Haistapa niitä lapsesi alushousuja, hyhhyh. Ja se haisee läpi housujen, eli toiset ihmiset haistaa.

Mun 8v pesee hiukset noin kerran viikkoon. Joka päivä ei tarvitse mennä suihkuun, kunhan pesee alapään joka päivä. Välillä meneekin suihkuun pelkästään pesemään alapään.

Eipä tuo kyllä pahalta haise, vaikka ei joka päivä peseydykään. Ei se taida vielä hikoilla, tai erittää muutakaan kuonaa mitä aikuiset.

mä aattelisin, että semmonen laps joka on pienest asti opetettu siihen et suihkus kerta viikos, ni helposti tajua isompanakaan et hei useemmin vois käydä.
ei siel joka päivä tarvi lilluu,mut kerta viikkoon on kyl minust aika tosi harvoin jo tuonkin ikäiselle..

No kun ei oo likanen tukka, ei haise tms. niin miksi ihmeessä edes pitäis? Huvikseen? Suihkuttelemisen ilosta?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Kyllä mun mielestä kuuluu pestä ainakin alapää joka päivä. Haistapa niitä lapsesi alushousuja, hyhhyh. Ja se haisee läpi housujen, eli toiset ihmiset haistaa.

Mun 8v pesee hiukset noin kerran viikkoon. Joka päivä ei tarvitse mennä suihkuun, kunhan pesee alapään joka päivä. Välillä meneekin suihkuun pelkästään pesemään alapään.

Eipä tuo kyllä pahalta haise, vaikka ei joka päivä peseydykään. Ei se taida vielä hikoilla, tai erittää muutakaan kuonaa mitä aikuiset.

mä aattelisin, että semmonen laps joka on pienest asti opetettu siihen et suihkus kerta viikos, ni helposti tajua isompanakaan et hei useemmin vois käydä.
ei siel joka päivä tarvi lilluu,mut kerta viikkoon on kyl minust aika tosi harvoin jo tuonkin ikäiselle..

No kun ei oo likanen tukka, ei haise tms. niin miksi ihmeessä edes pitäis? Huvikseen? Suihkuttelemisen ilosta?

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ja 8v miettii, että onpas hänellä saastainen "se paikka".

Siis mitä? Kyllä 8v tajuaa, että se likaantuu helpommin kuin mikään muu paikka. Tai no hampaat ja suu varmaan samalla viivalla. Siis kun 8v käy kakalla, en ole pesemässä pyllyä sen jälkeen. Mulle riittää että pyyhkii itse, kunhan sitten käy joka päivä pesemässä suihkussa pyllynsä.

Lapsi käy kakalla ainakin kerran päivässä ja mieti jos pesee pyllynsä vaan kerran viikossa??

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
meilläkin lapset tuoksuvat hyvälle, eivätkä ole kipeitä. ´kerran viikossa pestään lapset. siis käyvät saunassa kerran viikossa. isompi koulussa, pienempi päiväkodissa.
pesen kylläkin kuopuksen pyllyn aina kakan jälkeen.

kun tulevat murrosikään ja alkavat hikoilla kainaloista, eivätköhän tajua itse alkaa suihkutella useammin.

ja tiedoksi, että lapsuudenkodissakin kävimme ennen murrosikää kerran viikossa saunassa, ja ihan varmasti nyt isompana ja murrosiästä saakka käymme liikaakin suihkussa.

vaatteita vaihtavat jos ovat likaisia. alkkarit taitaa koululainen vaihtaa noin joka toinen päivä. en edes tiedä.

ja mun jaksamisen kanssa tuolla peseytymisellä ei ole mitään tekemistä, koska ovat sen ikäisiä että pesevät itse itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Damitar:

...oletkohan ap tottunut lastesi 'hajuun'? Eli omaan nenääsi eivät haiskahda...

Joo, näinhän se varmaan on =0 Huhhuijakkaa.

Hiuksia ei tarvitse pestä kun kerraan viikkoon jos ei rasvoitu, haise pahalle. Ainakaan mun 8v tytön hiukset ei rasvoitu ollenkaan, joten kerran viikkoon pesee. Joka päivä käy suihkussa kuitenkin.

No jos ennen ihan olosuhteiden pakosta peseydyttiin kerran viikkoon, niin mitä sitten? Nyt on suihkut ja saunat ja siitä hygieniasta VOI (ja pitäisikin) huolehtia tiheämminkin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
Niin juu, ja lapsuudenkodissakaan kenellläkään ei allergiaa, astmaa, ei mitään, kuten ei meidänkään lapsilla.
ja kipeitäkään emme ole

Juu, me ei tosiaan olla koskaan kipeitä. 1-veelläkään ei vielä oo ollut edes nuhaa.

no itseasiassa, muistasin lukeneeni jonkun terveysjulkasun, jossa juuri sanottiin, että länsimaissa peseydytään liian usein. varsinkin täällä pohjosessa, jossa iho kuivuu rankkojen säiden takia muutenkin herkästi, tekisi pesukertojen vähentäminen hyvää. itse kyllä tarvitsen suihkun joka päivä ( hiukset "tottuneet" päivittäiseen pesuun ) , lapset käy pesulla jokatoinen päivä.

Mitäs outoa siinä otsakkeessa on? Tai jos haluaa vaan viilata pilkkua, niin sittenhän tämän koko keskustelun voi käsittää tuhannella eri tavalla.

oho, mun viesti katos vissiin :o poistin kun tuli tuplana ni kumpiki hävis.
no kuitenkin.

No jos ennen ihan olosuhteiden pakosta peseydyttiin kerran viikkoon, niin mitä sitten? Nyt on suihkut ja saunat ja siitä hygieniasta VOI (ja pitäisikin) huolehtia tiheämminkin!!!

