En haluaisi lopettaa imetystä, mutta kun tuo puree!! :( *vinkkejä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dawN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dawN"

Vieras
Elikkäs elikkäs. 8kk vauva ja neljä hammasta. Ja JOKA imetyskerralla puree.. joskus heti alussa, joskus siinä lopussa. Ja puree kovaa... Huoh.

Onko tuo nyt tollainen purija, vai saako tuota kitkettyä pois? Koska sattuu kyllä senverran kamalasti, että lopetan kohta imettämisen tämän takia :(. Onko muilla kokemusta/vinkkejä?

koita vielä jatkaa.. halitus.

Minulla 1v3kk ja nyt ollut purematta 2viikkoa, siinä olikin kahden viikon puremisjakso ja verille meni tissit. Minä lopettelen ihan näinä viikkoina imetyksen kokonaan. aina kun lapsi puri sanoin EI! ja lopetin imettämisen sillä kertaa, vissiin sitten tehos tuo :)

[QUOTE="dawN";27574767]En kyllä ole.. auttaisikohan ne? Onko niitä vaikea käyttää?[/QUOTE]

Ei ole vaikeeta, kunhan sen kiinnitystekniikan ensin oppii :D Noin isolla muksulla varmaan riittäis, että vaan iskee kumin paikoilleen, kyllä se vauva sen imee paikoilleen.

Meillä auttoi se kun kerran vahingossa kiljasin tosi kovaa kun puri. Pelästy sitä ja jäi sillä kertaa maito saamatta, mutta sen jälkeen ei purrut. Kuopukselle kokeilin samaa keinoa ja pureminen loppui.

[QUOTE="vieras";27574866]Meillä auttoi se kun kerran vahingossa kiljasin tosi kovaa kun puri. Pelästy sitä ja jäi sillä kertaa maito saamatta, mutta sen jälkeen ei purrut. Kuopukselle kokeilin samaa keinoa ja pureminen loppui.[/QUOTE]

Mä oon kyllä kiljunut, koska saattuuhan se ihan pirusti. Tyyppi vaan päästää irti ja katsoo hetken mua hämmentyneenä. Ja sitten alkaa hamuamaan, että "lisää lisää". Pitäis varmaan kijua kovempaa. Tai päästää joku muu odottamaton ääni.

Ja välillä tosiaan jää maito saamatta sillä kertaa jos puree. Mutta pakko sitä maitoa on sitten taas myöhemmin tarjota ja puree taas. :(

Jospa tää olisi joku vaihe vaan. Veriset nännit ei vaan nyt kauheasti innosta...

[QUOTE="Vieras";27574883]Meillä autto kun sanoi tiukasti ei ja pisti muksun lattialle ja tissin piiloon. Meillä se oli selkeä merkki siitä et ei ollu enää/vielä nälkä.[/QUOTE]

Aluksi mäkin oletin että johtui tästä. Mutta kun tuo puree siis joka kaerta. Vaikka olisi koko yön syömättä, niin aamulla imetys alkaa puremisella. Ja silloin kyllä on selvästi jo nälkä..

mä olen pitänyt sormea valmiina ja tunkenyt ikenien väliin niin että saa nännin vedettyä pois välistä. Syöminen loppuu siihen ja nostan lattialle. Meillä vauva alkaa pura, jos ei tissistä heru riittävän nopeasti maitoa, odottelen sit että alkaa herua, nostan takasin rinnalle(näin ainakin meillä hoituu ilman puremisia, jos vauvalla on selkeästi nälkä)

[QUOTE="äityli";27574920]lopeta imetys ja hanki uus vauva niin saat taas imettää.=)[/QUOTE]

Heh :D Mielummin imettäisin tämän 1v asti ja sitten saisi lehmät hoitaa maidonjakelun. :D Mutta ehkä tämä nyt vaan haluaa sitten siirtyä korvikkelle muutamaksi kuukaudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27574929:
mä olen pitänyt sormea valmiina ja tunkenyt ikenien väliin niin että saa nännin vedettyä pois välistä. Syöminen loppuu siihen ja nostan lattialle. Meillä vauva alkaa pura, jos ei tissistä heru riittävän nopeasti maitoa, odottelen sit että alkaa herua, nostan takasin rinnalle(näin ainakin meillä hoituu ilman puremisia, jos vauvalla on selkeästi nälkä)

Thanks for the tips ;)

Minä tein niin, etttä kun tyttö puri niin kiljaisin (no se tulee jo automaattisesti kun sattuu). Katsoin vauvaa silmiin ja sanoin vielä, että EI ja laskin lattialle olipa imetys missä vaiheessa tahansa enkä kiinnittänyt pieneen hetkeen mitään huomiota vauvaan (ehkä n. 30 sekuntia-minuutti).. Toki pärähti yleensä itkuun kun tissi vietiin pois, mutta en antanut sen vaikuttaa. Jos vauvalla vielä oli nälkä, niin sen jälkeen takaisin tissille tietenkin tai jos ei ollut enää nälkäinen niin sitten alettiin touhuamaan muuta. Viikon ajan n. kerran päivässä kokeili puremista tämän jälkeen, mutta sitten jälkeen lopetti kun leikki ei osottautunut hänen kannaltaan kivaksi. Oli tuolloin juuri 8-9 kk:n ikäinen. Ei purrut kertaakaan sen jälkeen ja imetyksen lopetin 1v1kk:n iässä.

Yhdyn "nannan" vinkkeihin, toimi myös meillä. Tosin kun kiljuin niin meidän 1v tyttö alkoi aina nauraa räkättää, mutta kun jäi hetkeksi ilman huomiota niin tajusi että pureminen on epäedullista... Se oli siis
vaihe, joka meni ohi n. parissa viikossa. Tämän jälkeen imetin vielä 4kk ja kaikki meni hyvin. Onneksi en lopettanut! Tsemppiä :)

Mä oon vaan ottanut tissin suusta pois, jos vauva on purenut ja lopettanut sen imetyskerran siihen. Nopeasti vauvat ovat oppineet, että jos puree, tissi otetaan pois ja pureminen on loppunut.

Meillä loppui imetys juurikin 8kk:n ikäisenä puremiseen. Kiljuin, otin tissin pois, jätin huomiotta... mikään ei tehonnut :( Mulla vaan meni hermo siihen ja kun poika iloisena alkoi juoda pullosta, niin siihen jäi. Olisin halunnut imettää ainakin 1-vuotiaaksi saakka, mutta minkäs teet. Ihan ok tuo 8 kuukauttakin.