En enää milloinkaan ohita kirppiksellä hyväkuntoista ulkovaatetta siitä syystä, että se on vielä vähän liian iso.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Säilytystilat on kortilla, joten hirmuista määrää en voi ostella ulkovaatteita etukäteen. Tai näin siis ajattelin, mutta en ajattele enää.

Mä olen etsinyt about ikuisuuden toppahaalaria joko käytettynä, tai sitten uutena, alennettuun hintaan meidän keskimmäiselle koossa 98 cm, mutta kun ei löydy, niin ei löydy.

Jos on valmis maksamaan puvusta 100€ + vaikka se on jo alennuksessa tai ottamaan vastaan jonkun ei niin kivannäköisen puvun, niin olisin puvun jo löytänyt...kaksi tällaista kun on tullut vastaan. Mutta kun mä haluan kivannäköisen ja edullisen.

Kävin vielä kertaalleen tänään kirppikseltä pukua metsästämässä, mutta ei löytynyt. Lopulta sitten lähdin tonkimaan josko josakin liikkeessä olisi vähintään -50% ale ja tuota kokoa vielä jälellä. Lopulta löysin meille sopivan puvun, mutta kyllä sen metsästäminen sen vertaa kivenalla oli että jatkossa kun näen kivoja ulkovaatteita kokoa tai kahta liian suurena kirppiksellä, niin ostan pois.

Aloitin itseasiassa jo tänään, kun kaappasin kirppikseltä mukaani 104 cm takin. Kaupasta löytyi sille sitten pariksi housut, tietenkin alesta.

Jotta vinkkinä vaan muillekin...ostakaa kun kiva kohdalle osuu, vaikka se sitten olisi vielä vähän iso :D

Allekirjoitan tän aloituksen täysin. Täällä kans metsästetty koon 98 talvihaalaria pojalle ens talveksi ja tuntuu että tota kokoa ei mieluista löydy enää edes alesta, saati että kirppikseltä.

Tuohon säilytystilan puutteeseen hyvä keino on vakuumipukupussit, joista imetään ilmat imurilla pois ja toppavaatteetkin menee pieneen tilaan. Kannattaa kokeilla ja kun pussi on pakattu, niin maalariteipillä tieto päälle mitä sinne on pakattu, ettei tartte turhaan pakettia availla.

Olenkin jo tuota tapaa harrastanut, mutta helposti siinä käy sitten niin, kun vaate on sopivan kokoinen, onkin unohtanut, että se on olemassa ja ostaakin toisen.

[QUOTE="höö";23157600]Allekirjoitan tän aloituksen täysin. Täällä kans metsästetty koon 98 talvihaalaria pojalle ens talveksi ja tuntuu että tota kokoa ei mieluista löydy enää edes alesta, saati että kirppikseltä.[/QUOTE]

Eipä tullut mullekaan vastaan kokoa 98 edes poikaväreissä. Jotta melko kiven alla taitaa olla.

Esikoisellekin sain kyllä tovin metsästää kosteuden pitävää takkia koossa 140 cm. Takille en ollut määritellyt hintakattoa, mutta toiveena oli löytää sekin edes josakin määrin alennettuun hintaan. Stadiumista moinen sitten lopulta löytyi :)

Tuohon säilytystilan puutteeseen hyvä keino on vakuumipukupussit, joista imetään ilmat imurilla pois ja toppavaatteetkin menee pieneen tilaan. Kannattaa kokeilla ja kun pussi on pakattu, niin maalariteipillä tieto päälle mitä sinne on pakattu, ettei tartte turhaan pakettia availla.

