Emmaljunga crossway><cerox

Hei taas! Nyt kyselisin, että mitä mieltä olette Emmaljungan sporttivaunuista? Crossway:ssa on hyvä (=tavallinen) tavarakori ja ne ovat hiukan halvemmat. Cerox:eissa taas on kätevästi kääntyvä työntöaisaaisa, mutta `kankainen`tavarakori. Kuinkakohan se kestää? Miks työntösuuntaa tarvis vaihtaa keken ajomatkan ja tarviiko se tapahtua tollain heittämällä?
:headwall:

ostimme juuri ej crossway rattaat muutama viikko sitten..
olen ollut todella tyytyväinen niihin. käännettävän työntöaisan käyttötarve on todella vähäinen ja kankainen tavarakori on vaikeampi pitää puhtaana sekä kuivana ja sitä paitsi tuskin työntöaisan suuntaa tarvitsee vähän väliä vaihdella..
crossway rattaat on täten sirot, helpot ja yksinkertaiset käyttää !!!
suosittelen !

Ceroxit on ollut mulla nyt vuoden. Meillä käännettävä työntöaisa on ollut monen matkan helpotus: on kuljettu aina pelkästään rattailla oli sää mikä tahansa kun auto on ollut miehen käytössä. Joten ei ole lapsen tarvinnut kärsiä tuulesta eikä tuiskusta vasten kasvoja, kun on saatu nopeasti kärry toisin päin. On ihan mahtava keksintö!! Vieläkin käytän tuota, vaikka tyty on jo reilun kaksi vuotta, mutta lenkkeily sujuu paljon mukavammin kun lapsikin viihtyy. Siihen asti kunnes Ceroxit hankittiin kaikki reissut oli aina yhtä tappelua ja rattaiden perässä vetämistä, nämä suomen talvikelit kun on mitä on. Ja me kuitenkin tykätään olla paljon liikenteessä. Kankainen tavarakori on ollut tosi kestävä, ja siellä on monet maitokassit tuotu. Tosin tila on rajallinen, eli ihan kovin suurta kauppakassia sinne ei saa, mutta päivittäisruokatarpeet mahtuu meillä hyvin. Eikä ole ollut mitään ongelmia sen kanssa, toisin kuin edellisten Briojen tavarakori (sellanen ihan perinteinen ritilä) hajosi puolen vuoden käytön jälkeen. olen tosi super max tyytyväinen Ceroxeihin kyllä. Luksus hyvät pelit ajella. ;)

Siihen vielä että tarviiko se työntösuunnan vaihto tapahtua heittämällä: minä olen niin mukavuuden haluinen, etten millään viitsi sormani palelluttaa tuolla kylmässä jos lapsen olo käy tuulesta tai sateesta tai muusta syystä johtuen rattaassa tukalaksi, mieluummin teen sen puolen vaihdon näin kätevästi kuin näissä. Ei tarvii alkaa purkaan puolta kärryä ja niiden sisältöä, kun on tuo aisa tollanen hauska. :D

äitä
HEI RIMPULA!
voitko auttaa kun nämä täytyisi saada tietää.
Olen ajatellut myös ostaa ensikuussa emaljungan crosswayt, mutta tuli mieleeni että onko millainen selkänojan säätö?
Onko 3-asentoa vai portaaton?
Ja onko kuomussa kiinteä hyttysverkko vai ei?
KIITOS jo etukäteen vastauksestasi. :D :wave: :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2005 klo 07:18 äitä kirjoitti:
HEI RIMPULA!
voitko auttaa kun nämä täytyisi saada tietää.
Olen ajatellut myös ostaa ensikuussa emaljungan crosswayt, mutta tuli mieleeni että onko millainen selkänojan säätö?
Onko 3-asentoa vai portaaton?
Ja onko kuomussa kiinteä hyttysverkko vai ei?
KIITOS jo etukäteen vastauksestasi. :D :wave: :wave:
meillä on tupla ceroxit oottamassa ja niissä on 4 asentoa selkänojalle ja kaikissa emmaljungan uudemmissa rattaissa/vaunuissa on kiintee hyttysverkko siinä kuomussa mutta senkin saa irti kun on vetoketjulla kiinni sielä läpän alla.

äitä
heippa. :wave:
Nyt on käyty tilaamassa crossway rattaat ja pitäisi tulla ensi viikon aikana :D kylläpä olivatkin kätsyn näköiset "luonnossa".
ja suuri plussa oli mielestäni nämä uudet joustavat olkavaljaat.
Nyt ei muuta kuin odottelemaan koska tulee tekstari että voimpi hakea kärrit. :flower:

Meillä myös Crosswayt ja sen verran sanon että vaikkei noissa sitä työntöaisan suuntaa voikaan vaihtaa, niin tuon koppaosan/istuin osanhan voi kääntää. JA jos takaapäin tuulee niin äitihän on siinä tuulen ja vaunun välissä...

Kankainen tavarakori mun kaverilla särkyi kun lensivät Tukholmaan. Siksi päätinki itse etten ainakaan kankaista ota, vaikka onhan niissä se sama painorajoitus molemmissa, mutta helpommin kangas menee kuitenkin rikki kuin tuo metallikori.

Oon ollut oikein tyytyväinen tuohon malliin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 18:47 malla kirjoitti:
Meillä myös Crosswayt ja sen verran sanon että vaikkei noissa sitä työntöaisan suuntaa voikaan vaihtaa, niin tuon koppaosan/istuin osanhan voi kääntää. JA jos takaapäin tuulee niin äitihän on siinä tuulen ja vaunun välissä...

