En halua kertoa vauvanyrityksestä kellekään. Jos tulisin raskaaksi, pitäisimme asian salassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme yrittäneet vauvaa nyt 3 kk ajan tuloksetta. Emme ole kertoneet kenellekään, edes lähimmille ystäville, asiasta.

Vauvaa olemme silti toivoneet jo kohta vuoden ajan, ja koimme 8 kk sitten varhaisen keskenmenon. Ehdimme parin viikon ajan juuri iloita raskaudesta.

Keskenmenon jälkeen meillä ei ollut pitkään aikaan mahdollista yrittää, mikä oli varsinkin minulle vaikea pala.

En jotenkin jaksa uskoa, että meille vielä jossain vaiheessa tulee lapsi :(
Miehelleni en viitsi kovin paljon purkaa näitä asioita, ettei hänelle tule paineita minun raskaaksi saattamisestani.

Jos tulisin raskaaksi, haluaisin pitää asian mahdollisimman pitkään salassa, koska en jaksaisi luottaa että raskaus sujuu ongelmitta loppuun asti, ja saisimme vauvan syliimme.

Miten saisin hieman positiivisemman asenteen vauvanyritykseen?

Jos jotain tuossa keskenmenossa on positiivista (tiedän, että on vaikeaa ajatella näin), niin tiedät voivasi tulla raskaaksi. Todennäköisesti tulet uudestaan raskaaksi ja pian teillä on pieni nyytti sylissä :) Onnea yritykseen!

Tsemppiä vauvautumiseen :)

Ei mekään kerrottu vauvanyrityksestä kellekään kuin vasta rv 12 jälkeen ja oltiin yritetty 2½ vuotta!

Minusta on oikeastaan ihan älytöntä mainostaa niin henkilökohtaista asiaa kuin lapsi ja raskausyritys, kun ei ole takeita tuleeko edes raskaaksi! Meille se ei ollut helppoa ja oli kipeä asia, kun kaveripiirissä niin mainostettiin että nyt me yritetään pikkukakkosta tms. ja olivat raskaana heti tai kohta ja itse vain yritti ja yritti ja pettyi joka kuukausi...lapset saadaan, niitä ei tehdä.

Ja sulla ap hyvät mahdollisuudet raskautua jos olet jo aikasemmin ollut raskaana.

Oletko puhunut kenellekkään keskenmenosta? Mietin vaan, että lähtisikö pieni taakka sydämeltä jos asiaa purkaisi ystävälle?

Onko ketään jolle voisit luotamuksellisesti kerota vauvahaaveista ja iloita niistä haaveista edes?

tiedän kuinka rankkaa keskenmenot on .Itse koin ennen esikoista keskenmenot rv 19( jouduin synnyttämään) ja rv 12 jonka jälkeen vasta sain pikkuisen syliini ja kun 2
alettiin keskustelemaan ja yrittämään sain 2 kesken menoa rv 7 jonka jälkeen syntyi 2 kakkosen ja 3 välissä ei ollut keskenmenoja :) joten aina ei voi tietää miten menee mutta onnea yritykseen :)

Jos jotain tuossa keskenmenossa on positiivista (tiedän, että on vaikeaa ajatella näin), niin tiedät voivasi tulla raskaaksi. Todennäköisesti tulet uudestaan raskaaksi ja pian teillä on pieni nyytti sylissä :) Onnea yritykseen!

Sitä olen itsellenikin yrittänyt vakuutella. Että kyllä voisi kuvitella, että jossakin vaiheessa saisimme lapsen, kun olen kuitenkin kerran tullut raskaaksi.

Kiitos tsempistä :)

Tsemppiä vauvautumiseen :)

Ei mekään kerrottu vauvanyrityksestä kellekään kuin vasta rv 12 jälkeen ja oltiin yritetty 2½ vuotta!

Minusta on oikeastaan ihan älytöntä mainostaa niin henkilökohtaista asiaa kuin lapsi ja raskausyritys, kun ei ole takeita tuleeko edes raskaaksi! Meille se ei ollut helppoa ja oli kipeä asia, kun kaveripiirissä niin mainostettiin että nyt me yritetään pikkukakkosta tms. ja olivat raskaana heti tai kohta ja itse vain yritti ja yritti ja pettyi joka kuukausi...lapset saadaan, niitä ei tehdä.

Ja sulla ap hyvät mahdollisuudet raskautua jos olet jo aikasemmin ollut raskaana.

Itsekin olen ajatellut niin, että olisi aika kamalaa, jos emme koskaan tulisi saamaan lasta, ja olisimme yrityksestä kovasti puhuneet.

Myöhemmin voisin puhua näistä asioista (lapsen yrityksestä ja keskenmenosta) jos siis saisimme vauvan syliimme.

Luulkoon muut siihen asti vaikka niin, ettemme edes halua lapsia.

Oletko puhunut kenellekkään keskenmenosta? Mietin vaan, että lähtisikö pieni taakka sydämeltä jos asiaa purkaisi ystävälle?

Onko ketään jolle voisit luotamuksellisesti kerota vauvahaaveista ja iloita niistä haaveista edes?

En ole puhunut kellekään keskenmenosta.

Se tuntuisi vaikealta, sillä juuri nyt moni ystäväni on saanut vauvan, ja meidänkin "vauva" olisi syntynyt samoihin aikoihin näiden ystävieni vauvojen kanssa.

Vaikka ei kai näin aikaisen vaiheen keskenmenoa "saisi" surrakaan, sillä haaveet siinä vain kuolivat, ei vielä oikea vauva.

tiedän kuinka rankkaa keskenmenot on .Itse koin ennen esikoista keskenmenot rv 19( jouduin synnyttämään) ja rv 12 jonka jälkeen vasta sain pikkuisen syliini ja kun 2
alettiin keskustelemaan ja yrittämään sain 2 kesken menoa rv 7 jonka jälkeen syntyi 2 kakkosen ja 3 välissä ei ollut keskenmenoja :) joten aina ei voi tietää miten menee mutta onnea yritykseen :)

Opettele, hyvä ihminen, välimerkkien käyttö. Kirjoituksesi on käsittämätöntä.

Yhteistyössä