Emmaljunga edge duo kokemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiipii

Vieras
Heips!
Vauva tulossa ja vaunut pitäisi ostaa. Ekat elämässäni joten aika pihalla olen noiden ominaisuuksien ym. kanssa. Nyt kaipaankin vinkkejä/käytännön kokemusta tuosta Emmaljungan Edge Duo mallista. Se tuntuu mieluisimmalta vaihtoehdolta mutta se koppa on kyllä aika jööti...
Eli kellä onkaan käytössä nämä niin kertokaapas hyviä ja huonoja puolia. Varsinkin siitä vaunukopan käyttö vaiheesta, että onko se ollut kömpelö ym. Ja miten näiden kuljetus autossa on onnistunut ym...
Kiiittooos!!

Meillä kyseiset vaunut ollut käytössä nyt kahdeksan kuukautta ja hyvät ovat olleet. Vaunukoppa kylläkin jäi jo pieneksi kuukausi sitten =) Ei se koppa minusta ole mitenkään huono ollut, onhan se tietty aika hyvän kokoinen, mutta meillä jäi sekin pieneksi odotettua aiemmin. Minä kun luulin vauvan mahtuvan siihen vuotiaaksi...

Hyvin mahtuvat farmarin takakonttiin ilman kopan pois ottamista. Kasaan vaan sen verran kun menevät kopan kanssa ja kyytiin. Nyt ratasosalla menevät vielä pienempään.

En osaa sanoa mitään huonoa. Ovat minusta tukevat ja kulkevat hyvin hangessakin/pehmeässä hiekassa.

Meillä on nuo vaunut, vielä on koppa käytössä ja vauvalla ikää melkein 8kk, mutta aika ahdas jo on. Tykätään kovasti näistä vaunuista. Ainoo haitta tossa isossa kopassa on, ettei sitä samalla tavalla voi nostaa sisälle esim. vauvaharrastuksissa kuin esim. kantokassin, mutta sinne mahtuu tosiaan paljon pidempään kun koppa on niin iso ja mahtuu makuupussit ja kaikki lämmikkeet.

Hei

Olen ollut vaunuihin tosi tyytyväinen, mutta jos kuljet paljon autolla/julkisilla niin mielestäni ne ovat tosi isot ja painavat siirrellä. Meillä on erikseen kevyet matkarattaat autoiluun, koska meillä ei mahdu iso koira ja vaunut farkun takaosaan, (ilman koiraa kylläkin)

Meillä koppaosaa käytettiin 8 kk, sitten tyttö kasvoi ulos siitä. Jotkut siirtyy koppaosasta pois jo aikaisemmin, jos lapsi haluaa pystympään asentoon. Meillä kuitenkin vaunuja käytettiin lähinnä nukuttamiseen, joten siksi koppaosa oli käytössä noinkin kauan. Kopassa on sellainen selkänojan nosto, mutta meillä se ei ainakaan toiminut. Vauvan ollessa pieni, hän valui siitä kokoajan ja asento oli todella epämiellyttävä, sitten taas isompana näytti siltä että köpsähtää siitä alas hetkenä minä hyvänsä.

Halusin itse isot ja tukevat vaunut, koska ulkoilutan päivittäin suurta koiraamme vaunujen kanssa. Sitä Emmaljungat siis ovat, tukevat ja suuret. Jos taas liikut vauvan kanssa paljon esim. kaupungilla tai autolla, saattaa joku kevyempi malli olla parempi.

Tuossa aikaisemmassa ketjussa oli niitä kuomu-ongelmia, ja meilläkin oli kuomu löystynyt mutta kiristivät sen liikkeessä. Kannattaa muuten katsoa otitpa mitkä tahansa vaunut, että saako kuomua kiristettyä jos se löystyy. Halvemmissa vaunuissa kuomut on niitattu kiinni siten että se ei ole mahdollista.

Meillä on 1,2v poika ja edgeihin oon ollut tosi tyytyväinen! Ainut, mikä pitää vaan huomioida, että ne vie aika paljon tilaa, mutta sitten vastaavasti ovat myös tilavat. Melko raskaatkkin ne on, mutta samasta syystä myös ihanan jykevät:) Nyt kun meille tulee pikku2 keväällä, niin aion käyttää yhä edgejä mm. nukutukseen, koska se koppaosa on mun mielestä ihan loistava! Eli jos auton takaluukku on tilava, niin suosittelen edgejä:)

Mä siirsin esikoisen kyllä ratasosaan jo 6kk.n maissa nukkumaan, koska on sen verran vilkas luonne, että pysyi niissä valjaissa siellä paremmin. Mutta koon puolesta ei toki ois tarvinnut noin aikaisin siirtää. Naapuri sanoi, että oli joutunut kerran nukuttamaan tuolloin yli vuoden vanhaa tyttöänsä siinä kopassa, kun ratasosa oli päässyt suojaamattomana kastumaan sateessa. Eli tilava se tosiaan on vrt. kantokassiin.

Juu, meilläkin kaksi isoa koiraa ja hyvä on noilla vaunuilla lenkittää =) Myös hiihtolatujen reunoilla tulee talvet vietettyä ja sielläkin hyvin kulkevat. Niin ja lenkkipoluilla, kiitos hyvien renkaiden. Heh, meillä kyllä mahtuu kaksi koiraa ja vaunut takakonttiin ;-) Koirat varmaan tottuneet pienempään tilaan kuin edellä ;-)

Yhteistyössä