vierailija
Mäntysoopaa.Eikun ei pidä käyttää shampoota vaan palasaippuaa vain.
Mäntysoopaa.Eikun ei pidä käyttää shampoota vaan palasaippuaa vain.
Ohhoh!Loppui kutina, kun lopetin vehnän kaikenlaisessa muodossa käytön. Kannattaa kokeilla!
Yli 10 vuotta sitten. Onko vaiva kadonnut?Oletko lisännyt D-vitamiinin tai jonkin lisäravinteen käyttöä? Jos olet, niin lopetapa pariksi kuukaudeksi ja katso vaikuttaako se.
Liikaa D-vitaminin oire (kutina) joka minulle aiheutti korvan sisällä voimakasta kutinaa sekä myöskin selässä.Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.
Tietystiitseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
Millä se selviää?Munuaistulehdus?
10 vuotta sitten alkanut tuo "katastrofi"?mä en tiedä mistä tuo neljä tuohon tuli, siis päivässä yhteensä sata mikrogrammaa. En mä tiedä...kävin googlettamassa noita oireita yliannostuksesta, ja multa löytyy kaikki. Mitäs nyt? Täytyykö mennä lääkäriin vai riittääkö etten enää ota yhtään pilleriä, lähteekö oireet itsestään pois vai soitetaanko lanssi...?
mulla on ollut lapsena. Sairaalassa 1 kk täyslepoa jneMillä se selviää?
Ei ole jos ei itse selvitä syytäPakkasilla iho kyllä usein kuivuu mut jos kovasti vaivaa niin ehkä kannattaisi kysyä lääkäriltä neuvoa. Ihotautilääkäri kaikkein paras vaihtoehto jos on mahis valita.
Kyllä se päätyy sun hanaveteenkin ennenpitkääEi oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.
Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!
Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.
Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Mitä teit?mä en tiedä mistä tuo neljä tuohon tuli, siis päivässä yhteensä sata mikrogrammaa. En mä tiedä...kävin googlettamassa noita oireita yliannostuksesta, ja multa löytyy kaikki. Mitäs nyt? Täytyykö mennä lääkäriin vai riittääkö etten enää ota yhtään pilleriä, lähteekö oireet itsestään pois vai soitetaanko lanssi...?
Huh huhSiis ainahan nuo voi olla migreenin oireita ja migreenillä en tarkoita miään pääkipuun liittyviä asioita, mutta tn. ruokavalio: huomasin juuri hölmönä että eukkoni oli popsituttanut minulla raskauden ajan multitabs vitamiineja, missä A/D liian kova, seukrauksena akuutti selän, pään ja kaulan alueen kuivuminen. Olin tyhmä, onneksi asia nyt korjattu!
onneksi sen tuntee mut jos on joku kipulääkitys, ei tunne?Maksakirroosin ensioire on kutina.
Otan osaa.
ainahan se voi olla siltiSyyhy
Eikä kesällä tarvitse D- vitamiinia, auringosta saa riittävästi.Jos todellakin syöt tuon määrän niin on hyvin todennäköistä, että kyseessä on ylinannostuksen aiheuttama reaktio.
Jos todellakin syöt tuon määrän niin on hyvin todennäköistä, että kyseessä on ylinannostuksen aiheuttama reaktio.[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
vitamiiniövereistä? Paljon mahdollista!Maksakirroosin ensioire on kutina.
Otan osaa.
tietysti just seitseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
Ei sentäänTauski.
ehkei enää ole vastaamassa kun on kuollut "koronaan"?Miksi ihmeessä olet syönyt sata mikrogrammaa? Moninkertaisesti yli saantisuositusten.
Hyvä!Ei oo totta!! Kärsin keväällä kovasta kutinasta ja oire saatiin loppumaan korkealla kortisoniannoksella (suurimmillaan 30 mg, sillä sairastan myös colitis ulcerosaa) sekä valohoidossa. Samaan aikaan olen ilmeisimmin syönyt Iherbistä tilattua NOW D3-vitamiinia, jonka vahvuus 125 mikrogrammaa. Tuotteessa on juurikin Lanolinia, mistä keskustelua tässä ketjussa aiemmin.
Tänään otin pitkästä aikaa kyseistä valmistetta ja kutina on aivan hirveä. Päänahka, sieraimet, käsivarret, jalat, jalkapohjat ja jopa kasvot kutisevat!!
Aiemmin olen kärsinyt myös kovista vatsakivuista!!! Vatsakivut tulkittiin endometrioosiksi.
Heitän ton D3-valmisteen välittömästi roskiin..
Mitä matoja?Syyhy tai piirtopaukamointi, jos olet ollu trooppisilla alueilla niin mato ihon alla!
leivoitko itse?Loppui kutina, kun lopetin vehnän kaikenlaisessa muodossa käytön. Kannattaa kokeilla!
Vai niin.urtikarian hoito on antihistamiini, esim zyrtex tms. jos on kovin paha niin sitten varmaan kortisonia suun kautta. yleensähän ne paranee itteksee muutamassa kuukaudessa.
Kaupallinen yhteistyö: Libero
Kokosimme yhteen Kaksplussan lukijoiden pahimmat raskausvaivat! Lue kertomukset, jos uskallat