en halua tätä..en vaan pysty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikea tilanne.

Aika ei taida olla kuitenkaan oikea? Ehkäpä elämäntilanteen pitäisi olla erilainen että jaksaisit raskauden. Taustojahan en tiedä... Sinä olet raskaana, sinä päätät. Miehen mielipidettä voi toki kunnioittaa, mutta jos mielenterveys on vaarassa, ei ole mitään järkeä saada vielä perheenlisäystä siihen tilanteeseen.

Mensitkö vaikka neuvolaan juttelemaan hoitajan kanssa. Et taatusti ole ainut ja ensimmäinen vastaavassa tilanteessa.
Stemppiä sinulle, päädyitpä mihin ratkaisuun vain.

T. Samassa tilanteessa ollut

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Ei ap:n raskaus ole keneltäkään raskautta toivovalta pois. Ihan turha sellaisesta nillittää. Elämäntilanteita on erilaisia, ja kaikkiin niistä ei sovi perheenlisäys. Lopputulos voi pahimmillaan olla sellainen, millaisista luetaan sitten lööpeistä.

Raskausaikana hormonit saavat aikaan monenmoista mielialan muutosta. Välillä pelottaa tulevaisuus vauvan kanssa, välillä sitä on onnensa kukkuloilla, joskus saattaa tuntuu siltä, että ei haluakaan vauvaa. Toisena hetkenä sitten mikään ei ole tärkeämpää kuin vauva. Synnytys saattaa iljettää ja pelottaa. Sinun kannattaisi nyt päästä puhumaan jonkun puolueettoman kanssa, jotta voisit selvitellä omia tuntemuksiasi.

Tsemppiä ja voimia!

[QUOTE="Abc";24815087]Ei ap:n raskaus ole keneltäkään raskautta toivovalta pois. Ihan turha sellaisesta nillittää. Elämäntilanteita on erilaisia, ja kaikkiin niistä ei sovi perheenlisäys. Lopputulos voi pahimmillaan olla sellainen, millaisista luetaan sitten lööpeistä.[/QUOTE]

Vaikkei olekaan keneltäkään pois niin ihmisille voi tulla paha mieli myös asioista, jotka eivät ole itseltä pois. Aika harvat asiat loppujen lopuksi ovat itseltä pois. Ja kirjoitin muistaakseen vain, että tilanteeni takia vaikea osottaa tässä asiassa myötätuntoa. Samoin kun sinu näyttää olevan vaikea osottaa myötätuntoa ihmiselle, joka haluaisi tulla raskaaksi mutta ei tule. Että sellaista nillitystä!

Minunkin mielestäni on aivan turha alkaa valittaa, että minä en tule raskaaksi ja sinä valitat siinä ettet halua lasta. Sillä logiikalla, kukaan ei saisi valittaa mistään koska jollakin on aina asiat huonommin, ja joku muu taas tekisi mitä vain jos olisi samassa tilanteessa kun valittaja. Sillä logiikalla lasta hyvin paljon toivovat ja vaikeasti raskautuvat eivät saisi valittaa esimerkiksi väsymystään kun pitäisi olla vain iloinen, että vihdoin sai sen lapsen. Tilanteita on erilaisia, ja toisen raskaus ei ole lapsettomalta pois mitenkään, ja jos ihminen ei pysty asettumaan toisen saappaisiin ollenkaan täytyy olla aika itsekäs. On sitäpaitsi normaalia tunteita monenlaisia tunteita raskaana ollessa. Hormonit ovat aivan sekaisin, ja edessä on suuri elämänmuutos. Tyhmä tuomitsee, viisas neuvoo ja tukee.

[QUOTE="vieras";24815181]Minunkin mielestäni on aivan turha alkaa valittaa, että minä en tule raskaaksi ja sinä valitat siinä ettet halua lasta. Sillä logiikalla, kukaan ei saisi valittaa mistään koska jollakin on aina asiat huonommin, ja joku muu taas tekisi mitä vain jos olisi samassa tilanteessa kun valittaja. Sillä logiikalla lasta hyvin paljon toivovat ja vaikeasti raskautuvat eivät saisi valittaa esimerkiksi väsymystään kun pitäisi olla vain iloinen, että vihdoin sai sen lapsen. Tilanteita on erilaisia, ja toisen raskaus ei ole lapsettomalta pois mitenkään, ja jos ihminen ei pysty asettumaan toisen saappaisiin ollenkaan täytyy olla aika itsekäs. On sitäpaitsi normaalia tunteita monenlaisia tunteita raskaana ollessa. Hormonit ovat aivan sekaisin, ja edessä on suuri elämänmuutos. Tyhmä tuomitsee, viisas neuvoo ja tukee.[/QUOTE]

Ja sinun kommenttisiko kertoo suuresta empatiasta lapsetonta kohtaan?! Et ilmeisesti ymmärrä, että lapsettomuus voi olla erittäin raskas taakka lasta toivovalle! Mutta turha tulla vinkumaan, vai? Onko tavoitteesi tuoda vain lisää tuskaa lapsettomalle? Senkin itsekäs ;)

