en jaksa enään ex:ää...voimat loppuneet!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
mulla voimat ihan puhki. olemme eronneet reilu 1 vuosi sitten. meillä on reilu 1 vee lapsi. lapsi tapaa isäänsä joka toinen viikonloppu päivisin, ei öitä vielä ja viikolla muutaman kerran. Nyt ex alkanut puhua kuinka lapsen silmistä huomaa ettei kaikki ole hyvin ja aikoo tehdä tutkimuspyynnön. lisäksi laskee mun rahoja että lapsella pitäisi olla aina elareiden + lapsilisän arvosta tavaraa kotona, vaikka lapselle paljon ostankin niin toki niistä rahoista menee myös ruokaan jne...rahankäyttöni kun ei hänelle kuulu. kuulema on kyseenalaista mun rahankäyttöni ja aikoo siitäkin tehdä tutkimuspyynnön... Nyt väittää että kaikki on hänen varassaan enkä ole kykenevä huoltaja. mua itkettää ihan kauheasti koska se narsisti pystyy mihin tahansa. tiedän hoitavani lapsen niin hyvin kuin pystyn ja paremminkin. lapsella on aina kaikkea ja kovasti koitan rajoja hänelle asettaa, jonka mies käsittää "komenteluksi"....*iso huokaus*

en tiedä enään mitä tekisin, sillä voimani alkavat loppua sen ihmisen kohdalla..tuntuu että sekoan kohta oikeasti. ex siis aikoo luultavasti tehdä minusta lastensuojelu ilmoituksen....mä en jaksa enään sitä ihmistä...

Pidä aina se mielessä että olet hyvä äiti vaikka ex tekis mitä ja sanois!!! ja tottakai niistä rahoista menee lapseen ruokaan ja suhun ei se meinää et sun pitäis niillä rahoilla ostaa uusia leluja ym. perushoitoohan ne meenee....

Lapsi tarvitsee huolenpitoa, ei tavaraa ympärilleen, tärkeämpää on lämpö, ruoka, vaatteet.
Älä anna sen exän pomputella. Ei se lapsilisä ole tarkoitettu siihen että lapselle ostetaan tavaroita sillä vaan yleiseen elämiseen.
Exälle ei kuulu sun rahankäyttö mikäli. Ainoastaan itse päätät siitä ja kun huolehdit lapsesta ei sinulla ole mitään hätää.

tiedän että, jos hän tekee ilmoituksen, minulla ei ole hätää. niin moni tietää että lapseni on täysin tasapainoinen ja ihastuttava pikku ihminen ja kaikkein tärkeintä maailmassa minulle. mutta ahdistaa tuo jatkuva kiusanteko...milloin mitäkin...aikooko äijä ajaa minut oikeasti pehmeiden seinien sisään...

ja kaikki lähti siitä kun pyysin häntä tuomaan tytön unohtuneen tutin tänne kotiin, sillä ilman sitä lapsi ei nukahda. lähikaupasta en raaskisi maksaa 7e tutista, kun huomenna saisi jo halvemmalla ja sellaisia tutteja mitä lapsi käyttää. tuossa lähikaupassa vain luonnonkumitutteja joissa vielä vääränlainen tuttipää...hän sanoi etten pysty huolehtimaan lapsesta kun en saa lasta nukkumaan edes ilman tuttia ja sitten kävi laskeskelemaan paljon rahaa minulla pitäisi olla...

Ihan puhtoviljellyltä narsistilta kuulostaa |O Voimia paljon, kiusanteon nuo tuontyyppiset ihmiset todella osaavat! Usko ja luota kuitenkin siihen, että lapsesi huoltajuutta hän ei noin kevyin perustein sulta saa vietyä. Uhkailee vaan ja lyö juuri siihen kohtaan, johon tietää sattuvan eniten!

rankkaa ja ahdistavaa tämä on...hetken meni jo "hyvin" mutta nyt se taas alkaa...pitäisiköhän minun lopettaa lapsen tapaamiset, koska hän käyttäytyy noin? tapaamisista kun ei ole mitään sopimusta tehty...tiedä vaikka jättäisi lapsen palauttamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
rankkaa ja ahdistavaa tämä on...hetken meni jo "hyvin" mutta nyt se taas alkaa...pitäisiköhän minun lopettaa lapsen tapaamiset, koska hän käyttäytyy noin? tapaamisista kun ei ole mitään sopimusta tehty...tiedä vaikka jättäisi lapsen palauttamatta...

no tapaamisista kannattaa ainakin tehdä sopimus ja heti. vaikka nyt lopettaisit tapaamiset, isällä kuitenkin niihin oikeus on.

Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa, ei sinulle tai lapsellesi tehdä yhtään mitään. Ukko todennäköisesti vain uhkailee ja jos jotain keskustelujuttuja tai muita hommeleita tulee, sanot vain reippaasti olevasi hyvä äiti lapsellesi ja exukkosi tekevän tahallista kiusaa. Lopuksi vielä toteat itsevarmasti ja napakasti, että ukon kiusanteko on saatava loppumaan!!

Eli itsevarma ja rento ote hommaan! Älä anna äijän puheille mitään arvoa, vaikka vaikeaa se onkin.

En menisi tuota tapaamishommaa kokonaan lopettamaan.
Voipi mennä huonompaan suuntaa.
Ota yhteys lastensuojeluvalvojaan ja sinne keskustelemaan ensin vaikka yksin ja sitten treffit niin että mies mukana.
Selkiyttämään kaikille hieman asioita jne.

meillä tulossa oikeudenkäynti tapaamisista kun tuo ukko ei suostunut allekirjoittamaan "minun ehdottamaani" sopimusta. asianajajani sanonut että, periaatteessa tapaamiset voi lopettaa jos miehen käytös muuttuu taas uhkailevaksi. mistä tiedän jos isä haukkuu minua sielä lapselle....tai jättää lapsen palauttamatta...
mä en jaksa.
ja oikeasti minulla on puhtaat jauhot pussissa MUTTA tuollaisen manipuloivan narsistin kynsissä ei ole kovin luksusta olla....ja usein narsistit pystyvät manipuloimaan myös viranomaisia...kyseisestä häiriöstä olen lukenut. tälläisen ihmisen kanssa on myös SUURIA vaikeuksia oikeudenkäynneissä...mitäköhän vielä on tulossa...

Joo. mä tiedän tunteen, mun muksujen isä kun ei ymmärrä että mulla menee kaikki rahat mitkä tulee niin ihan normaaliin elämiseen ja vaate ym. kustannuksiin. Se on ihan varma että mä käytän huumeita ja lapset ei saa tarpeeks ruokaa. Ja saa kyllä muutkin uskomaan noita höpinöitään.

sehän tästä vielä puuttuisi jos hän alkaa väittämään että käyttäisin huumeita...tämä on niin vaikeaa ja raskasta...taidan tehdä niin että, kun on tapaaminen hän, noutaa lapsen jostain muualta, kuin minun luontani. olen niin väsynyt tähän.

Elatusrahan käyttöä ei ole määrätty. Jos haluat, voit sillä rahalla ostaa vaikka koko asunnon täyteen posliinilehmiä. Sillä ei ihan oikeasti ole mitään väliä mitä juuri sillä rahalla ostat, kunhan lapsella kaikki hyvin. Tulosta exällesi tietoa tuosta...

sehän tästä vielä puuttuisi jos hän alkaa väittämään että käyttäisin huumeita...tämä on niin vaikeaa ja raskasta...taidan tehdä niin että, kun on tapaaminen hän, noutaa lapsen jostain muualta, kuin minun luontani. olen niin väsynyt tähän.

Toi muualta noutaminen voi olla hyvä ratkaisu monellakin tavalla.

nyt otat heti maanantaina yhteyttä lastenvalvojaan ja kerrot tämän kaiken. ei tuollaista pompottamista ja kyttäilyä tule sietää ollenkaan.

mun exä teki ihan samaa,laski mun tulojani ja koko ajan urkkimassa mun taloudellisia tietoja. kuuluu kuulema hänen tietoonsa,miten kulutan rahat :headwall:
otin yhteyden lastenvalvojaan,kerroin KAIKKI mitä exä sanonut,näytin tekstiviestit mitä lähettänyt ja sovittiin tapaaminen,minä,valvoja ja exä. siellä tapaamisessakin exä järjesti kohtauksen, kuinkä HÄNTÄ vedätetään elareissa,kuinka HÄNTÄ käytetään hyväksi |O
ja narsistisia luonteenpiirteitä mun exällä kanssa, ei kannata alentua samalle tasolle. :attn:
auttoi kummasti se, kun mietin mielessäni,että tuo äijä on kuin 5v kakara joka uhmaa kun ei saa tahtoaan periksi. ;)

Yhteistyössä