En enää osaa olla äiti tuolle tytölle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti väsyneenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti väsyneenä

Vieras
On pian 11-vuotias.Kehittynyt ...murrosikää on jo.
Sulkeutunut jollakin lailla.Avioero otti koville 2-v sitten tai sitä edeltävä aika kun kuuli tappelut ,isän juopottelun ja isän lupausten rikkomiset ym.
Nyt on ollut todella rankkaa.Käy välillä pikkusiskon (3-v nuorempi) kimppuun .Puree ja raapii pikkusiskon ranteet,käsivarret,kaulan verille.
Olen yrittänyt puhua kauniisti mikään ei auta.Olen puhunut myös rumasti,jopa huutanut ja käskenyt katsomaan jälkiä joita on tehnyt.
Tänään sain hepulin...oli raapinut siskonsa niskan ja kaulan taas verille.
Sanoin että nyt tuli viimonen varoitus.Ensi kerrasta haen vitsan metsästä ja annan siitä!
Pikkusisko todella pienen kokoinen ja tämä isosisko pitkä(152 cm).Joten pikkusisko ei pysty edes puolustautumaan.
Olen käynyt lastenpsyk. tuon tytön kanssa eron jälkeen .Kävu siellä noin 6 kertaa ,mutta kaikki oli siellä hyvin.Ainoastaa kohta kaavakkeessa johon piti itse tytön kirjoitaa vaihtoehto oli:Kukaan ei pidä ,rakasta minua.
Masennuskohta oli ok...eli ei olisi ollut masennusta.
Tytöt leikkivät kyllä kahdestaan kivojakin leikkejä ym.Mutta kun tuolla isolla menee hermot käy kiinni.
Ei kerro sivullisille eikä minulle mikä painaa mieltä.
Olen myös yrittänyt ottaa kummatkin lapset samalla tavalla huomioon,olen paijaillut,kertonut kuinka heitä rakastan jne...

Ja sitten toinen asia vielä.Kapinoi kaikesta.Ei halua suihkuun,laitaa deodoranttia(kainalot hikoavat kuin aikuisella) ,pestä hiuksiaan,vaihtaa pikkupöksyjään ym.
Eli hygienia on kamalaa pitää kunnossa .Täytyy aina pakottaa.
Koulussa pärjää hyvin,tekee tunnollisesti läksyt,menee kouluun ym.Eikä kapinoi siellä mistään.Ope sanoi että vastaakin melkein kuiskaten.
Ystäviä ei oikein ole.Ainua kaveri määräilee kaikesta ja on omiva.
Nyt on keinot loppu ja reppu kyllä tyhjä...

Kuulostaa vähän siltä että on koulukiusattu. :/ Saisko jotain harrastusta tytölle, jossa mahollista saada uusia ystäviä? Tietty niitä voi olla vaikee saada jos on kovin ujo ja alistuva. Ei tuo ainoa kaveri ainakaan hyvää tytölle tunnu tekevän. Selvästi kotona antaa samalla mitalla takaisin, eli alistaa pienempäänsä. Auttaisko muutto uuteen paikkaan, jossa tyttöä ei tunneta vaan vois reippaasti ottaa uuden "roolin".

Tosiaan perheneuvola tai joku muu taho vois auttaa tuossa. Mä hakisin apua mitä pikimmiten, ihan pikkusiskonkin takia! Kuulostaa kyllä kauhealta tuo mitä tekee nuoremmalleen... :o

Tuosta hygienia asiasta heräsi vaan kamala ajatus et onko joku tehnyt sille sun tytölles jotain pahaa? Kun tuntuis et miksi ei huolehdi, tietysti voi olla masennuksenkin oireita.. Voimia sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sintti:
Kuulostaa vähän siltä että on koulukiusattu. :/ Saisko jotain harrastusta tytölle, jossa mahollista saada uusia ystäviä? Tietty niitä voi olla vaikee saada jos on kovin ujo ja alistuva. Ei tuo ainoa kaveri ainakaan hyvää tytölle tunnu tekevän. Selvästi kotona antaa samalla mitalla takaisin, eli alistaa pienempäänsä. Auttaisko muutto uuteen paikkaan, jossa tyttöä ei tunneta vaan vois reippaasti ottaa uuden "roolin".

Tämä hänen ainut ystävänsä on kovin määräilevä.Kuulemma lyö jos tyttö ei tee jotain mitä hän haluaa.
Nyt olemme pian muuttamassa toiseen asuntoon ja naapuriimme tulee tuon tyttömme luokallainen todella ihana ja kiva tyttö.On ollut meillä synttäreillä ja tutustuin häneen.
No,tämä tyttömme ainua kaveri sai siitä hepulin.sanoi minullekkin perjantaina ,että ei taida tuo meidän tyttö olla sitten enää hänen kanssaan ja kun sanoin että ystäviä voi olla useampia sanoi että JOO MUTTA VAIN YKSI PARAS KAVERI.
Olen tytön äidin kanssa jutellut tästä määräilemisestä jota tuo kaveri harrastaa ,mutta äitinsä vain pulustelee tyttöä ja sanoo että haluaa nyt pitää täsät meidän tytöstä kiinni kun ei hänen tytöllään ole koskaan ollut yhtään hyvää ystävää.
tämän minun 11-v ei edes vastaa puhelimeen kun tämä kaveri soittaa eikä koko kesänä halunut olla missään tekemisissä tämän kanssa.Nyt kun tyttö ystävä hakee häntä kouluun lähtee kyllä iloisesti mukaan .Mutta tuon käytös ,omistavuus ja se ettei meidän tyttö saa edes jutella muiden kanssa koulussa on kummallista .Olen tästä pariin otteeseen opelle puhunut ,mutta hän on sanonut että ovat kivasti koulussa kahdestaan.

Lisään vielä että tyttömme sanoi kun kerroin että ostamme asunnon tuosta 1km päästä että hän on iloinen kun ei sitten asuta tämän hänen n.kutsutun ystävän lähellä.Oli pettynyt kesällä kun emme ostaneet niin kaukaaettä olisi saanut vaihtaa koulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Tosiaan perheneuvola tai joku muu taho vois auttaa tuossa. Mä hakisin apua mitä pikimmiten, ihan pikkusiskonkin takia! Kuulostaa kyllä kauhealta tuo mitä tekee nuoremmalleen... :o

Olemme´käyneet siellä pariinkin otteeseen (tyttö yksinkin n. 6 kertaa) ,mutta olivat siellä sitä mieltä että ihan normaali tyttö.Tyttö vieraiden kanssa tosi malikas ,ihana ja hiljainen.

laitan nyt vielä tämänkin:Lapset tapaavat isäänsä säännöllisesti.Asuu tuossa meitä lähellä yksin.
Isällä vaan alkoholiongelmaa kausittain ja silloin unohtaa lapsensa...eli saattaa pettää lupauksiaan ym.

Annatko väsynyt äiti maili osotettasi? Tämä tyttö on aivan kuin minä pienenä. Voisin joitain "neuvoja" antaa, mutta en niitä nyt ala tähän yleiselle kirjottamaan.

Yhteistyössä