Kiitos vinkistä :) Meillä on nuo ulkovaatteet roikkumassa rekillä, jotta pääsen siitä aina plaraamaan että mitä on ja mitä puuttuu. Mutta tosiaan vaikka sen 104 cm takin ja housut vois surutta vielä pakata pakettiin, kun en tee nyt sillä tiedolla mitään että mitä siitä koosta löytyy :)

[QUOTE="vieras";23157617]Olenkin jo tuota tapaa harrastanut, mutta helposti siinä käy sitten niin, kun vaate on sopivan kokoinen, onkin unohtanut, että se on olemassa ja ostaakin toisen.[/QUOTE]

En mäkään kyllä kieltämättä muista että mitä meillä tarkalleenottaen on ja mitä ei. Ei niin mitäänhajua että minkälaisia pukuja meillä on nyt kevääksi ja syksyksi mutta muistan että niitä on keskimmäiselle 3 kpl. Ja nyt on sitten seuraavalle talvelle 1 talvipuku :)

Minusta kyllä jonkun tuotteen ostamisen tärkein kriteeri on se, että tiedän sille olevan tarvetta ja käyttöä, ei se että se "tulee vastaan". =)

Miten mä nyt en ymmärtänyt sun pointtia? :)

Tässä hommassa oli ideana nimenomaan se, että kun sitä toppapukua kuitenkin tarvitaan koossa 98 ja 104 cm, niin jos sopiva sattuu tulemaan vastaan silloin, kun lapsi käyttää kokoa 92 cm, niin se isompi puku kannattaa mahdollisesti ostaa heti, vaikka sitä ei juuri sillä hetkellä tarvitakaan...kun sitä siis tarvitaan myöhemmin.

Eli nimenomaan se kannattaa ostaa koska sille on tarve ja käyttöä myöhemmin.

Miten mä nyt en ymmärtänyt sun pointtia? :)

Tässä hommassa oli ideana nimenomaan se, että kun sitä toppapukua kuitenkin tarvitaan koossa 98 ja 104 cm, niin jos sopiva sattuu tulemaan vastaan silloin, kun lapsi käyttää kokoa 92 cm, niin se isompi puku kannattaa mahdollisesti ostaa heti, vaikka sitä ei juuri sillä hetkellä tarvitakaan...kun sitä siis tarvitaan myöhemmin.

Eli nimenomaan se kannattaa ostaa koska sille on tarve ja käyttöä myöhemmin.

Mutta jos ei edes muista montako pukua on jo ostanut, niin en ostaisi lisää. =)

Mä ajattelin keväällä kattella kirpparilta sopivaa pukua tytölle ens talveksi, sit kun niille ei oo enää käyttöä, niin ihmiset tahtoo niistä edullisesti eroon kun ei oo säilytystilaa.

Mä en uskaltanut odottaa kevääseen...jos en törmääkkään hyväkuntoiseen käytettyyn, niin sitten joudun ostamaan täyteen hintaan kaupasta uuden, kun ilmat viilenee. Mutta jos en olisi nyt alesta löytänyt, niin sitten olisin toki ensisijaisesti keväällä koittanut kirppiksiä kierrellä oikein tiuhaan :)

Mutta jos vaikka keväällä löytyisi toinen puku käytettynä tuon rinnalle, niin en pistä pahakseni. Samalla voin sitten metsästää käytettynä myös pukua koossa 104 cm :D

mutta oikeestiko kaikki koot tulee käytettyä?
Meillä ainakin poika hyppäs koosta 104, suoraan kokoon 116.
Saattoi toki vaikuttaa eri valmistaja, koska kyllähän niissä koot vaihtelee, mutta kuiteskin.

[QUOTE="tiina";23157820]mutta oikeestiko kaikki koot tulee käytettyä?
Saattoi toki vaikuttaa eri valmistaja, koska kyllähän niissä koot vaihtelee, mutta kuiteskin.[/QUOTE]

Niin, ainahan siinä on riskinsä. Mutta toisaalta mä kyllä uskon saavani tuosta puvusta (ja muistakin mitä olen ostanut) vähintäänkin omani takaisin, ellei jopa enemmän, jos sen pistän laput kiinni myyntiin.