Kankainen tavarakori mun kaverilla särkyi kun lensivät Tukholmaan. Siksi päätinki itse etten ainakaan kankaista ota, vaikka onhan niissä se sama painorajoitus molemmissa, mutta helpommin kangas menee kuitenkin rikki kuin tuo metallikori.

Oon ollut oikein tyytyväinen tuohon malliin.
Kuka jaksaa alkaa sormet jäässä näpertämään istuinta toisin päin jos lapsen olo tukalaksi käy? Noh, ehkä mä olen vaan mukavuuden haluinen. Ja muuten, ei se tavarakori pelkkää kangasta ole, vaan pohjana on vanerilevy. Ainakin meillä. ;)

äitä
Heips.
minulla oli yksinkertaisesti se päälimmäisenä kriteerinä että tavarakori pitää olla "metallinen" koska minulla ei ole ajokorttia ja viisihenkinen perhe ruokittavana joka päiväiset kauppakassit ei tuohon kangaskoriin mahdu mitenkään :flower: Olsihan tuo kääntyvä työntö aisa muuten ollut mukava, mutta kun ei kaikkea voi saada jos saa kunnon tavarakorin täytyypi joustaa muusta ylellisyydestä ;)
Sen verran täytynee sanoa että aikas nopeasti ja helposti tuo crosswayn istuinosa kyllä kääntyi ( kun myyjä näytti) tuon uuden kiinnityksen ansiosta. :D

tatu
Käsittääkseni se kankainen tavarakori on melkein yhtä iso kuin metalinen ellei samankokoinen.
Meillä on Emmaljungan Edget, joissa kankainen tavarakori ja heittoaisa. Molemmat olleet käteviä, tosin ei mitenkään älyttömässä käytössä kuitenkaan eli harvoin tulee suuntaa vaihdeltua. Sen sanoisin miinuksena kankaisesta tavarakorista, että kun sinne menee kiviä, hiekkaa, lehtiä ja lunta niin ne täytyy putsata pois, kun metaliseen ne eivät edes jäisi lojumaan...eli kerää vähän "roskaa".

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 22:41 tatu kirjoitti:
Käsittääkseni se kankainen tavarakori on melkein yhtä iso kuin metalinen ellei samankokoinen.
Meillä on Emmaljungan Edget, joissa kankainen tavarakori ja heittoaisa. Molemmat olleet käteviä, tosin ei mitenkään älyttömässä käytössä kuitenkaan eli harvoin tulee suuntaa vaihdeltua. Sen sanoisin miinuksena kankaisesta tavarakorista, että kun sinne menee kiviä, hiekkaa, lehtiä ja lunta niin ne täytyy putsata pois, kun metaliseen ne eivät edes jäisi lojumaan...eli kerää vähän "roskaa".
Juuh tää on totta. Ei se kankainen kyllä yhtä iso oo, ei sinne yhtä paljon tavaraa ainakaan yhtä kätevästi heittämällä mahdu kun ritilään (mulla kokemus molemmista). Mutta plussaa on se, ettei ostokset ja muut ui siellä lumessa ja paskassa, vaan melko tehokkaasti eristää kaiken mudan ja lian ja just lumen ulkopuolella. Mutta kivet ja noi täytyy tosiaan kyllä sieltä erikseen putsata, jos sattuu sinne niitä lentämään. Oon kyllä tyytyväisempi tähän, kuin ritilä malliin.

Kahden äiti
Minä ostin vastaavanlaiset, millähän nimellä ne silloin 2001 vaihteessa oli, ja tyytyväinen olen ollut. Kun lapsi kasvoi isommaksi, käänsin kasvot menosuuntaan. Mahtuvat hyvin meidän auton tavaratilaan, koirakin mahtuu viereen. Vieläkin käytössä lenkillä, poika on vajaat 2 v. Eli kahdella pojalla olleet ja päiväunet nukuttu niissä yli yksi vuotiaaksi, hyvin mahtui nukkumaan. Vauvana oli pehmustettu kantopussi (levypohja), jossa nukkui. Ostin ystävän suosittelemana ja en ole katunut, vaikka jouduin ajamaan puolet pidemmän matkan näiden ostoon kun kotikaupungissa ei näitä myyty.

Suosittelen.

Kiitos avusta kaikki vastaajat! Päädyttiin ostamaan ceroxit , lähinnä just sen "heittoaisan" takia. Mua jäi hiukan kyllä mietityttämään toi tavarakorijuttu, mut kuten joku teistäkin sanoi; kaikkea ei voi saada... No, saa nähdä millaiset noi on käytössä. Kuulemisiin.

Yellow75
Hitsi kun myöhästyin, mutta totean nyt kuitenkin, että mun vaunumyyjä kertoi vielä yhden eron näiden kahden välille: ainoastaan Crossway-malliin saa tarvittaessa kiinnittää sisaristuimen. Se plus mun käteen jotenkin ergonomisemmin muotoiltu työntöaisa sai mut kallistumaan Crossway-malliin. Oon kyllä ollut tyytyväinen, mitä nyt pieni jarruvika juuri korjattiin..

Joo näinhän se tais olla, ettei Ceroxeihin tosiaan saanut sitä sisaristuinta. Täytyy sitten miettiä jotain muuta ratkaisua jos lapsia pukkaa enemmänkin. :)\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 21:14 Yellow75 kirjoitti:
Hitsi kun myöhästyin, mutta totean nyt kuitenkin, että mun vaunumyyjä kertoi vielä yhden eron näiden kahden välille: ainoastaan Crossway-malliin saa tarvittaessa kiinnittää sisaristuimen. Se plus mun käteen jotenkin ergonomisemmin muotoiltu työntöaisa sai mut kallistumaan Crossway-malliin. Oon kyllä ollut tyytyväinen, mitä nyt pieni jarruvika juuri korjattiin..

Yhteistyössä