Mulla oli 9 kuukauden ajan epämääräistä, voimakasta, jatkuvaa pahoinvointia. Se oli ihan helvetillistä aikaa enkä haluais ikinä enää kokea mitään samanlaista. Kävin kaikki mahdolliset testit ja mahatähystyksessäkin, mutta lääkärit ei osanneet sanoa mitään ja ohjasivat vaan psyk. sairaanhoitajalle. Olin IHAN VARMA, että oon jotenkin todella vakavasti sairas, kun google antoi parhaina hakutuloksina jotain aivokasvainkeskusteluita.
Pahoinvointi jatkui, vaikka muuntelin ruokavalioita ja parhaita aikoja oli ne, kun elin täysin vehnättä. Olin aika varma, että mulla ois ollut vehnäallergia, mutta se osoittautui allergiatesteissä pohjattomaksi luuloksi. Sen sijaan samana päivänä tehty laktoosirasitus osoitti, että mun kehoni ei pysty pilkkomaan laktoosia yhtään ja mun oireet nyt vaan sattuu ilmenemään pelkkänä oksetuksena. Pahoinvointi kestää laktoosialtistuksen jälkeen viikon päivät ja helpottaa vähitellen. Pahimpina aikoina se oli tosiaan sitä, että makasin sängyssä eikä mikään saanut liikkua - ei edes tuuletin. Asunnossa piti olla mahdollisimman hiljaista.
Tiedän siis miltä susta tuntuu. Se on kamalaa. Älä silti luovu toivosta, vaan koita saada kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin testit lääkäristä.
Ensimmäisen kerran kun kävin pahoinvoinnin takia lääkärissä mulle kerrottiin, että sairastan tietynlaista bulimismia, josta en itse kuitenkaan tiedä mitään. Sain paketillisen matkapahoinvointilääkkeitä, joissa tietysti oli laktoosia.