Tosin meillä on pikkusisko kasvamassa vuoden ikäerolla, joten jos ei isommalle passaa, niin eiköhän sitten pienemmälle ainakin mene :)

Mä olen nyt muutenkin kierrellyt kirppiksiä kun tyttö otti jonkun kasvuspurtin, ja pitäs TAAS ottaa pöytä kirppikseltä.. huoh kuukaus sitten ne oli olevinaan sopivia, nyt jo pieniä.
Noh, vihdoin sain päivitettyä kirppistely bloginikin.

Tosi kivoja tunikoja olit löytänyt...ja ihan sikahalvalla :D

Mä tässä pohdin ja pähkäilen että ottaakko vaiko eikö ottaa pöytää. Olen myynyt netissä melko paljon ja siellä viedään käsistä kaikki söpöstelyvaatteet...perusvaatteet ei niin liiku, mutta ne liikkuu sitten taas melko hyvin kirppiksellä :)

Lindexin 80 cm alkaa olemaan jo melko nafteja, mutta H&M 80 cm menee vielä...joten jospa tuossa maalis-huhtikuussa sitten ottasin paikan :)

[QUOTE="vieras";23157617]Olenkin jo tuota tapaa harrastanut, mutta helposti siinä käy sitten niin, kun vaate on sopivan kokoinen, onkin unohtanut, että se on olemassa ja ostaakin toisen.[/QUOTE]

Jep ja tämäkin harmittaa. Ostin juuri alesta pojalle ensi kesäksi lenkkarit ja talveksi talvikengät. Seuraavalla viikolla löysin varastosta lasten kenkälaatikon, jonne olin varastoinut vastaavat ostokseni jo aikaisemmin. Pojalla tulee siis olemaan kahdet lenkkarit ja talvikengät. Onneksi olivat kaikki alesta edullisesti ostettuja.

[QUOTE="tiina";23157820]mutta oikeestiko kaikki koot tulee käytettyä?
Saattoi toki vaikuttaa eri valmistaja, koska kyllähän niissä koot vaihtelee, mutta kuiteskin.[/QUOTE]

Sama juttu, meilläkin on yleensä kasvettu vuodessa 10 cm kerralla. 100 cm toppapuvusta siirryttiin 110 toppapukuun seuraavana talvena ja sekin kävi naftiksi kesken vuoden. Ostin sitten alesta 116 cm haalarin, jotka käytti lopputalven.

Jep ja tämäkin harmittaa. Ostin juuri alesta pojalle ensi kesäksi lenkkarit ja talveksi talvikengät. Seuraavalla viikolla löysin varastosta lasten kenkälaatikon, jonne olin varastoinut vastaavat ostokseni jo aikaisemmin. Pojalla tulee siis olemaan kahdet lenkkarit ja talvikengät. Onneksi olivat kaikki alesta edullisesti ostettuja.

Mä en osaa pitää tuota pahana, sillä mä ostan ihan tarkoituksella useammat kengät aina joka kesä. Nyt on esikoiselle hamstrattuna 5 paria kenkiä kesäksi, enkä ole vielä eds hommaa kunnolla aloittanut :)
Lenkkareita menee yleensä kesän aikana kahdet ja sen lisäksi pitää olla erilaisia kenkiä tunikojen ja mekkojen kanssa. Yhdet juhliin ja sitten vielä kauppakenkiä muutamat :)

Meneekö se sitten useimmiten niin, että lapsi käy läpi kaikki koot? Että yhtenä vuonna on 98cm, seuraavana 104cm, sitten 110cm jne? Mietin vaan, meidän poika on vasta pieni, mutta ainakin nyt on hypätty kokojen yli, ja esim. koon 80cm talvihaalari olisi ollut ihan turha, koska 74cm oli ekana talvena passeli, mutta tokana piti olla jo 86cm.

Yhteistyössä