Emmaljungan sisaristuimesta-sopivuus muun merkkisiin vaunuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luputupuna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"luputupuna"

Vieras
Hei,

Meillä on Jovi Airit 2010 ja jostain olin lukevinani, että emmaljungan sisaristuin kävisi tähän malliin. Onko kenelläkään kokemusta? Entäs yleisellä tasolla sisaristuimen kiinnitettävyys- mihin kohtaan se kiinnitetään? Vaunuissa on kova koppa. Lapsille on tulossa lyhyt ikäero, joten sisarlauta- tai mikä onkaan ei ole toimiva vaihtoehto. Olen vaan niin tykästynyt vaunuihin, että haluaisin käyttää niitä pienelläkin. Miten sisaristuimen selkänojan asennot- onko helppo säätää lepoasentoon? Millaista suojaa olette pitäneet sisaruksella esim. lumituiskussa (tai kun vaunuissa sadesuojalle tarvetta)?
Kiitos jo etukäteen! :)

Muuten en osaa tuohon vastata, mutta kai tiesit että jonkun aikaa sitten nuo sisaristuimet kiellettiin kokonaan koska ne muuttaa vaunujen painopistettä liian ylös jolloin vaunut kaatuvat helposti. En sitten tiedä onko noita tehty jotain uusia mihin tuo ongelma ei päde...

Enpä usko, että sisaristuinta voi säätää lepoasentoon. Ei ainakaan sitä vanhempaa mallia pystynyt. Ja toisekseen, jos sisarus on niin pieni, että tarvitsee lepoasennon, niin suosittelen kyllä tuplarattaita. Tuossa sisarisuimessa selkänoja ei ole edes niin korkea, että siinä kunnon lepoasennon saisi.

Eikös Emmaljungakin ohjeista niitä käytettäväksi vain muutamassa omassa mallissaan, ei kaikissa just sen kaatumisongelman vuoksi. En laittaisi omiin vaunuihini missään tapauksessa, koska ne on todettu vaarallisiksi.

Meillä on pieni kapea-sysipimeä soratie, jota pitkin rullaillaan vaunuilla. Tuplarattaat on ehdottomasti tälle tielle liian leveät- saati sitten asfalttitielle, missä ei ole kunnon piennarta. Vastaan voi pyyhältää kumpareen takaa tukkirekka 80km/h vauhtia-eikä siinä ehtisi kukaan sanoa/tehdä mitään (tuo siis uhkakuva tilanteesta tiellämme-asfalttitiellä tietenkin toisenlaiset uhkat). Peräkkäin istuttavat taas on usein olleet niitä pienipyöräisiä- enkä millään jaksa uskoa, että se kulkisivat umpisohjossa, mitä tiemme on hyvin usein talvella. Mielelläni kelpuuttaisin turvallisen patenttiratkaisun, jos jollain olisi jo valmiina mietitty vähän samantapaiseen tilanteeseen :)
Enimmäkseen voisin kuvitella vauvan kulkevan kantoliinassa ja pienen isomman sisaruksen rattaissa- aina se ei kuitenkaan ole mahdollista ja niitä tilanteita varten olen kuvitellut sisaristuimen olevan ihan paikallaan- varsinkin kun pieni ikäero ja seisomalauta ei tule kyseeseen.
Mainittakoon, että ihan perus kauppareissua varten vaunuilla kuljetaan 2,5km hiekkatietä, hieman vajaa 0,5km ison asfalttitien reunaa ja 1,5km pienemmän asfalttitien reunaa. Pieni, iso sisarus ei jaksa seisomalaudassa sellaista aikaa/matkaa.

Kävin pikaisesti vilkaisemassa rattaita, joissa sisarus voi istua siellä melkein maanrajassa esim. Phil &Tedsin isoilla ilmakumipyörillä. Mietin vaan, että miten sisaruksen saa suojattua, kun rapaa ja sohjoa lentää? Onko jollain kokemusta vastaavan tyyppisistä rattaista soratiellä? Kaupungissa olen nähnyt Britaxin vastaavia liikenteessä.

Yhteistyössä