vierailija
On pieniäkin tehtaita joiden pihaan menee raide.Isolla sellutehtaalla voi olla oma pistoraide, mutta yleisesti ottaen standardina on rekkaterminaali.
On pieniäkin tehtaita joiden pihaan menee raide.Isolla sellutehtaalla voi olla oma pistoraide, mutta yleisesti ottaen standardina on rekkaterminaali.
Aika vähän. Junaradan rakentaminen maksaa monta miljoonaa per kilometri. Kyllä suomalainen teollisuus elää kumipyörien avulla.On pieniäkin tehtaita joiden pihaan menee raide.
Jos esimerkiksi Lahdesta laskee kaikki yritykset joiden pihassa on kiskot niin niitä on kymmeniä.Aika vähän. Junaradan rakentaminen maksaa monta miljoonaa per kilometri. Kyllä suomalainen teollisuus elää kumipyörien avulla.
Linkki?Jos esimerkiksi Lahdesta laskee kaikki yritykset joiden pihassa on kiskot niin niitä on kymmeniä.
Et myöskään ymmärrä, että Suomi on iso maa, ja julkinen liikenne muualla kuin suurimmissa kaupungeissa on onnetonta.Enkä ymmärrä ihmisiä jotka hyväksyy sellaisen tilanteen.
Aivan. Seuraavaksi kun tarvitset uuden lieden, pesukoneen tai hellan, niin ei muuta kuin fillarilla hakemaan.Ennen tavarat kuljetettiin moneen mestaan ilman autoa. Ja sekä isoja että pieniä tavarankuljetuksia hoidettiin ilman autoa. Myös niiden kylmälaitteen kokoluokkaa olevien tavaroiden.
Suuri osa talouksista ei ole autottomia. Eikä kyse ole siitä, etteikö kukaan pärjäisi ilman autoja. Varmasti pärjättäisiin, mutta monesta pitäisi myös luopua. Epäilen, ettäkö ihmiset olisivat valmiita siihen. Edes ne autottimat taloudet.Miksi sitten nykyäänkin suuri osa talouksista on autottomia?
Ennen oli esimerkiksi rattaat tai kärryt jos oli tarpeen kuljettaa isoja määriä tavaraa.
Myöskään nykyisillä huoltomiehillä ei ole yleensä sähkömiehen pätevyyksiä. Eli joutuvat kutsumaan sähkömiehen paikalle ihan niin kuin entisajan talonmiehetkin joutuivat.
Toisaalta niitä sähkömiestä vaativia huoltohommia ei ennenkään ollut kovin usein asuintaloissa. Niitä hommiahan ovat kuten tunnettua lähinnä uusien sähköjohtojen vetäminen ja muut vastaavat työt.
Ennen kun kauppoja oli lähes jokaisessa kylässä niin keskimääräinen etäisyys lähimpään kauppaan oli maaseudulla moninkertaisesti pienempi kuin mitä nykyisin.
Ei ainakaan Google Mapsin sateliittikuvan perusteella. Pikaisella vilkaisulla terästukkuri BE Group näytti olevan ainut.Jos esimerkiksi Lahdesta laskee kaikki yritykset joiden pihassa on kiskot niin niitä on kymmeniä.
Tai kävellen.Aivan. Seuraavaksi kun tarvitset uuden lieden, pesukoneen tai hellan, niin ei muuta kuin fillarilla hakemaan.
Erilaisilla kulkuneuvoilla. Vieraalle asemalle yleensä junalla.
Ks. yllä. Tosin tavarajunia ei ole yleisesti ottaen tarve siivota ainakaan siivoojien toimesta.
Erilaisilla kulkuneuvoilla. Suomessa on ollut ravintolavaunuja jo vuodesta 1912.
Useimmat Suomen rautateistä on tehty pääosin lapiotyönä. Uudemmat radat on tehty mm. kaivinkoneilla ja erilaisilla ratatyökoneilla.
Alun perin huollettiin ihan käsipelissä. Sittemmin on tullut käyttöön erilaisia ratatyökoneita ja mm. kiskoilla liikkuvia kaivinkoneita.
