En ihan tosi tiedä, mitä teen tuon vauvan kanssa, joka nytkin huutaa sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
Nukkuu vieressä, kulkee kantoliinassa, joskus vaunuissa.. joka paikassa huutaa. Imetetty, ei varmasti nälkäinen. Kantoliinassa on tyytyväinen nukahdettuaan, herää heti jos pysähdyn. Liina ei siis toimi arkikäytössä pitkiä aikoja esim. ruokaa laittaessa. Tänä aamunakin on herännyt klo 4 aikaan öllistelemään, jonka jälkeen tissille yritti nukahtaa monta kertaa, aina on herännyt huutamaan. Nyt huutaa tuolla perhepedissä, koska tämän 6h rupeaman jälkeen minun oli yksinkertaisesti pakko siirtyä hänen vierestään hetkeksi pois ja alkaa laittaa itselleni ruokaa, kun on hirveä nälkä. Ikää 3kk, koliikit ei tosiaan lopu siihen mennessä, tämä tuntuu vain pahenevan. Olisin mielelläni kiinni vauvassa 24/7 ja olen ollut, mutta sekään ei auta!

meillä ei viihdy selälteen ainakaan pitkän aikaa makaamassa, alkaa heti huuto. sitteri on hyvä kun sitä saa keinutettua, siinä viihtyy kyllä ja sitten sylissä, yleensä pitää nostaa pystyasentoon että on paras olla. toi sitteri on kyllä pelastus! jotain kiikkua mäkin suosittelen jos teillä ei sellaista oo vielä ollu kokeilussa?

niin ja yleensä illalakin nukahtaa sitteriin tai syliin ja sitten kannetaan meiän sänkyyn nukkumaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23400017]No mitäs jos hankit sen koliikkikiikun, jos kerran tykkää liikkeestä.[/QUOTE]

No voi helkkari, enhän ole tiennyt edes tuollaisen olemassa olosta. Jos olisin, olisin jo ostanut! Hyödyttäneekö tuota enää ostaa, jos jo vaikka 1kk päästä helpottaa..

Oletko kokeillut mitään tippoja tms? Meillä auttoi mahavaivaiseen vauvaan 10päivän idoform-maitohappobakteerikuuri. Kaksi sellaista kuuria pikkuvauvaiässä auttoi todella hyvin. Muuten sai aina rela-tippoja paitsi tuon kuurin aikana. Lisäksi ilmavaivoihin on niitä Cuplaton ja Disflatyl-tippoja, niidenkin tehot on aina vähän kyseenalaisia, se mikä toimii yhdellä ei aina toimikaan toisella mut kokeilemallahan se selviää mikä omalle vauvalle sopii! :) Tsemppiä!

Uskon, että on raksasta, mutta uskon myös että lähes jokainen vauva itkisi kun jätetään yksin sänkyyn. Ainakin meillä näin. Sitterissä keittiöön katsomaan sun touhuja?

http://kulmakauppa.uusisuomi.fi/fin/search/151821.htm Netissä ei uusia ollut, mutta käytettyjä oli vaikka kuinka, tuossa on kuva millanen se on. Periaatteessa pattereilla toimiva sitteri joka heiluu ja nopeutta pystyy säätämään.

No voi helkkari, enhän ole tiennyt edes tuollaisen olemassa olosta. Jos olisin, olisin jo ostanut! Hyödyttäneekö tuota enää ostaa, jos jo vaikka 1kk päästä helpottaa..

meillä oli kuopuksella koliikkikeinu. aina hetkeksi sai kädet vapaiksi ja vauva torkkui pieniä uniakin siinä. muuten vaan aika auttaa. mulla on molemmat vauvat olleet sylissä ensimmäiset kuukautensa. nopeasti ne kasvaa ja mennä vilistävät pian omia menojaa. meidän koliikkikeinussa sai lasta pitää 9kg asti ja siihen asti lapsi siinä olikin. vähemmän tosin kun kasvoi. osta ihmeessä. myyt sitten kun jää tarpeettomaksi

Meiltä tuollaiselta tapaukselta löytyi lopulta maito- ja muita allergioita. Nukkkui yöt kohtuullisesti (perhepedissä, söi 3-6 kertaa yössä tuon ikäisenä), mutta päivät oli yhtä kanniskelua liinassa, ja nimenomaan liikkeessä, paikalleen ei saanut pysähtyä. Oli selkeästi vatsavaivainen, rela- tai mitkään Cuplaton-tipat ei auttaneet lainkaan.

Hieman huvittaa nää neuvot "laita lattialle lelujen kanssa", "ota keittiöön sitterissä"... Jos vauvalla on oikeasti masu kipeänä, ilmavaivoja, allergiaa tms. ei siinä paljon lelut auta. :(

Jos sinusta tuntuu että kyse voisi olla allergiasta, kokeile jättää itseltäsi kaikki maitotuotteet 2 viikoksi pois, kalkkia purkista tilalle.

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=687153&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10117

netanttilassa olis myynnissä ny...

mun anoppi osti vauvalle sen koliikkikeinun. maksoi 70€ vissiin. myin sen 50€:lla kun lapsi kasvoi ja otin siitä rahat turvaistuimeen :) keinu oli useankin käyttökuukauden jälkeen uudenveroisessa kunnossa. ei mitään vikaa, ei tarhroja tms..

