En enää kestä tätä kutinaa!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja raaps raaps
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.
Liikaa D-vitaminin oire (kutina) joka minulle aiheutti korvan sisällä voimakasta kutinaa sekä myöskin selässä.
Lopetin D vitamiinin syöntiä ja kutina häipysi kahdessa päivässä
[/QUOTE]huh sentään!
 
vierailija
mä en tiedä mistä tuo neljä tuohon tuli, siis päivässä yhteensä sata mikrogrammaa. En mä tiedä...kävin googlettamassa noita oireita yliannostuksesta, ja multa löytyy kaikki. Mitäs nyt? Täytyykö mennä lääkäriin vai riittääkö etten enää ota yhtään pilleriä, lähteekö oireet itsestään pois vai soitetaanko lanssi...?
10 vuotta sitten alkanut tuo "katastrofi"?
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Kyllä se päätyy sun hanaveteenkin ennenpitkää😉
 
vierailija
mä en tiedä mistä tuo neljä tuohon tuli, siis päivässä yhteensä sata mikrogrammaa. En mä tiedä...kävin googlettamassa noita oireita yliannostuksesta, ja multa löytyy kaikki. Mitäs nyt? Täytyykö mennä lääkäriin vai riittääkö etten enää ota yhtään pilleriä, lähteekö oireet itsestään pois vai soitetaanko lanssi...?
Mitä teit?
 
vierailija
Siis ainahan nuo voi olla migreenin oireita ja migreenillä en tarkoita miään pääkipuun liittyviä asioita, mutta tn. ruokavalio: huomasin juuri hölmönä että eukkoni oli popsituttanut minulla raskauden ajan multitabs vitamiineja, missä A/D liian kova, seukrauksena akuutti selän, pään ja kaulan alueen kuivuminen. Olin tyhmä, onneksi asia nyt korjattu!
Huh huh
 
vierailija
Jos todellakin syöt tuon määrän niin on hyvin todennäköistä, että kyseessä on ylinannostuksen aiheuttama reaktio.
Eikä kesällä tarvitse D- vitamiinia, auringosta saa riittävästi.
D- vitamiini voi kumuloitua elimistöön, ei ole vesiliukoinen vitamiini. Voi tulla jopa myrkytysoireita.
[/QUOTE]iho sen valmistaa ja siihen se tarvii kolesterolia
 
vierailija
Voi olla myös syyhy, meidän perheessä ollut kutinaa syyskuusta asti, ja nyt vasta pojalle tuli tunnistettavia käytäviä käsiin. Kerran käytiin lääkärissäkin, mutta ei missään nimessä ollut syyhyä. Itsellä ei vieläkään ole mitään käytäviä tai oikein näppylöitäkään.
 
vierailija
Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.

Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!

Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.

Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Hyvä!
 

Yhteistyössä