Paino sanalla VOI jos on tarvetta, mutta kun/jos ei ole?

Miksiköhän nykyisin kuitenkin on enemmän iho-ongelmia, allergioita,,,,siis oikeesti mielenkiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

Miksiköhän nykyisin kuitenkin on enemmän iho-ongelmia, allergioita,,,,siis oikeesti mielenkiinnosta.

AIVAN!

miksi puhdasta pitää pestä? minunlapset ovat puhtaita, koska pitävät vaatekertaa ihon päällä joka suojaa likaantumiselta. eivät hikoa koska kumpikaan ei ole himourheilija. hiukset puhtatt ja tuoksuvat hyvälle sen viikon ajan, joka samalla pesulla ollaan. kuopus pessyt kookosshampoolla, haisee kookokselle koko viikon, esikoinen jollain ihanantuoksuisella nivean shampoolla.

ei meilläkään joka päivä suihkussa käydä, mutta kyllä vaatteet vaihdetaan useasti päivässä ja alkkarit joka päivä. En siedä likaisia vaatteita yhtään. Ala-ja naamapesut päivittäin.

Joo ei todellakaan käydä joka päivä meillä suihkussa! Iho kuivuu aivan turhaan. Asia on tietty eri esim harkkapäivinä jne. Jos on kovasti liikuttu niin sit käydään. 8-vuotias käy suihkussa 3-4 kertaa viikossa, riippuen tarpeesta, hiukset pestään kerta viikkoon. Yritän kyllä välttää ettei joka päivä kävisi suihkussa.

Olen töissä päiväkodissa ja siellä on muutama todella likainen ja pahanhajuinen lapsi. Samoilla vaatteilla saattaa olla koko viikon. Joudumme tekemään näille lapsille alapesun jokaikinen päivä, mutta ei se haju lähde likaisisten alushousujen ansiosta. Toiset lapset kärsivät pahasta hajusta ja hiomauttelevat siitä. 5-vuotias ymmärtää asian ja selvästi häpeää sitä. Jo pienillä tyttövauvoilla tulee valkovuotoa ja pissaamisen jälkeen saattaa tippa pudota alkkareihin. Joka päivä se pylly on pestävä ja vaihdetta puhtaat alkkarit!

Vanhemmille on asiasta yritetty sanoa rakentavasti, on myös pyydetty puhtaita vaihtovaatteita. Myös neuvolan kanssa on keskusteltu. Vanhemmat kulkevat puku päällä "ylemmissä virkatehtävissä".

Hei haloo; lapsesi on se joka ´loppujen lopuksi kärsii!!

Kyllä meikäläisen lapset alkaa haista parin päivän jälkeen. Pakko pestä joka toinen päivä. Vaan ne kyllä mankuis päästä vaikka joka päivä kylpyyn. Ja tarhaan en edes kehtaa laittaa samoissa vaatteissa kahtaa päivää peräkkäin. Eihän ne edes ole silitetyt. Kyllä minusta on niin perushoiva juttu, että JOKA PÄIVÄ lapsella on puhtaat sukat, alushousut, alupaita ja päälli paita. Housut nyt voi mennä muutamia päiviä, jos on puhtaat.

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

AIVAN!

Juu, tämä olisikin mielenkiintoinen asia tutkia.

On kyllä melkoista laiskuutta jos ei jaksa huolehtia lasten hygieniast, otsikkoon viitaten.. :whistle: Hiuksia ei ole pakko shampoolla mutta kainalot ja persaus on kyllä hyvä pestä ihan päivittäin :)

Alkuperäinen kirjoittaja :X:
Kyllä meikäläisen lapset alkaa haista parin päivän jälkeen. Pakko pestä joka toinen päivä. Vaan ne kyllä mankuis päästä vaikka joka päivä kylpyyn. Ja tarhaan en edes kehtaa laittaa samoissa vaatteissa kahtaa päivää peräkkäin. Eihän ne edes ole silitetyt. Kyllä minusta on niin perushoiva juttu, että JOKA PÄIVÄ lapsella on puhtaat sukat, alushousut, alupaita ja päälli paita. Housut nyt voi mennä muutamia päiviä, jos on puhtaat.

Kai tää on provo? Et kehtaa laittaa samoissa vaatteissa kahta päivää peräkkäin ja eihän ne ole edes silitetyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
Olen töissä päiväkodissa ja siellä on muutama todella likainen ja pahanhajuinen lapsi. Samoilla vaatteilla saattaa olla koko viikon. Joudumme tekemään näille lapsille alapesun jokaikinen päivä, mutta ei se haju lähde likaisisten alushousujen ansiosta. Toiset lapset kärsivät pahasta hajusta ja hiomauttelevat siitä. 5-vuotias ymmärtää asian ja selvästi häpeää sitä. Jo pienillä tyttövauvoilla tulee valkovuotoa ja pissaamisen jälkeen saattaa tippa pudota alkkareihin. Joka päivä se pylly on pestävä ja vaihdetta puhtaat alkkarit!

Vanhemmille on asiasta yritetty sanoa rakentavasti, on myös pyydetty puhtaita vaihtovaatteita. Myös neuvolan kanssa on keskusteltu. Vanhemmat kulkevat puku päällä "ylemmissä virkatehtävissä".

Hei haloo; lapsesi on se joka ´loppujen lopuksi kärsii!!

Sanoinko että mun lapsi kulkee viikon samoissa vaatteissa? Voisit vaikka lukea jutun uudestaan, jos ei luetun ymmärtäminen ole tarhantädillä hallussa. Huoh.

Yhteistyössä