en jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissäni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissäni

Vieras
meillä on ihan pee tilanne, mun töiden alku viivästy kahella kukkaudella, miehen tulot ei riitä, tein kyllä kotihoidon tuen hakemukset, mutta tuet tulee kuun lopussa vasta. Ei oo yhtään rahaa,eiä ruokaa. Kaverilta lainasin sen verrane että sain lapsille ruokaa. Ite ei olla syöty ku purkkipapuja ja makaronia puolentoista viikon aikana. Sossusta ei saatu mitään, soitti tänään. Mies kun sai lomarahaa heinäkuussa... oikeesti! Miten tää systeemi oikeen toimii. Mä oon niin raivoissani. Meillä on oikeesti hätä, mutta apua ei saada. Pitääkö tässä nyt masentua tai alkoholisoitua että apua saa!! (no ei oos itä pelkoo sinänäs, lapset on melle niin rakkaita että sitä niille tehtäis) Mä vaan en ymmärrä..hyvinvointivaltio...

Voisiko seurakunta auttaa teitä? Käsittääkseni seurakunta pystyy jonkinlaiseen avustukseen. Onko niillä jokin ruokakassi tai jotain? Ota rohkeasti yhteyttä omaan seurakuntaasi, jookos? Ei se tilanne ainakaan voi yhteyttä ottamalla pahentua siitä. Itse uskon myös vahvasti rukouksen voimaan. Toivottavasti sinäkin. Pyydä myös miestäsi rukoilemaan.

Voisitteko pyytää ehkä apua sukulaisiltanne, vaikka pientä lainaa? Sellaista tietysti minkä pystytte maksamaan sitten myöhemmin takaisin, vaikka kuukausierissä. Onko mahdollista ottaa pientä luottoa? Tai onko teillä jotain myytävää, voisitteko myydä jotain esim.huutonetissä?

Toivottavasti tilanne järjestyy. Voimia jaksamiseen!

tuo tilanne on ollut tuttua meillekkin. Se on niin väärin et sossu ei auta niitä jotka oikeesti on hätää kärsimässä mut sitten kaikille juopoille kyllä löytyy rahaa viinaan ja muuhun.
Kyllä se tuosta vielä nousee.. :hug:

kiitos kaikille. Myytävää meillä ei ole, huuto.netissä myin ne vähäiset ylimääräiset mitä oli.. Ollaan jo lainattu vähä, eikä haluttais ottaa mitään että tiedetään että voidaan maksaa takaskin. Velkaantumista ei todellakaan haluta. On vaan niin pummi olo, koko elämäni työssä käyny, samoin mieheni. ei olla mitään raukkoja selkärangattomia. Nyt on vaan huono tilanne. Tässä just jonotan srk:n neuvontaan..katsotaan mitä sanovat...

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka Maria:
tuo tilanne on ollut tuttua meillekkin. Se on niin väärin et sossu ei auta niitä jotka oikeesti on hätää kärsimässä mut sitten kaikille juopoille kyllä löytyy rahaa viinaan ja muuhun.
Kyllä se tuosta vielä nousee.. :hug:

Ei ne juopot sieltä viinaan rahaa saa, vaikka niin useimmat luulee.Käyvät siellä, kun useilla heistä raha-asiat holhouksen alaisena.

Yhteistyössä