En jaksa olla enää kotona - olenko surkea äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtijuutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtijuutta

Vieras
Lapset 5 ja 1. En jaksa enää päivääkään olla kotona! Nuorempi on kova huutamaan, saataa karjua lähes tauotta. Mitään sairautta tms. ei pitäisi olla, kasvaa hyvin .Vanhempi on todella kiltti ja ihana lapsi (ja nuorempikin huutoa lukuunottamatta). En osaa kuvitella itselleni kotiäitiyttä ja haluan töihin. Onko tässä nyt jotain piirteitä huonosta äitiydestä?

Et ole surkea. Meistä kaikista ei ole kotiäideiksi. Itse olen mennyt kaikkien aikana töihin siinä viim 1,5v kohdalla enkä ole tippaakaan huono äiti! Olisin kotona todella surkea äiti.

Kiva juttu. Jaksan olla kivasti lasten kanssa illat, mutta kokonainen päivä ja pää hajoaa. viikonloput erikseen. Mutta päivästä toiseen puuduttavaa kotiäityttä - not my thing.

No mikä sinusta huonon äidin tekee jos lähdet töihin ja viet lapset hoitoon? Kuka sinulle on sellaista uskotellut? Jokainen äiti ja perhe tekee omista lähtökohdistaan nämä ratkaisut.

Ei kukaan ole minulle sellaista uskotellut, itse olen näin ajatellut. Kun ollaan puistossa, puisto on täynnä onnellisia äitejä, jotka iloistee kotipäivistä ja nauttii kotonaolosta. Minusta on tylsää ja mietin, milloin pääsen töihin ja pohdin, onko minussa joku vika, kun en halua olla kotona, vaikka siihen olisi varaakin.

Ei kukaan ole minulle sellaista uskotellut, itse olen näin ajatellut. Kun ollaan puistossa, puisto on täynnä onnellisia äitejä, jotka iloistee kotipäivistä ja nauttii kotonaolosta. Minusta on tylsää ja mietin, milloin pääsen töihin ja pohdin, onko minussa joku vika, kun en halua olla kotona, vaikka siihen olisi varaakin.

Jokainen voi näyttää puistossa onnelliselta. Totuus saattaa olla ihan toinen. Teette teidän perheelle sopivan ratkaisun ulkopuolisista välittämättä. Itse teen osittaista työaikaa. Näin kaikki voittavat:)

No tuota... Ihmiset osaa esittää... Ja jos viet lapset hoitoon, työllistät hoitajan:) Eli teen hyvän teon!

no me ihmiset olemme erilaisia ja jaksaaksemme tarvitsemme erilaisia asioita. Toiselle kotona oleminen on yksi jaksamisen aihe, toiselle työ. Onneksi olemme yksilöitä :) töihin vain jos siltä tuntuu ja lapset päivähoitoon. Jaksat varmasti paremmin lastesi kanssa, kun palaat työelämän pariin.

Yhteistyössä