Hieman huvittaa nää neuvot "laita lattialle lelujen kanssa", "ota keittiöön sitterissä"... Jos vauvalla on oikeasti masu kipeänä, ilmavaivoja, allergiaa tms. ei siinä paljon lelut auta. :(

.

näinpä. meillä esikoinen huusi 3kk enkä mä nukkunu juuri koskaan ku lapsi nukkui vaan sylissäni tai liikkuvissa rattaissa. olis tuolloin jo pitänyt se koliikkikeinu olla. mulla onkin tapana sanoa että suurinta lepoa oli ne mun jokapäiväiset 2-3h kävelylenkit kun sai vaan kävellä hiljasuudessa ja omissa ajatusissaan, vauva nukkui vaunuissa tyytyväisenä

Meillä samanikäinen ei myöskään viihdy sängyllä, varsinkaan yksin jätettynä. Babybjörn-sitterissä saa jo itselleen potkittua vauhtia ja siitä seurailee mielellään ympäristön tapahtumia. Samoin viihtyy ok ihan lattialla vatsallaan tai selällään kun on leluja ja seuraa ympärillä.

Meillä ainoan avun toi ison jumppapallon päällä hytkyminen. Rauhoittui ja yleensä nukahtikin siihen. Joskus auttoi pari minsaa, joskus hytkyin Frendien ajan pallon päällä. Ainut vika oli että oltiin ekat 6kk täysin koukussa siihen isoon palloon kun koliikkikuukausien jälkeen se jäi "päälle" ja oli helpoin tapa nukuttaa vauva.

Huusi sängyssä jo valmiiksi ja sitten nousin hetkeksi pois. Nyt on tuossa vieressä lattialla. Yleensä nämä huutamiset liittyy nukahtamistilanteisiin, muulloin on kyllä tyytyväinen mutta kun yrittää nukahtaa ja nukkuu ne useat päiväunet (tai yritelmät, pituus tänä aamunakin oli sen 10min) niin sitä huutoa tulee helposti muutama tunti päivässä. Jos olisi allergiaa, kai huutaisi muinakin hetkinä kuin nukkumaan käydessä/unta hakiessa?

huusi kanssa jatkuvasti. rauhoittui vain kun oli koko ajan tissi suussa. neuvolassa kysyttiin että miten jaksan. että huutoon ei muu auta kuin tuo että tissi suussa. no ei siinä mitään minä pidin sitten niin ja kyllä se rupes helpottaa siinä 3kk iässä. uskon että sullakin helpottaa kohta. se tuli se helpotus 'kuin seinään' siis yht -äkkiä.
itse ajattelin että se johtui turvattomuuden tunteesta (ehkä) oli joutunut alussa oleen sairaalassa viikon. eli läheisyys helpotti.
itse nukutin tissill ja oli tossa äitiyspakkauksessa olevan makuupussin sisällä. kun nukhti varovasti tissi suusta ja hiljaa kannoin sänkyyn. kokeileppa tätä

Huusi sängyssä jo valmiiksi ja sitten nousin hetkeksi pois. Nyt on tuossa vieressä lattialla. Yleensä nämä huutamiset liittyy nukahtamistilanteisiin, muulloin on kyllä tyytyväinen mutta kun yrittää nukahtaa ja nukkuu ne useat päiväunet (tai yritelmät, pituus tänä aamunakin oli sen 10min) niin sitä huutoa tulee helposti muutama tunti päivässä. Jos olisi allergiaa, kai huutaisi muinakin hetkinä kuin nukkumaan käydessä/unta hakiessa?

En oikein alkuperäisestä teksistä ymmärtänyt että huutaa vain nukkumaan käydessä, käsitin että huutaisi koko ajan (liinassakin jos pysähdyt yms.). Vauvallasi on siis vaikea saada saada itsensä uneen? Mutta miksiköhän nukkuu tosi lyhyitä päiväunia, joskus vain 10 min?

Meillä siis allergikko nukkui nimenomaan lyhyitä pätkiä päivisin, vain liikkuvissa olosuhteissa. Ja esikoisella oli koliikki, hän nukkui vain pieniä pätkiä (max vartin-20 min. päivisin) paikallaan, vaunulenkiltä heräsi heti jos kärryt pysähtyi yms. Mutta tähän auttoi aika, n. 3kk vanhana alkoi nukkumaan paremmin ja monen tunnin iltahuudotkin loppui kokonaan.

Vauvat itkee helposti sen pari tuntia päivässä, vaikkei olisi mitään erityistä "vikaa"/hätää.

Anteeks ny, mutta ihan normaalilta vauvalta kuulostaa :D Siis eihän se koko aikaa huuda, jos huutaa vain yrittäessään saada unenpäästä kiinni? Jotkut (pienet) vauvat vaatii sen jatkuvan liikkeen nukkuakseen, nimimerkillä kokemusta on... kyllä se ajanmyötä helpottaa. Itsekin oon laittanut useamman kuukauden niin ruokaa kuin pyykkejäkin samalla kokoajan heiluen ja hytkytellen :D

Yhteistyössä