Emmaljungien omistajat! Ovatko hintansa väärrit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuilija.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuilija.

Vieras
Meillä harkitaan joko Mondial Duo Combi tai Duo Edge- vaunujen ostamista ja haluaisin tietää ihan yleisesti ottaen Emmaljungan vaunuista kokemuksia. Onko ne hintansa väärrit? Miksi, miksi ei?

No enpäs tiedä. Reilut kolme vuotta nuo City Crossit ovat olleet käytössä ainoina vaunuina. Käytetään päivittäin 3-5 km seisomalaudan kanssa. Ja jo nyt ovat alkaneet natista. Pitäisikö nuo pyörät muka rasvata?

:D

Joo, suosittelen.

Kiitos vastauksesta. Mä oon ko. merkistä kuullut todella paljon hyvää, mutta totta kai kun hinta on korkea, haluan kuulla sitä muualtakin kuin vain lähipiiriltä joka ei ehkä kehtaa sanoa jos jotain negatiivista oliskin :D

Meillä käytettynä ostetut, mallia en tiiä mutta on tosi hyvä kärryt! Meillä mennään välillä mökillä hiekkateitä ja on joskus jopa menty ihan metsässä ja kevyesti on kulkenut. Maksettiin käytettynä 400€ ja on ollu hintansa väärti!

Kiitos sinullekin :) Ollaan myös mietitty Emmaljungien ostamista käytettyinä, mutta mä oon tämmöinen jahkailija joka miettii että uudet olisi kuitenkin uudet. Toisaalta kai niistä nyt näkee/huomaa jolleivät ole kunnossa tai hyvin pidetyt.

Mites, nämähän yleensä taitaa saada (toki mallista riippuen) enemmän tai vähemmän kasaan niin että mahtuvat esim. farkkuauton takatilaan?

Okei, se olikin tärkeä tieto että mahtuu... Kuitenkin niitä olisi jonkin verran kuljeteltava mukanakin :) Mietin vielä sellaista asiaa, että miten kankaiden puhtaanapito - tai sen leatherette verhoilun - puhtaanapito onnistuu? Entä sisäkankaiden?

Me ostettiin uutena Duo Edget, maksoi silloin noin 830e. Todella kalliit mutta hyvät. Meni kahdella lapsella ja sen jälkeen annettiin sukuun kun syntyi lisää lapsia. En tiedä kannattiko maksaa niin paljoa, ei ole kokemusta muista vaunuista. Enää en varmaan sijoittaisi niin paljoa, tosin rahatilannekin surkea lasten saannin jälkeen. Ostaisin varmaan Emmaljungat käytettynä.

Meillä oli juurikin ne leatherettet, ja puhtaanapito oli helppoa kun voi rätillä pyyhkiä. Eikä ne niin likaisiksi tullutkaan, varsinkin kun käytettiin aina duopussia istuimessa.

Leatherette (kermanvärinen) näyttää joka syksy ja kevät menetetyltä tapaukselta, mutta kun olen hinkannut kärryt ihmesienellä, ovat taas kuin uudet.

Ja jos hinta mietityttää, kannattaa muistaa myös, että kärryt tehdään edelleen Ruotsissa. Tällainen harvinainen poikkeus, melkein kaikki rattaat kun ovat nykyään kiinalaisia.

Kiitos todella paljon näistä vastauksista. Meillä on mietinnässä se valkoinen ja koska sekin on arka väri, niin ainahan sitä miettii. Vielä yksi typerä kysymys: Kun se leatherette verhoilu on sellaista keinonahkaa, niin hiostaako esim. ratasosa lasta?

Ehdottomasti ovat hintansa väärtit. Uutena ostettiin emmaljungat en muista mallia. Joka päivä lenkkeillään 5-10 km. Todella toimivat, menee maastossa kuin maastossa. Ollaan jopa metsässäkin menty vaunujen kanssa. Tosin jos pääsääntöisesti kaupungissa & kaupoissa kulkisin niin jotkut pienemmät ja ketterämmät vaunut olisi varmasti parempi vaihtoehto. Meidän emmaljungissa kaikki on toiminut ja ei mitään nitinöitä/natinoita ainakaan vielä ole ollut(kylläkin käytössä olleet vasta 1,5vuotta). Jokatapauksessa suosittelen :)

