En jaksa enäään tätä pahoinvointia :( Osaisipa joku auttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"reetta"

Vieras
Voin siis pahoin jatkuvasti. Välillä on pelkkää kuvotusta, ruokahaluttomuutta ja etovaa oloa, mutta toisinaan sitten pahoinvointi on todella voimakasta ja rajoittaa jo kaikkea tekemistä :/ Herään järkyttäviin hikoilu, pyörrytys, oksetus kohtauksiin ja mulla on jo hermo niin loppu tähän. Lääkärit kohottelee olkapäitään :( Eihän tää nyt jumalauta ole normaalia! Ei ihmisen elämä voi olla jatkuvaa taistelua pahoinvoinnin kanssa. Vihaan tätä. En jaksa enään :(

Nämä kohtaukset alkoi siis jo kesällä 2008. Ja tähän väliin on mahtunut satoja lääkäri reissuja. Terkkarissa, yksityisellä ja sairaalassa. Einä kukaan tiedä. Viimeisin oli keväällä kun eräs gastroenteorologi ehdotti syyksi ummetusta. Ihan hyvä muuten, mutta en koe kärsiväni sellaisesta :O

Minulla on tätä. Ja olen huomannut, että jännitän kurkunpäätäni huomaamattani jos olen hiukankaan jännittynyt/stressaantunut.
Olen siis otaksunut, että pahoinvointi johtuu tästä.
Ajatteleppa ihan. Pidätkö kieltä kitalaessa kiinni?.
Minä en huomaa tätä jännitystä, vasta kun ihan ajattelen, ja siis jännitän kieltä kitalakeen ja "vedän" sitä kurkkua kohden, joten kurkunpää jännittyy vähän niinkuin yökkäysrefleksissä.
Kun tulen tilanteeseen, jossa koen oksentamisen noloksi, niin jännitys kasvaa, ja pahoinvointi kasvaa ja meinaa tulla yökkäysrefleksejä.
Lisäksi on jännitysniska oirehdinta, joka tekee jatkuvan keinutuksentunteen, joka saa aikaan pahoinvointia.
Minä en lihasjännitystä huomaa itse, mutta lopulta päädyin fysioterapiaan ja siellä ongelma ratkesi väliaikaisesti.
Kokeile hierontaa, vaikka niska-hartia-yläselkä ei omasta mielestä kireältä tuntuisi. Ja mieti sitä jännitätkö kurkkuasi?

Mulla oli 9 kuukauden ajan epämääräistä, voimakasta, jatkuvaa pahoinvointia. Se oli ihan helvetillistä aikaa enkä haluais ikinä enää kokea mitään samanlaista. Kävin kaikki mahdolliset testit ja mahatähystyksessäkin, mutta lääkärit ei osanneet sanoa mitään ja ohjasivat vaan psyk. sairaanhoitajalle. Olin IHAN VARMA, että oon jotenkin todella vakavasti sairas, kun google antoi parhaina hakutuloksina jotain aivokasvainkeskusteluita.

Pahoinvointi jatkui, vaikka muuntelin ruokavalioita ja parhaita aikoja oli ne, kun elin täysin vehnättä. Olin aika varma, että mulla ois ollut vehnäallergia, mutta se osoittautui allergiatesteissä pohjattomaksi luuloksi. Sen sijaan samana päivänä tehty laktoosirasitus osoitti, että mun kehoni ei pysty pilkkomaan laktoosia yhtään ja mun oireet nyt vaan sattuu ilmenemään pelkkänä oksetuksena. Pahoinvointi kestää laktoosialtistuksen jälkeen viikon päivät ja helpottaa vähitellen. Pahimpina aikoina se oli tosiaan sitä, että makasin sängyssä eikä mikään saanut liikkua - ei edes tuuletin. Asunnossa piti olla mahdollisimman hiljaista.

Tiedän siis miltä susta tuntuu. Se on kamalaa. Älä silti luovu toivosta, vaan koita saada kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin testit lääkäristä.

Ensimmäisen kerran kun kävin pahoinvoinnin takia lääkärissä mulle kerrottiin, että sairastan tietynlaista bulimismia, josta en itse kuitenkaan tiedä mitään. Sain paketillisen matkapahoinvointilääkkeitä, joissa tietysti oli laktoosia.

Kiitos kaikille vastauksista. Huomasin eilen kun rupesin miettimään, että tosiaankin pidän kieltä kiinni kitalaessa jatkuvasti. Ja mulla on myös tuo laktoosi-intoleranssi, joten täytyy ruveta vielä tarkemmin katsomaan mitä syön.
Nytkin heikottaa ja oksettaa ihan sillain sopivasti....plaah..

Yhteistyössä