Empiirinen päätelmä: Paljon isovanhemmillaan viettävät lapset ovat tavallista pyöreämpiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hygisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hygisti

Vieras
Minun huomioni on tämä.
Tänäänkin huomioin lasta koulusta hakiessani, että ne muksut ovat hieman pyöreämpiä, joita vastassa olikin isovanhemmat.

Voiko olla näin, että mitä enemmän isovanhemmat viettävät aikaa lastenlasten kanssa, sitä herkemmin nämä syövät tavallista enemmän herkkuja?

Miten teidän perheessä tämä asia on? Syökö lapsenne isovanhempien luona enemmän herkkuja?

Minun on nyt tässä vaiheessa pakko tunnustaa, että omat vanhempani antavat herkästi periksi herkun ruinailuille yms. ja jos lapsi on ollut vaikka viikonkin heidän hoidossa, on lapsi pyöristynyt sinä aikana. Eli siis myös oma kokemus tämän pohjana.
Yrittänyt olen valistaa heitä, mutta menee kuuroille korville. Sisaruksistani nuorin on jo hyvin pienestä pitäen ollut pullea.

Meillä isovanhemmat ovat syöttäneet lapsilleni enemmän herkkuja kuin minä. Hoikkia lapseni ovat silti aina olleet, mutta eipä me joka päivä olla mummolassa käytykään.

[QUOTE="case";23064520]Päättelyketjussasi on aukkoja... Ja omat lapseni ovat todella hoikkia, vaikka ovat vauvasta asti viettäneet runsaasti aikaa isovanhempiensa kanssa.[/QUOTE]

Väitinkö jossain, että kaikilla olisi näin? En väittänyt! :)

Minä rajoitin käymistä äitini luona, koska hänelle ei yksinkertaisesti mennyt kaaliin se, että lasten ei tarvitse puputtaa herkkuja koko ajan. Jos lapseni viettäisivät enemmän aikaa mummillaan, niin taatusti olisivat lihavia.

Meillä ainakin ukki lykkää koko ajan keksiä ja mehua, suklaata välissä...
Tästä on monasti sanottu - auttaa ehkä tunnin. kaiken huippu oli kun totesi otatko keksiä ja mä kielsin vieressä kun ruoka olisi hetken päästä; meni piiloon antamaan!

mun äiti on alkanut kysymään aina että saako antaa, jos sanon että saa ruuan jälkeen niin antaa vasta silloin...

Meillä lapset on harvoin isovanhemmillaan ja kotona ei usein herkutella. Kun esim. mun vanhempia nähdään kerran kuussa tai harvemmin niin saa herkutella, mutta kun anoppilassa käydään vähintään kerran viikossa niin ei aina tarvitte sitä herkkua työntää ja uutta lelua ostaa - kyllä lapset tykkää heistä ilmankin.

Yhteistyössä