En hyväksy munasolujen luovutusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaja

Vieras
Mä en kyllä haluis synnyttä kenenkään muun lasta, hyi. Enkä tukea sellasta toimintaa. Hirveesti riskejä ja kaikkea. Kiva kun tämä "äiti" on synnyttänyt mutta kuitenkaan lapsi ei näytä häneltä, tulee varmasti paljon outoja tilanteita. Joku sanoo että näyttää ihan sinulta ja sitten pitää korjata ettei olekaan biologinen äiti (ja varmasti vielä vaikeampaa selittää lapselle)

Mä adoptoisin mielummin. Kuinka pitkälle sitä pitää mennä että saa kokea synnytyksen ja raskauden?

No voi herranjee !!! Eihän sitä ole pakko sanoa kenellekkään mitään millä keinoin se lapsi on saatettu alulle. Ei meidänkään lapset suoraa ole kummankaan vanhemman näköisiä. Näyttävät ihan itseltään :D

Jos joku sanoo että lapsi näyttää äidiltään miksi pitäisi korjata että ei se mun biologinen lapsi ole? Eikä kaikki muutenkaan näytä hirveemmin vanhemmiltaan. Enkä ymmärrä miksi pienelle lapsellekaan tarvis jostain munasoluista ruveta selittään.

olen raskaana rv32. miehen siittiöt ja luovutettu munasolu. omat munasarjat eivät toimi kunnolla. muuta vaihtoehtoa ei ollut. yritimme luomuna 4 vuotta ja lapsettomuushoitoja 2 vuotta. olen iäti kiitollinen luovuttajalle.

ai niin. pitäisikö mun erota kirkosta tai jotain? asettua kivitettäväksi?

... siis hyväksyä mitään. Mä sitten taas en ymmärrä, miksi kukaan kokee asiakseen kommentoida tuota, kun se ei selkeästi kosketa (ainakaan nyt) sinun elämääsi. Ei kukaan varmasti haluakaan sinun synnyttävän kenenkään lasta ja jos et ole kokenut lapsettomuutta, niin ole hyvä ihminen kommentoimatta. Tosiasia kun on, että hedelmöityshoidoilla (myös luovutetuilla soluilla) alkunsa saaneet lapset ovat synnyttävän äidin ja isän OMIA. Eivät sukusoluja luovuttaneiden ihmisten lapsia. Minulle henk. kohtaisesti olisi aivan sama, onko lapseni saanut alkunsa minun soluistani vai ei, jos minä olisin häntä kantanut kohdussani raskausajan ja synnyttänyt, niin olisin hänen ainoa äitinsä. No, minä olen saanut lapseni tuon mainitsemasi adoption kautta ja olen myös nyt omien lapsieni OIKEA ÄITI. Lapsillani on/saattaa olla jossain biologiset vanhemmatkin, mutta biologia ei tee heistä oikeampia kuin tämä yhdessä eläminen ja kasvaminen. Sitten vielä kerran haluan kertoa sinullekin, että ei adoptio ole lapsettomuushoitoa eli adoptiota ei voi lapsettomuushoitoihin verrata. Se on aivan oma, moninainen prosessi eikä suinkaan anna kenellekään lasta automaattisesti tai sovellu kaikille lapsettomille ihmisille tavaksi saada lapsia!

Olisithan voinut vaikka adoptoida mieluummin, kun väkisellä yrittää raskautua ja synnyttää. Ja vielä 4 vuotta... tuossa ajassa olisit ehtinyt melkein kahdesti adoptoimaan.

Sulla taitaa olla hieman matikka hakusessa ;) Kotimaisessa adoptiossa odotusajat ovat tällä hetkellä keskimäärin 5-6 vuotta ja kansainvälisessäkin adoptiossa prosessissa menee keskimäärin 4-5 vuotta...Joten millä ilveellä neljässä vuodessa olisi voinut melkein kahdesti adoptoida?

Sulla taitaa olla hieman matikka hakusessa ;) Kotimaisessa adoptiossa odotusajat ovat tällä hetkellä keskimäärin 5-6 vuotta ja kansainvälisessäkin adoptiossa prosessissa menee keskimäärin 4-5 vuotta...Joten millä ilveellä neljässä vuodessa olisi voinut melkein kahdesti adoptoida?

Siksi siinä olikin se melkein sana. Vastaus oli aloittajan ensimmäiseen "mieluummin adoptoisin, kuinka pitkälle sitä pitää mennä..." -kirjoitukseen viitaten hivenen liioiteltu.

Mä en kyllä haluis synnyttä kenenkään muun lasta, hyi. Enkä tukea sellasta toimintaa. Hirveesti riskejä ja kaikkea. Kiva kun tämä "äiti" on synnyttänyt mutta kuitenkaan lapsi ei näytä häneltä, tulee varmasti paljon outoja tilanteita. Joku sanoo että näyttää ihan sinulta ja sitten pitää korjata ettei olekaan biologinen äiti (ja varmasti vielä vaikeampaa selittää lapselle)

Mä adoptoisin mielummin. Kuinka pitkälle sitä pitää mennä että saa kokea synnytyksen ja raskauden?

Katsos kun se lahjasoluilla lapsen saaminen on niin paaaaaaljon helpompaa kuin adoptio. Kukaan ei pengo sinun elämääsi, kotonasi ei ravaa sossuja, tilejäsi ei tarkasteta, sinua ei vaadita todistamaan kelvollisuuttasi vanhemmaksi mitä ihmeellisemmin keinoin (ei esim tarvitse tehdä sossuille kirjallista selvitystä seksielämästäsi ja sen merkityksestä parisuhteessasi) yms. yms. Lisäksi kun itse synnytät lapsen, sinun ja ennenkaikkea lapsen ei tarvitse jatkuvasti kuunnella vieraiden loukkaavia kommentteja siitä, kuinka lapsi ei ole omasi ja että ne biot ovat "oikeat vanhemmat"...Niin ja luovutetuilla soluilla se odotus kestää sen saman 9kk kuin muillakin, ei 5 vuotta niin kuin adoptiossa.

Yhteistyössä