Meillä samon vain hyviä kokemuksia. Kulki erinomaisesti maastossa kun maastossa, kesät talvet. Ja lapsella on aina kivasti tilaa istua niissä, ja vauvalla paljon tilaa kopassa. Talvella pohjalle mahtuu hyvin lampaantaljakin. Ilmaa lisättiin renkaisiin kaksi kertaa oston jälkeen, siinä kaikki. Värittömällä fairylla saa pestyä hyvin, ja keinonahka on kestävä materiaali.

ostin just käytettynä classicit white leatherettenä. Hieman oli edellisellä käyttäjällä kolmen vuoden aikana likaantuneet (hän oli puhdistanut niitä vain pyyhkimällä), niin pesin osan kankaista koneessa ja osan käsin. Kangas osiin suihkutin Vanishia, annoin vaikuttaa ja huuhtelin pois niin, että mahd. vähän meni nahkaosille. Lopuksi pesin laimealla Neutral-pesuainevedellä, harjasin kevyesti puhtaalla kynsiharjalla ja annoin kuivua pesuhuoneessa. Tuli kuin uudet!

Ratasosan hiostavuus muakin mietityttää, mutta olen ajatellut ommella siihen joka tapauksessa puuvillakankaasta istuinpehmusteen.

Emmaljungat on mulla ennenkin ollut ja minun mielestäni tämä classic-malli on paras!

Meillä ollut Ozonet nyt 2,5 vuotta paljolla käytöllä.

Kerran on vaihdettu taka-akseli ja kerran ratasosan runko, molemmat menivät takuuseen.

Eivät nitise eivätkä natise, erittäin laadukkaan oloiset, vaikka kahdesti onkin huollatettu. Korjauksetkin sujuivat ilman mitään ongelmia.

Ulkoasu on edelleen ainoa mikä mua ei miellytä :/

Mulla oli emmaljuncan ceroxit ja sanoisin että kannattaa ostaa kyl käytetyt... ite bongasin vuoden käytössäolleet 350 eurolla... uutena olivat maksaneet melki 800... käytin ite kahdella muksulla yht 3 vuoden ajan lähes päivittäin ja sain vielä 200 kun myin pois... ei jääny kun 150 euro käyttökustannuksia kun ekalla omistajalla hinta putoo kaikkein reiluimmin.... meillä oli kangas verhoilu beigen värinen ja se kyl välillä oli melko törkysen näkönen mut koneella pesin kankaat ja oli taas ihan ku uudet...

Ovat. Duo edget sporttirungolla, tilavat, kestävät, hyvännäköset. Heittoaisa on ollut käytännöllinen nyt taaperovaiheessa. Välillä käydään huoltsikalla täyttämässä renkaat ilmalla, hyvät renkaat kun ei kulu! Kerran aisaa huollettu ostoliikkeessä ja se sujui ongelmitta. Välillä öljytään nivelet. Kankaita ei oo koskaan tarvinnut vielä pestä, rätillä pyyhkimällä on lähtenyt lika jos on ollut. Leatherrettejä en kyllä ottaisi riesakseni vaan tavallisesta kankaasta tehdyt on minusta paremmat. Meillä oli se valkoinen keinonahkainen kaukalo ja koko ajan sitä sai olla putsaamassa, eikä kaikki lika edes lähtenyt. Lisäksi se hapertui taitekohdista ahkerassa käytössä.
Mahtuvat farmarin takakonttiin, kun vähän asettelee.

Viisi lasta ja kaikilla ollut Emmaljungat. Mitään vikoja ole ollut. Jos olisi vielä tarvetta niin samoihin päättyisin. Meillä kun tuo viimeinen 3v haluaa jo paljon kävellä ja lapsiluku täynnä. Suosittelen siis.

Meillä on Duo Edge S Cryptonite. Parempia kärryjä ei tämä maa päällään kanna. Ensin ostettiin tosin Hartanin kärryt, mutta vaihdoimme ne Emmaljungaan 3 kk käytön jälkeen. Täryyttivät niin, että vauva vain huusi ja minulla puutuivat kädet puolen kilometrin jalkakäytävällä kävelyn jälkeen. Ensimmäinen vaunulenkki Emmaljungan kanssa oli taivaallinen. Vauva (silloin 3 kk) nukahti heti vaunuihin, ensimmäistä kertaa.

Yhteistyössä