Voi kulkea esim. sähköllä, polttoöljyllä, vedyllä sekä vedellä ja haloilla tai hiilillä.
Mitä tämä lause tarkoittaa? Jos se tarkoittaa vaunujen rakentamista, niin vaunuja rakennetaan asiaan keskittyvillä konepajoilla joita Suomessa on nykyisin Otanmäessä ja Pieksämäellä. Ensimmäiset junanvaunut rakennettiin Suomessa jo 1860-luvulla.
Jokeli-lata.No joo.
Lähinnä tarkoitin, että raideliikenne vaatii ollakseen ja toimiakseen melkoisen määrän ammatti- ja yksityisautoilua.
Tiedän. Oon osaltani rakentamassa tän hetken suurinta raideprojektia pk-seudulla.
mistä revit ton 65%? heivaa edes vähänJuu, parempi ajella sähköllä Venäjän tossun alla? (n. 65% sähköstä)
Kohta Suomi on luopunut kaikesta omasta ja ollaan täysin riippuvaisia muista. Mutta, sehän on EU:n agenda!
En vain ymmärrä miten Velj Venaja tähän yhtälöön sopii! Venäjähän tässä hillot kääräsee.
ei oleOn pieniäkin tehtaita joiden pihaan menee raide.
No enkä heivaa.mistä revit ton 65%? heivaa edes vähän
Ehkä Suomen tulisi puntaroida riippuvuutta siitä näkökulmasta, että ei oltaisi niin riippuvaisia muista maista. Se olisi ilmastopolitiikankin kannalta parempi!"En ikimaailmassa päästäisi itseäni niin riippuvaiseksi autosta että työ ja toimeentulo riippuisi siitä"
Suomen valtio on tehnyt tämän virheen.
Ai polkupyörälläkö ne ennen aina kuljetettiin?Aivan. Seuraavaksi kun tarvitset uuden lieden, pesukoneen tai hellan, niin ei muuta kuin fillarilla hakemaan.
sulla menee nyt öljyt, energiat ja sähköt ihan sekasinNo enkä heivaa.
Energiatuonnin arvosta noin 60‒65 % tulee Venäjältä.
JA, raakaöljystäkin liki 90 % tulee Venäjältä!
kodinkoneliikkeen auto toi kotiin asti silloin kun asiakkaalla ei ollut omaa autoaAi polkupyörälläkö ne ennen aina kuljetettiin?
Kyllä on laadukasta tämä persujen liikennepoliittinen keskustelukulttuuri.
Ja sellaisen pesulaudan saa helposti kuljetettua repussa. Lavuaari tai ämpäri löytyy yleensä jo valmiiksi asunnosta.kodinkoneliikkeen auto toi kotiin asti silloin kun asiakkaalla ei ollut omaa autoa
ihan niinkuin nykyäänkin
Millä välineellä sinä aiot kuljettaa uuden jääkaapin rikkoutuneen tilalle kotiisi?Ai polkupyörälläkö ne ennen aina kuljetettiin?
Kyllä on laadukasta tämä persujen liikennepoliittinen keskustelukulttuuri.
Liesiä, pesukoneita ja helloja oli olemassa jo silloin, kun ei ollut mitään kodinkoneliikkeen autoja.kodinkoneliikkeen auto toi kotiin asti silloin kun asiakkaalla ei ollut omaa autoa
ihan niinkuin nykyäänkin
jonsei kodinkoneliikkeellä ollut autoa niin laite kuljettiin hevosen kärryssä tai reessäLiesiä, pesukoneita ja helloja oli olemassa jo silloin, kun ei ollut mitään kodinkoneliikkeen autoja.
Vihreät haluavat näköjään palata impivaaralaiseen hevosvetoiseen liikenteeseen. Tosin hevoset ovat aikamoisia päästölähteitä.jonsei kodinkoneliikkeellä ollut autoa niin laite kuljettiin hevosen kärryssä tai reessä