[QUOTE="vieras";24815181]Minunkin mielestäni on aivan turha alkaa valittaa, että minä en tule raskaaksi ja sinä valitat siinä ettet halua lasta. Sillä logiikalla, kukaan ei saisi valittaa mistään koska jollakin on aina asiat huonommin, ja joku muu taas tekisi mitä vain jos olisi samassa tilanteessa kun valittaja. Sillä logiikalla lasta hyvin paljon toivovat ja vaikeasti raskautuvat eivät saisi valittaa esimerkiksi väsymystään kun pitäisi olla vain iloinen, että vihdoin sai sen lapsen. Tilanteita on erilaisia, ja toisen raskaus ei ole lapsettomalta pois mitenkään, ja jos ihminen ei pysty asettumaan toisen saappaisiin ollenkaan täytyy olla aika itsekäs. On sitäpaitsi normaalia tunteita monenlaisia tunteita raskaana ollessa. Hormonit ovat aivan sekaisin, ja edessä on suuri elämänmuutos. Tyhmä tuomitsee, viisas neuvoo ja tukee.[/QUOTE]

Minä en ainakaan viitsi valittaa väsymyksestä, kun tään lapsen vihdoin sain.

Ihan pohjustukseksi, olen varsin empatiakykyinen ihminen.

Empatiani ovat ap:n puolella, koska hän on joutunut hankalaan tilanteeseen, puun ja kuoren väliin. Taustojahan emme tiedä, mutta ihmisillä voi olla mitä kamalampia suhdevirityksia ja elämäntilanteita, joihin nyt vain ei ole mahdollista tai järkevää saada lasta. Silloin ei yhtään auta, että lapsettomuudesta kärsivät syyllistävät. Hyvin epäempaattista sekin ja asiaa katsellaan vain omasta näkövinkkelistä eikä nähdä toisen hätää.

Toivon kaikille lasta toivoville pikaista raskautumista. Jos itse kärsisin lapsettomuudesta, en ehkä pyörisi kaksplus- tai vauvalehden keskustelufoorumeilla, koska sehän on kuin veistä kääntäisi haavassa. Totta kai täällä saa olla, mutta pahaa mieltä se varmasti tuottaa. Vertaistukea lapsettomuuteen saa muualtakin.

En ole mikään abortin kannattaja, mutta joissain tapauksissa se on hyvin perusteltua ja se ei ole laspettomuudesta kärsiviltä pois. Ei ole, vaikka lapsettomuudesta kärsivän affektit niin sanoisivatkin.

Anteeksi vaan, että kerroin mielipiteeni. Ei minua muut ole irl itsekkääksi sanoneet, mutta ehkä tuon yhden kirjoitukseni perusteella voi sitten tuollaisen tuomion antaa. Enkä ole mielestäni tuominnut, kertonut vain miltä tuntui lukea tuosta.

Abc, en tiedä, ketä tarkoitit vai kaikkia, mutta itse en ole lapseton. Yrityksessä on toinen lapsi, jota emme ilmeisesti koskaan tule saamaan. Olen ikionnellinen, että on kuitenkin yksi suotu.

Ja vaikea sanoa mutään tarkempaa ap:lle, kun ei ole taustoista tietoa, mutta ilmeisesti hänellä ainakin on mies, joka haluaa lapsen.

I rest my case...

Tämä on ihan hullu palsta. Kaikki sanomiset väännetään ihan tunnistamattomiksi. Mistä tämä kaikki aggressio kumpuaa? Aika pelottavaa porukkaa meidän äitien joukosta löytyykin.

Tsemppiä ap:lle! Yritä päästä neuvolapsykologille. Se taitaa olla oikea osoite sinun kohdallasi. Näillä nettipalstoilla tuntuu olevan aikamoinen lynkkausmieliala ja oikeanlaista tukea ei löydy. Harmi.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="Abc";24816007]I rest my case...

Tämä on ihan hullu palsta. Kaikki sanomiset väännetään ihan tunnistamattomiksi. Mistä tämä kaikki aggressio kumpuaa? Aika pelottavaa porukkaa meidän äitien joukosta löytyykin.

Tsemppiä ap:lle! Yritä päästä neuvolapsykologille. Se taitaa olla oikea osoite sinun kohdallasi. Näillä nettipalstoilla tuntuu olevan aikamoinen lynkkausmieliala ja oikeanlaista tukea ei löydy. Harmi.[/QUOTE]

Mielestäni en vastannut mitenkään aggressiivisesti, mutta sinulla näyttää olevan erilainen tapa tulkita kuin minulla.

[QUOTE="miia";24815050]ukko uhkaa häipyä jos sen teen[/QUOTE]

Jos ukko uhkaa häipyä, jos teet abortin, anna hänen mennä. Tai jos hän uhkaa häipyä, jos et tee aborttia, älä roiku hänessä.

Tässä kohden sinun on mietittävä, mitä ITSE haluat tehdä lapsen suhteen. Mies, joka uhkaa erolla heti olosuhteiden muuttuessa, poistuu kuvioista joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin. Siinä sitten yksin tai lapsen kanssa ihmettelet, että miksi kummassa annoit miehen päättää asiasta puolestasi. Siinä kohden on tärkeää, että olet valinnut nyt oikein ja omista lähtökohdistasi, synnyttääkö vaiko abortoida.

Yhteistyössä